نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۱

مارول کامیکس تبدیل شدن آیرون من به جادوگر عالی رتبه در کتاب‌های کمیک را نشان داد

آیرون من مدت زیادی است که رهبری جامعه ابرقهرمانان را بر عهده دارد. حالا کمپانی مارول کامیکس نشان داده که او قصد دارد پا جای پای دکتر استرنج بگذارد و تبدیل به جادوگر شود.

شخصیت آیرون من مدت زیادی است که سابقه فعالیت به عنوان یکی از اعضای تیم ابرقهرمانی انتقام جویان را دارد. از طرف دیگر این شخصیت، رهبر جامعه ابرقهرمانی دنیای مارول محسوب می‌شود. حالا در جدیدترین اخبار دنیای کمیک به نظر می‌رسد که او قصد دارد مسیر دکتر استرنج را دنبال کند، پا جای پای او بگذارد و تبدیل به یک جادوگر عالی رتبه (Sorcerer Supreme) بشود.

ادامه این متن ممکن است بخشی از داستان قسمت ۶۰۰ سری کتاب کمیک Invincible Iron Man را فاش کند

.

.

تقریبا از دوران اتفاقاتی که در طی جریان جنگ داخلی دوم رخ داد و همچنین زمانی که شخصیت کاپیتان مارول ضربه مهیب و مرگباری را به تونی استارک وارد کرد، او دیگر در کمیسیون ابرقهرمانی دنیای مارول حضور نداشته است. چیزی که خود شخصیت کارول دنورز و همچنین بقیه قهرمانان نمی‌دانند، این است که تونی استارک در طی مدت زمانی، در حال دستکاری کردن ساختار دی ان ای بدن خودش بود تا زمانی که باری دیگر او در شرایط سخت قرار گرفت و از آسیب‌های شدید تا نزدیک مرگ رفت، بتواند خودش را «بازسازی» کند. برای اینکه تونی استارک بتواند دوباره به وضعیت معمول خود بازگردد، فقط مدت زمان کمی بودن در کما نیاز بود.

با این حال، حالا او بازگشته است. تونی نه‌تنها دوباره به وضعیت پیشین خود بازگشته، بلکه حالا می‌تواند درست با استفاده از همان حقه و تکنیک، دوست دیگر خود به نام جیمز رودز را هم که مرده بود، باری دیگر به زندگی بازگرداند. بعد از این جریان، او دوباره به میدان مبارزه رفت و توانست به کمک دوستان خود افراد جدید شخصیت هود (Hood) را شکست دهد. همچنین تونی استارک توانست مادر خود را از دست دوستان پدرش که در سازمان هایدرا بودند، نجات دهد.

داستان تمام این قسمت از مجموعه، توسط یک هوش مصنوعی نقل شده است. تونی استارک این هوش مصنوعی را خلق کرد تا شاگرد خود یعنی ریری ویلیامزِ نابغه را آموزش دهد. ریری ویلیامز قرار بود به عنوان یک شخصیت ابرقهرمانی به نام آیرون هارت (Ironheart) به دنیا معرفی شود و به فعالیت بپردازد. این شخصیت قرار بود به عنوان نماد و تمثیلی از شخصیت آیرون من باشد. این هوش مصنوعی از خود تونی استارک مدل‌سازی شده و تمامی هوش و نبوغ او در این هوش مصنوعی شبیه‌سازی شده است. از آنجایی که هیچ کس، تونی استارک را بهتر از خود تونی استارک نمی‌شناسد، این هوش مصنوعی قادر است بخش بسیار زیادی از کارهایی را که تونی استارک انجام داده و همچنین در آینده قرار است انجام دهد پیشبینی کند.

Doctor Strange - Iron man

در پایان این قسمت از مجموعه، این هوش مصنوعی یادآور این موضوع می‌شود که او می‌داند در آینده چه چیزی منتظر تونی استارک خواهد بود. بعد از این جریان خوانندگان شاهد این هستند که جهش یافته‌ای به نام اوا بل، که دارای قدرت دستکاری زمان و همچنین مسافرت در زمان است، به ملاقات دکتر آنتونی استارک، جادوگر عالی رتبه می‌رود.

اگر با دیدن این صحنه احساس آشنا پنداری (دژا وو) به شما دست می‌دهد، باید بدانید که تنها شما این احساس را ندارید. این صفحات در واقع چاپ مجدد قسمت اول سری کتاب کمیک All-New X-Men Annual است؛ کمیکی که توسط نویسنده مجموعه کتاب کمیک آیرون من یعنی برایان مایکل بندیس که حالا از دنیای کمپانی مارول کامیکس خارج شده، نوشته شده است. در این داستان ما شاهد حضور شخصیت اوا بل هستیم که در زمان به آینده سفر می‌کند و به ملاقات اعضای تیم ابرقهرمانی مردان ایکس سال ۲۰۹۹ می‌رود. او همچنین با جادوگر عالی رتبه‌ای به نام مجیک (Magik) هم ملاقات می‌کند. این شخصیت برای مدتی در آن برهه زمانی زندگی کرد، ازدواج کرد، صاحب یک فرزند دختر شد و در کنار مجیک به آموزش و یادگیری پرداخت، اما مجبور شد که به گذشته بازگردد و از رخ دادن فاجعه‌ای جلوگیری کند. زمانی که او باری دیگر به سال ۲۰۹۹ بازگشت، متوجه شد که برخی چیزها تغییر کرده است. خانواده او دیگر وجود نداشتند و حالا تونی استارک تبدیل به «جادوگر عالی رتبه» شده بود.

به نظر می‌رسد که قسمت ۶۰۰ سری کتاب کمیک Invincible Iron Man به این موضوع اشاره دارد که دنیای مارول در حال طی کردن مسیری است تا به نسخه سال ۲۰۹۹ برسد.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده