نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶

مایکروسافت ظاهرا حق تبلیغات بازی Battlefield V را در اختیار دارد

با توجه به نمایش لوگوی ایکس باکس در تریلر رونمایی بازی Battlefield V و توییت‌های اخیر، به نظر می‌رسد که کمپانی مایکروسافت حق تبلیغات بازی را در اختیار دارد.

همانطور که ممکن است با به نمایش در آمدن لوگو ایکس باکس در ابتدای تریلر رونمایی از بازی Battlefield V حدس زده باشید، ظاهرا کمپانی مایکروسافت حق تبلیغات این بازی تیراندازی استودیو دایس را در اختیار دارد.

آرون گرینبرگ، رئیس بخش بازاریابی ایکس‌باکس با ارسال توییت جدیدی درباره رونمایی بازی Battlefield V اظهار داشت که کمپانی الکترویک آرتز و استودیو DICE به واسطه این بازی با کمپانی Microsoft همکاری دارند. این توییت در کنار نمایش نماد تجاری Xbox در تریلر قویا نشان می‌دهد که حق تبلیغ بازی در اختیار مایکروسافت است. گرین‌برگ در این توییت از هشتگ #GamesPlayBestOnXboxOne استفاده کرده است که بدون شک به این موضوع اشاره دارد که نسخه ایکس باکس وان ایکس با قدرت بسیار زیاد خود بهترین کنسول برای اجرا و نمایش بازی نسبت به ایکس باکس وان استاندارد و پلتفرم‌های رقیب نظیر پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو خواهد بود.

از اینکه بازی Battlefield V در مهرماه امسال به ایکس باکس راه می‌یابد، هیجان‌زده‌ام. به همکارانم در کمپانی Electronic Arts و استودیو دایس برای این رونمایی بزرگ تبریک می‌گویم! #ایکس‌باکس‌وان‌بهترین‌مکان‌برای‌تجربه‌بازی‌ها

Battlefield V

مایک ایبارا، نایب رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت نیز با ارسال توییت مهیج دیگری اظهار داشت که بازی Battlefield V «بهترین بازی شوتری» است که منتظرش خواهد بود. به دنبال ارسال این توییت، شخصی در پاسخ گفت که ایبارا تنها به این خاطر چنین حرفی می‌زند که مایکروسافت (ظاهرا) هزینه‌ای را برای در اختیار گرفتن حق تبلیغات بازی متقبل شده است. ایبارا نیز به سرعت با ارسال توییت جدیدی اظهار داشت که هیجانش برای این بازی ربطی به همکاری مایکروسافت با الکترونیک آرتز به واسطه این بازی ندارد. ایشان اذعان داشت:

فکر می‌کنی به حق تبلیغات بازی اهمیت می‌دهم؟ برای چه کسی مهم است که لوگوی کدام کمپانی در پایان تبلیغات به نمایش در می‌آید؟ برای من که اهمیتی ندارد.

با عنایت به اینکه در بازی Battlefield V خبری از Premium Pass نخواهد بود و تمام محتویات پس از عرضه، نظیر نقشه‌ها در دسترس دارندگان بازی قرار می‌گیرد، به نظر نمی‌رسد که کمپانی مایکروسافت این فرصت را نداشته باشد که نقشه‌های بازی را به صورت دسترسی زودهنگام در اختیار کاربران ایکس‌باکس وان قرار دهد. پیش از این کمپانی سونی برای انتشار زودهنگام محتوای اضافی بازی‌های Call of Duty برای پلتفرم‌های پلی استیشن با کمپانی اکتیویژن دست همکاری داده بود.

بازی Battlefield V در تاریخ بیست‌وهفتم مهرماه (۱۹ اکتبر) برای PS4 ،Xbox One و کامپیوتر منتشر خواهد شد، اما نسخه Deluxe Edition بازی که ۸۰ دلار قیمت دارد، در تاریخ بیست‌وچهارم مهرماه (۱۶ اکتبر) در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد و مشترکین EA/Origin Access نیز می‌توانند در تاریخ نوزدهم مهرماه (۱۱ اکتبر) به تجربه بازی بپردازند. این تاریخ را می‌توان زمان بااهمیتی دانست؛ چرا که یک روز پیش از زمانی است که بازی Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ بیستم مهرماه (۱۲ اکتبر) عرضه می‌شود.

Battlefield V

همانطور که پیش از این شایعه شده بود، وقایع بازی Battlefield V در جنگ جهانی دوم جریان دارد که پس از بازی Battlefield 1943 (که در سال ۲۰۰۹ شاهد انتشار آن بودیم)، اولین نسخه‌ای است که حوادث آن در این برهه اتفاق می‌افتد. این بازی همچنین پس از بازی Battlefield 3 اولین نسخه‌ای است که دارای بخش داستانی با همکاری چندنفره خواهد بود؛ این بخش که با نام Combined Arms شناخته می‌شود، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به صورت چهارنفره به تکمیل ماموریت‌ها اقدام کنند. شرایط قسمت داستانی هم مثل نسخه Battlefield 1 خواهد بود و قرار است داستان‌های متفاوتی را از دید شخصیت‌های مختلف دنبال کنیم. طبق اعلام استودیو دایس، هدف قسمت داستانی بازی، به تصویر کشیدن قسمت‌هایی از جنگ جهانی دوم است که پیش از این در کم‌تر بازی‌ها یا فیلم‌هایی به آن‌ها پرداخته شده است. در بخش چندنفره نیز استودیو دایس بخش Grand Operations را به بازی اضافه کرده است که نسخه بزرگ‌تر و بهتر بخش Operations بازی Battlefield 1 به حساب می‌آید. همچنین ممکن است که پس از عرضه بازی Battlefield V شاهد راهیابی حالت بتل رویال به آن باشیم. در این راستا، آندریاس مورل، تهیه‌کننده بازی، در مصاحبه‌ای احتمال وجود حالت بتل رویال در بازی را رد نکرده و حتی گفته است که چنین حالتی، کاملا مناسب حال و هوای بازی Battlefield V خواهد بود:

نادیده گرفتن علاقه‌ای که بازیکنا به حالت بتل رویال دارن، غیرممکن به نظر می‌رسه. به همین دلیل دایس هم طرفدار پر و پاقرص این حالته و جوانب استفاده از اون تو سری بتلفیلد رو هم بررسی کرده. از طرف دیگر ما تو بخش چندنفره بازی، یه تجربه سندباکس و وسیع رو ارائه می‌دیم و حتی چیز‌هایی مثل ماشین‌ها رو هم از مدت‌ها قبل تو بازی داریم که با این پتانسیل‌ها، حالت بتل رویال رو می‌تونیم راحت پیاده کنیم و چنین حالتی، کاملا مناسب بازی خواهد بود.

کمپانی الکترونیک آرتز وعده اشتراک جزئیات بیشتری از بازی Battlefield V را در نمایشگاه E3 2018 که ماه آینده برگزار می‌شود، داده است و شما می‌توانید تا آن زمان با مطالعه مقاله جامع «Battlefield V؛ تجربه‌ای جذاب و چشم‌نواز در جنگ جهانی دوم» از تمام اطلاعات منتشر شده از بازی باخبر شوید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده