// شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Homo Machina

بازی موبایل Homo Machina یک اثر متفاوت در زمینه بازی‌های موبایل است که در جریان آن بازیکن وارد سیستم کارکرد بدن انسان می‌شود. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

به‌شخصه یکی از دسته بازی‌های موبایل که شدیدا می‌توانند من را جذب خودشان کنند، بازی‌هایی هستند که ساختارشان جدای از سایر بازی‌های پلتفرم موبایل است. متاسفانه در برهه‌ای قرار گرفتیم که استودیوهای بازیسازی موبایل، به‌جای خلق آثار خلاقانه، سعی می‌کنند از روی آثار معروف الهام‌گیری‌هایی را انجام دهند که صرفا باب میل نیست و موفق ظاهر نمی‌شود. با این حال استودیو ARTE Experience، سازنده بازی موبایل Homo Machina، با ساخت بازی موبایل Homo Machina، اثری خلاقانه، نوین و جذاب را به‌وجود آورده است. تابه‌حال دقت کرده‌اید در بدن شما چه می‌گذرد؟ چه فعل و انفعالاتی رخ می‌دهد؟ برای فهم ساده‌تر این موضوع، تابه‌حال به این نکته توجه کرده‌اید که صبح و بیدار شدن از خواب و خوردن غذا یا حتی موقع غذا درست کردن چه فرمان‌هایی از مغز به سایر نقاط عصبی منتقل می‌شود؟ تمامی این سوال‌ها برای همه افراد پیش آمده است و خواهد آمد و تیم بازیسازی استودیو Arte Experience به‌خوبی توانسته است در بازی اندروید و آیفون Homo Machina به این موضوع بپردازد.

بازی موبایل Homo Machina تجربه‌ای متفاوت در زمینه بازی‌های موبایل است

در دنیای بازی موبایل Homo Machina، سیستم عصبی و بدنی انسان به شکل یک کارخانه درآمده است؛ جایی که کارکنان با توجه به‌عملکرد انسان و سیستم عصبی، باید کارهای مختلفی را انجام دهند تا تمامی اعضای بدن همانند بخش‌های مختلف یک کارخانه به‌خوبی در کنار هم کار کنند. در ابتدای بازی، خود را در یک دفتر پیدا می‌کنید که اندکی بعد می‌فهمید این دفتر مغز انسان است و فرمان‌های مختلف از طریق منشی به سایر بخش‌ها منتقل می‌شود. حال هر مرحله بازی موبایل Homo Machina حکم یک پازل را دارد که در یکی از بخش‌های بدن انسان جریان پیدا می‌کند. برای مثال، صبح اول وقت زمانی که انسان قصد بیدار شدن دارد، بخش عصبی به چشم زنگ می‌زند و می‌گوید که انسان می‌خواهد بیدار شود و کارهای لازم را انجام دهد. حال معماهای مختلف بازی با اینکه ساده هستند اما حسابی شما را سرگرم می‌کنند. زمانی که وارد بخش چشم و سیستم عصبی می‌شوید، می‌بایست به‌واسطه اهرم‌های مختلف مردمک چشم را روشن کنید و خاطرات انسان را که همانند یک نوار فیلم در بازی تعبیه شده است در جای مخصوص‌اش قرار بدهید تا انسان بازی بتواند اطراف و دنیای خود را ببیند و آن‌ها را ثبت و ضبط کند.

سیستم بدنی و عصبی انسان در Homo Machina به یک کارخانه تشبیه شده است

در انتها زمانی که تمامی معماهای هر بخش را حل کردید، سرکارگر همان بخش به دفتر اصلی زنگ می‌زند و می‌گوید که وظیفه خود را انجام داده است و حال نوبت سایر بخش‌ها است. به‌عبارتی اول مغز از طریق رگ‌های عصبی به چشم دستور می‌دهد تا باز شود و کارهای مربوطه را انجام دهد و سپس چشم از طریق همان رگ‌های عصبی پاسخ می‌دهد و در دنیای واقعی تمامی این موارد در کسری از ثانیه انجام می‌شوند، ولی در بازی اندروید و آیفون Homo Machina به‌خوبی این موارد با جزئیات و شکل و شمایل بامزه‌ای به تصویر کشیده شده‌اند. در Homo Machina شما پروسه یک روز و انجام فعل و انفعالات بدنی یک انسان را مشاهده خواهید کرد و در کنار ایده و پایه و اساس بازی که شدیدا جذاب است، طراحی پازل‌ها و معماها نیز مورد دیگری هستند که بازی موبایل Homo Machina را به اثری خاص، با ارزش و قابل ستایش تبدیل کرده‌اند. کمی بالاتر یک مثال در مورد معماها زده شد و شاید با خود بگویید که رفته رفته روند انجام‌شان تکراری خواهد شد اما استودیو سازنده به‌خوبی از معماها و سیستم‌های مختلفی استفاده کرده است تا بتواند این بخش را بیش از پیش جذاب نگه دارد.

در انتها بازی اندروید و آیفون Homo Machina جدای از جنبه سرگرم‌کننده‌اش، برای مخاطبان کم سن و سال نیز جنبه آموزشی دارد و می‌توانند با تجربه این بازی، بیش از پیش با نحوه کارکرد بدن انسان آشنا شوند و از یاد گرفتن این اطلاعات علمی که با معماهای مختلف آمیخته شده است، لذت ببرند. اگر شما هم به دنبال بازی موبایلی هستید که بتواند دنیای جدیدی از تجربیات مختلف را در دسترس‌تان قرار بدهد، حتما Homo Machina را تجربه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Homo Machina


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده