نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۸

نقش‌آفرینی جان مالکوویچ در نقش هرکول پوآرو

جان مالکوویچ در سریال اقتباسی The ABC Murders شبکه آمازون، نقش هرکول پوآرو، کارآگاه مشهور رمان‌های آگاتا کریستی را ایفا خواهد کرد.

هرکول پوآروی معروف را بار دیگر در جعبهٔ جادویی خواهیم دید و این مرتبه جان مالکوویچ نقش این کارآگاه محبوبِ رمان‌های آگاتا کریستی را ایفا خواهد کرد؛ سریال جدید، اقتباسی از رمانِ جنایی The ABC Murders (ترجمه و منتشرشده در ایران با عنوان قتل‌های الفبایی) خواهد بود و شبکه آمازون این سریال را در ایالات متحده آمریکا روی آنتن خواهد برد. هرکول پوآرو کارآگاه تخیلی اهل کشور بلژیک، توسط آگاتا کریستی، نویسندهٔ انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی، خلق شده است.

شخصیت قدیمی رمان‌های آگاتا کریستی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی زیادی به تصویر کشیده شده است و آخرین و جدیدترین حضور این شخصیت در فیلمی سینمایی، مربوط به ساختهٔ کنت برانا، کارگردان و بازیگر ایرلندی فیلم Murder on the Orient Express (قتل در قطار سریع السیر شرق) می‌شود. در فیلم Murder on the Orient Express بازیگرانی چون جانی دپ، دیزی ریدلی، میشل فایفر، جش گد، جودی دنچ، مایکل پنیا، میراندا ریسون، لوسی بوینتون، ویلم دفو، پنلوپه کروز، لزلی اودم جونیور، درک جاکوبی، مروان کنزاری، الیویا کلمن، مانوئل گارسیا رولفو، تام بیتمن و سرگئی پلونین حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. نقش‌آفرینی‌های بسیار عالی بازیگران از نقاط قوت فیلم کنت برانا محسوب می‌شد. کنت برانا به کتاب آگاتا کریستی وفادار بود و این موضوع در کنار صحنه‌های پرزرق‌وبرق و اجراهای عالی بازیگران، در مجموع اثری قابل قبول را در کارنامهٔ این کارگردان ثبت کرد. منتقدان نیز در مجموع فیلم کنت برانا را فیلمی متوسط و تا حدی خوب دانستند. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۵۵ میلیون دلاری خود، نزدیک ۳۵۱ میلیون دلار در گیشه فروش داشت که فروش بسیار خوبی برای فیلمی در ژانر درام، جنایی و کارآگاهی محسوب می‌شود و سازندگان نیز بلافاصله اعلام کردند که دنبالهٔ آن ساخته خواهد شد؛ عنوان فیلم جدید Death on the Nile (مرگ روی رود نیل) خواهد بود و هرکول پوآرو بار دیگر قرار است معما و راز قتلی دیگر را کشف کند. این رمان جنایی از آگاتا کریستی و مجموعهٔ پوآرو، برای اولین‌بار در سال ۱۹۳۷ منتشر شد. در این رمان، پوآرو برای تعطیلات به مصر سفر می‌کند. در طول این سفر، یک قتل در کشتی‌ای در رودخانه نیل که پوآرو نیز در آن حضور داشته است، رخ می‌دهد. حال پوآرو باید راز و معمای مرگ این دختر ثروتمند را کشف کند. انتظار می‌رود این فیلم در سال ۲۰۱۹ اکران شود.

Malkovich

به نظر می‌رسد این روزها بار دیگر آثار آگاتا کریستی به انتخاب محبوب سازندگان تبدیل شده است و باید منتظر آثار اقتباسی بیشتری از رمان‌های این نویسنده باشیم. جان مالکوویچ، بازیگر قدیمی سینمای هالیوود و نامزد دریافت دو جایزهٔ اسکار، قرار است بار دیگر به شخصیت تخیلی هرکول پوآرو جان ببخشد. این مرتبه این کارآگاه بلژیکی در رمان The ABC Murders آگاتا کریستی که در سال ۱۹۳۶ منتشر شده است، باید هویت قاتلی سریالی را آشکار سازد. این قاتل سریالی آسان دم به تله نمی‌دهد و پوآرو کار سختی در پیش دارد. تنها سرنخی که این قاتل در هر صحنهٔ قتل به قصد از خود برجای می‌گذارد، کارتی با امضای ABC است. جالب اینجاست که این قاتل سریالی پیش از مرتکب شدن به هر قتل، به پوآرو نامه می‌نویسد. مدت زمان هر قسمت اقتباس تلویزیونی The ABC Murders، حدوداً ۳ ساعت خواهد بود.

این مرتبه هرکول پوآروی بلژیکی در رمان The ABC Murders آگاتا کریستی که در سال ۱۹۳۶ منتشر شده است، باید هویت قاتلی سریالی را آشکار سازد

طبق گزارش سایت وِرایتی، مجموعهٔ The ABC Murders، تنها یکی از شش اقتباسی است که قرار است از روی آثار آگاتا کریستی ساخته شود و هنوز اعلام نشده است که از میان این شش اقتباس تلویزیونی، شخصیت هرکول پوآرو در چند اقتباس حضور خواهد داشت. همان طور که پیش‌تر اشاره‌ کردیم، جان مالکوویچ قرار است نقش شخصیت هرکول پوآرو را ایفا کند و احتمال می‌رود چند سالی این بازیگر خوب سینمای هالیوود را در نقش هرکول پوآرو ببینیم. دیگر بازیگر معروفی که نام وی برای بازی در این مجموعهٔ تلویزیونی مطرح شده است، روپرت گرینت، بازیگر انگلیسی نقش شخصیت رونالد ویزلی در دنیای مجموعهٔ هری پاتر است؛ روپرت گرینت نقش شخصیت بازرس کروم را بر عهده خواهد داشت. تارا فیتزجرالد، اندرو بوکان، فریا ماور و برانوین جیمز دیگر بازیگران این مجموعهٔ تلویزیونی خواهند بود.

اتفاق خوبی که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم، علاقهٔ سازندگان به آثار قدیمی و کمتر شناخته‌شدهٔ نویسندگان بزرگ و خلق مجموعهٔ تلویزیونی یا فیلمی سینمایی از روی این آثار است. جدا از آثار آگاتا کریستی، در چند وقت اخیر تلاش‌هایی برای تبدیل آثار جان لو کره به فیلم یا مجموعه‌ای تلویزیونی شده است؛ جان لو کره نویسندهٔ معروف انگلیسی است که آثار این نویسنده بیشتر در ژانر جاسوسی بود. معروف‌ترین اقتباس از آثار این نویسنده، فیلم سینمایی Tinker Tailor Soldier Spy (بندزن خیاط سرباز جاسوس) به کارگردانی توماس آلفردسن است که در این فیلم بازیگران معروفی چون گردی اولدمن، کالین فرث، تام هاردی و بندیکت کامبربچ حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. اقتباس سینمایی توماس آلفردسن با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شد. گفتنی است همچون سریال The ABC Murders، سریالی که قرار است از روی آثار جان لو کره ساخته شود هم با همکاری شبکه BBC انگلستان خواهد بود و در انگلستان پخش آن بر عهدهٔ BBC و در ایالات متحده آمریکا، بر عهدهٔ شبکه AMC است. در اقتباس تلویزیونی The Little Drummer Girl، نوشتهٔ جان لو کره، بازیگرانی چون فلورنس پا، مایکل شنون و الکساندر اسکارشگرد نقش‌های اصلی را بر عهده دارند. کارگردانی تمامی قسمت‌های این مجموعهٔ شش قسمتی بر عهدهٔ کارگردان فیلم تحسین‌شدهٔ Oldboy (اولدبوی)، پارک چن-ووک است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده