نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷

فیلم Avengers: Infinity War پرفروش ترین فیلم استودیو مارول در چین شد

فیلم Avengers: Infinity War، جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول، به رکورد بهترین فروش در بین فیلم‌های اکران‌شدهٔ مارول در کشور چین دست یافت.

فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت)، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم مارول استودیو در کشور چین شد. آخرین فیلم اکران‌شدهٔ از دنیای سینمایی مارول، از همان ابتدای کار رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد و عملکردی عالی در گیشه داشت. یکی از رکوردهای جالب همان ابتدای کار، رسیدن به رکورد بهترین فروش در سه روز نخست در آمریکای شمالی بود؛‌ فیلم Avengers: Infinity War توانست در سه روز نخست اکرانش در آمریکای شمالی حدود ۲۵۰ میلیون دلار فروش کند تا رکورد فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) محصول سال ۲۰۱۵ با فروشی حدود ۲۴۷.۹ میلیون دلار را بشکند. همچنین فیلم Avengers: Infinity War توانست رکورد افتتاحیه کشورهای دیگری چون کره جنوبی، هند، فیلیپین، تایلند، اندونزی، مالزی، مکزیک، برزیل، آمریکای مرکزی، پرو، شیلی، اکوادور، ونزوئلا، بولیوی، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات و آفریقای غربی را نیز بشکند. چندی پیش بود که در گزارشی اعلام شد فیلم برادران روسو به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینمای جهان تبدیل شده است. این فیلم با پشت سر گذاشتن فیلم Avengers (انتقام‌جویان) نه‌تنها به پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول تبدیل شده، بلکه اکنون پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینمای جهان نیز است. این فیلم تا این لحظه به فروش خیره‌کنندهٔ ۱.۸۱۷ میلیارد دلاری در گیشه دست یافته است. جدیدترین رکورد فیلم Avengers: Infinity War در زمینهٔ فروش در گیشه، مربوط به فروش این فیلم در کشور چین می‌شود.

با توجه به فروش عالی فیلم Avengers: Infinity War در کشورهای جهان، از همان ابتدا انتظار می‌رفت که این فیلم در کشور چین که مهم‌ترین بازار جهانی اکران فیلم‌ها را دارد نیز عملکردی خوب از خود بر جای بگذارد. حتی پیش از اکران نوزدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول در کشور چین، پیش‌فروش بلیت‌های این فیلم در این کشور، خبر از فروشی عالی و رکوردشکنی احتمالی می‌داد. در نهایت پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و فیلم Avengers: Infinity War تا این لحظه به فروشی فوق‌العاده در کشور چین دست پیدا کرده است.

Infinity-War

طبق گزارش لس آنجلس تایمز، فیلم Avengers: Infinity War در دومین هفتهٔ اکرانش در کشور چین، به پرفروش‌ترین فیلم استودیو مارول در این کشور تبدیل شد. فیلم مملو از ابرقهرمانان رنگارنگ استودیو مارول، تا این لحظه حدود ۳۰۰ میلیون دلار تنها در کشور چین فروش داشته است و به احتمال فراوان این رقم در هفته‌های آینده بالاتر هم خواهد رفت. فیلم Avengers: Infinity War با رسیدن به فروش ۳۰۰ میلیون دلاری در کشور چین، دیگر فیلم این مجموعه، یعنی فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) را که در سال ۲۰۱۵ فروشی ۲۴۰ میلیون دلاری در چین داشت، رد کرد.

فیلم Avengers: Infinity War با رسیدن به فروش ۳۰۰ میلیون دلاری در کشور چین، دیگر فیلم این مجموعه، یعنی فیلم Avengers: Age of Ultron را که در سال ۲۰۱۵ فروشی ۲۴۰ میلیون دلاری در چین داشت، رد کرد

فیلم Avengers: Infinity War توانست فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) با فروشی معادل ۱.۶۷۱ میلیارد دلار را پشت سر بگذارد و بعد از سه فیلم Avatar (آواتار) با فروشی معادل ۲.۷۸۸ میلیارد دلار، فیلم Titanic (تایتانیک) با فروشی معادل ۲.۱۸۷ میلیارد دلار و فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروشی معادل ۲.۰۶۸ میلیارد دلار، در ردهٔ چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرد. با فروش کلی ۱.۸۱۷ میلیاردی، دیگر چندان بعید نیست فیلم استودیو مارول در نهایت بتواند به باشگاه فیلم‌های ۲ میلیاردی بپیوندد.

هر رقمی در نهایت فیلم Avengers: Infinity War در گیشه ثبت کند، امسال را باید تا این لحظه سال استودیو مارول دانست. تنها دو فیلم Avengers: Infinity War و Black Panther (بلک پنتر) تا این لحظه روی هم فروشی ۳ میلیارد دلاری در گیشه داشته‌اند. هر دو فیلم همچنان روی پرده هستند و روند خوبی را که از همان ابتدا در پیش گرفته بودند، ادامه می‌دهند. نباید فراموش کرد که فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ)، فیلم بعدی دنیای سینمایی مارول خواهد بود و قرار است در تاریخ ۶ جولای امسال (۱۵ تیرماه) اکران شود. اگر فروش این فیلم هم مطابق با فروش فیلم‌های اخیر دنیای سینمایی مارول باشد، امسال را باید سال موفقیت استودیو مارول خواند و احتمالاً رکوردی تاریخی به نام این استودیو ثبت خواهد شد. پل راد در نقش اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای)، اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون دین (واسپ)، مایکل داگلاس در نقش دکتر هنک پیم، مایکل پنیا در نقش لوئیس، تی. آی. در نقش دیو، دیوید دستمالچیان در نقش کرت، رندل پارک در نقش ایجنت جیمی وو، والتون گوگینس در نقش سانی بچ، هانا جان کامن در نقش گوست، میشل فایفر در نقش جنت ون دین (واسپ)، لارنس فیشبرن در نقش دکتر بیل فاستر، جودی گریر در نقش مگی و ابی رایدر فرتسون در نقش کسی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Ant-Man and the Wasp حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

چند روز پیش تاریخ انتشار نسخهٔ خانگی و دیجیتالی جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول تأیید و اعلام شد. مارول استودیو تأیید کرد که نسخهٔ دیجیتالی فیلم Avengers: Infinity War در تاریخ ۳۱ جولای امسال (۹ مردادماه) روی تمام سرویس‌های دیجیتالی از جمله آیتونز، منتشر می‌شود. در ادامه نسخهٔ خانگی این فیلم که شامل نسخه بلوری، 4K و DVD می‌شود، نیز در تاریخ ۱۴ آگوست امسال (۲۳ مردادماه) در فروشگاه‌های مختلف عرضه خواهد شد. همچنین فروشگاه Target دارای نسخه ویژه 4K خواهد بود و نسخه استیل‌بوک این فیلم نیز به‌صورت انحصاری از فروشگاه Best Buy منتشر می‌شود.

کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، جاش برولین، اسکارلت جوهانسون، کریس همسورث، بندیکت کامبربچ، تام هیدلستون، آنتونی مک‌کی، پل بتانی، الیزابت اولسن، جرمی رنر، چادویک بوزمن، سباستین استن، دان چیدل، کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، پام کلمنتیئف، بندیکت ونگ، تام هالند، سین گان، لتیشیا رایت، وینستون دوک، دانای گوریرا، بردلی کوپر (صداپیشه)،‌ وین دیزل (صداپیشه)، پیتر دینکلیج، بنیسیو دل تورو، پل راد، مایکل جیمز شاو (صداپیشه)، کری کن (صداپیشه)، تری نوتری (صداپیشه) و تام وان لالر (صداپیشه)، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Avengers: Infinity War حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده