// جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

مسابقات eSports فیفا 18 بیست میلیون بازیکن داشته است

کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرده است که ۲۰ میلیون بازیکن در مسابقات eSports امسال بازی FIFA 18 شرکت کرده‌اند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، ناشر بازی FIFA 18، به‌همراه فدراسیون فیفا اعلام کرده‌اند که ۲۰ میلیون بازیکن در مسابقات این فصل بازی‌های رقابتی بازی FIFA 18 شرکت کرده‌اند. آن‌ها در ادامه نیز گفتند که مسابقات eWorld Cup در فاصله ۱۱ مردادماه (دو آگوست) تا ۱۳ مردادماه (چهار آگوست) با فینال بزرگ eWorld Cup به پایان خواهد رسید.

در ادامه مشخص شده است که مسابقات انتخابی برای جام جهانی الکترونیک فیفا (eWorld Cup) در دو بازه زمانی متفاوت انجام می‌شود که اولین بازه زمانی از تاریخ هفت خردادماه (۲۸ مه) شروع می‌شود و تا تاریخ ۹ خردادماه (۳۰ مه) ادامه دارد. بازه دوم نیز از تاریخ ۱۱ خردادماه (یک ژوئن) آغاز خواهد شد و تا تاریخ ۱۳ خردادماه (سه ژوئن) ادامه خواهد یافت. در این مسابقات ۱۲۸ بازیکن در آمستردام با یکدیگر رقابت خواهند کرد که در انتها ۳۲ نفر وارد فینال جام جهانی الکترونیکی فیفا 18 خواهند شد.

اشتیاق بازیکنان برای حضور در مسابقات دلیلی است که کمپانی‌ها سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی این بخش انجام داده‌اند. درآمد جهانی مسابقات eSports اعلام شده که ۳۸ درصد افزایش خواهد یافت و به رقم ۹۰۸ میلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که برنامه‌ریزی شده است که تا سال ۲۰۲۱ این رقم به ۱.۶۵ میلیارد دلار برسد. همچنین در ادامه اعلام شده است که احتمالا بزرگ‌ترین حمایت از مسابقات eSports، مربوط به بازی Fortnite می‌شود که اعلام شد اپیک گیمز (Epic Games) ۱۰۰ میلیون دلار به‌عنوان جایزه برای مسابقات eSports بازی فورتنایت در نظر گرفته است.

مسابقات eSports فیفا

الکترونیک آرتز و فیفا در موارد مختلفی نظیر باشگاه‌های فوتبال، لیگ‌های فوتبال، سازمان‌های برتر eSports و برندهای مربوط به فیفا با یکدیگر همکاری خواهند کرد و تاد سیترین، معاون ارشد و مدیر کلی بخش بازی‌های رقابتی الکترونیک آرتز، در این باره می‌گوید:

The FIFA eWorld Cup Grand Final 2018 یک رویداد حیاتی برای فیفا به‌حساب می‌آید؛ آن هم پس از یک فصل طولانی که میلیون‌ها بازیکن و تماشاچی را به خود جذب کرده است. در جریان همکاری‌مان با فدراسیون فیفا توانسته‌ایم از طریق مسابقات جهانی بازی فیفا ۱۸ (EA Sports FIFA 18 Global Series)، بخش بازی‌های گیمینگ رقابتی را رشد دهیم.

در ادامه لیگ‌های میزبان مسابقات بازی FIFA 18 مشخص شد که در میان آن‌ها می‌توان به Hyundai A-League، eDivise، لالیگا، eLigue 1، لیگ اصلی روسیه و بوندسلیگا اشاره کرد. همچنین از این پس FIFA Online 3 (بازی‌ای رایگان از مجموعه فیفا که در آسیا عرضه شده است) بخشی از مسابقات Global Series بازی فیفا خواهد بود.

همچنین فیلیپ له فلوچ، رئیس بخش تبلیغات فیفا در این باره می‌گوید:

همکاری‌مان با الکترونیک آرتز، فیفا را به یک رقابت جهانی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز تبدیل کرده است. FIFA eWorld Cup 2018 رویداد مهمی است که برنده آن در یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی در زمینه فوتبال (لندن) مشخص می‌شود. 

در جریان صحبت‌ها و خبر منتشر شده مدام شاهد واژه بازی‌های رقابتی هستیم که الکترونیک آرتز با استفاده از این واژه سعی کرده است به eSports اشاره داشته باشد و از طرفی فعالیت‌های خود را همانند یک هرم در نظر گرفته است که در قله آن، مسابقات eSports قرار دارند که بازیکنان برتر می‌توانند جوایز در نظر گرفته‌شده را از آن خود کنند. حال در بخش‌های پایین‌تر این هرم، رویداد‌های اصلی الکترونیک آرتز قرار دارند که شامل مسابقات رقابتی‌ای می‌شود که توسط سایر کمپانی‌ها (مثل ESL) برگزار می‌شوند. الکترونیک آرتز با برنامه‌ریزی‌های خود در این بخش قصد دارد شکل و شمایل جدیدی به این رویدادهای رقابتی بدهد و مخاطبان بیشتری را به آن جذب کند.

در انتها به‌عنوان آخرین مورد و پایه اصلی هرم الکترونیک آرتز برای بازی‌های رقابتی، بخش EA Online Matchmaking است که در جریان آن میلیون‌ها بازیکن در حالی که در خانه‌های خود هستند، به‌رقابت با سایر بازیکنان مشغول می‌شوند.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده