// جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰

Razer کوچکترین لپ تاپ گیمینگ جهان از سری Blade را رونمایی کرد

کمپانی Razer از جدید‌ترین محصول خود که یک لپ‌تاپ قدرتمند گیمینگ است به تازگی رونمایی کرده است.

کمپانی Razer را می‌توان یکی از خوش‌‌نام‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار‌های گیمینگ دانست. این شرکت به تازگی یکی از جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۱۵.۶ اینچی سری Razer Blade خود را معرفی کرده است که از آخرین پردازنده‌های شرکت اینتل بهره می‌برد. این لپ‌تاپ معرفی‌شده همچنین کوچک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ جهان است که علاوه بر اندازه‌ی کوچک توانسته تمام جنبه‌های گیمینگ و عملکرد بالای خود را حفظ کند.

در ابتدا باید مشخصات صفحه‌ی نمایشگر این لپ تاپ گیمینگ را مورد بررسی قرار داد. نمایشگر این محصول جدید علاوه بر دارا بودن نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴ هرتزی، به صورت پیش‌فرض یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی Full HD با رزولوشن تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد که با استفاده از تکنولوژی‌های به‌کار برده‌شده در آن می‌تواند تا ۱۰۰ درصد از رنگ‌های sRGB را به خوبی نمایش دهد. گفتنی است که در صورت سفارش کاربران، نسخه‌ی 4K این نمایشگر‌ها نیز برای لپ‌تاپ‌های ذکر شده موجود است که با وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ به راحتی می‌تواند از ۱۰۰ درصد رنگ‌های Adobe RGB پشتیبانی کند. ضخامت این نمایشگر تنها ۴.۹ میلی‌متر است و در قسمت فوقانی به یک دوربین نیز مجهر شده است.

ضخامت کلی این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی حدود ۰.۶۶ اینچ (۱.۶۷ سانتی‌متر) است و از این‌رو می‌توان این محصول را به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ جهان معرفی کرد. شاسی این محصول به صورت کامل از یک بلوک آلومینیومی یکپارچه تراش داده شده تا علاوه‌ بر استحکام لازم بتواند نیاز‌های یک طراحی متراکم را هم برآورده کند. این طراحی جمع و جور و فشرده در بیشتر موارد باعث افزایش گرما در یک نقطه و به خطر افتادن چندین فاکتور مهم از جمله کاهش عملکرد در لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌شود، اما به نظر می‌رسد که شرکت Razer توانسته با استفاده از فناوری اختصاصی خود با نام Vapor Chamber به جای استفاده از لوله‌های انتقال حرارت سنتی، به یک راه‌حل خنک‌سازی موثر دست یابد.

این سیستم که از بخار مایع فشرده شده جهت خنک‌سازی استفاده می‌کند، نه‌تنها پردازنده و کارت گرافیک بلکه می‌تواند تمام گرمای تولید شده از سخت‌افزار‌های این محصول را دفع کند. گرمای جذب‌شده نیز در انتها توسط یک فن با عملکرد بالا و نویز پایین از شاسی خارج می‌شود.

لپ‌تاپ جدید Razer Blade به پردازنده Core i7-8750H از نسل هشتم پردازنده‌های تولیدی شرکت اینتل و همچنین به یکی از چیپ‌های گرافیکی GeForce GTX سری ۱۰ از شرکت انویدیا مجهز شده است. شرکت ریزر به کاربران اجازه می‌دهد تا کارت گرافیک محصول مدنظر خود را از بین دو مدل GTX 1070 و GTX 1060 انتخاب کنند که به فناوری Max-Q برای افزایش راندمان گیمینگ مجهز شده‌اند.

برای افزایش هرچه بیشتر توانایی‌های این لپ‌تاپ، شرکت ریزر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 با سرعت ۲۶۶۷ مگاهرتز را در کنار یک حافظه‌ی SSD پرسرعت PCIe با حجم ۵۱۲ گیگابایت قرار داده است. این محصول توانایی پشتیبانی تا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی اصلی جهت ذخیره‌سازی اطلاعات را دارد.

صفحه کلید تعبیه‌شده برای این لپ‌تاپ از تکنولوژی Anti-ghosting و Razer Chroma بهره می‌برد و می‌تواند تا ۱۶.۸ میلیون‌ رنگ را در هر کلید نمایش دهد. نورپردازی این صفحه کلید می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار Razer Synapse 3 کاملا شخصی‌سازی شود. 

همچنین باید یادآوری شویم که راه‌حل‌های مدیریت مصرف برق نیز در این محصول گنجانده شده و با تنظیم صورت گرفته کاربران می‌توانند بین حداکثر کارایی و افزایش مدت زمان فعالیت، یک گزینه را انتخاب کنند. صدای خروجی این محصول نیز توسط دو بلندگو در جلوی آن تامین می‌شود که برای هرچه بیشتر شدن کیفیت صدا، به تکنولوژی Dobly Atom مجهز شده‌اند.

در انتها باید ذکر کنیم که این لپ‌تاپ گیمینگ ۱۵.۶ اینچی از هم‌اکنون با برچسب قیمت ۱۸۹۹ دلار در وب‌سایت رسمی شرکت Razer به صورت محدود و تنها برای چند کشور خاص قابل سفارش است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این محصول جدید و دیگر لپ‌تاپ‌های هم رده‌، می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه فرمایید.

 در پایان از شما دعوت میکنیم برای اطلاع از قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی آن به دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید. مشخصات فنی کامل لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر، دل، اپل، HP و دیگر برندهای مطرح به همراه گالری تصاویر، مقایسه و لینک فروشگاههای عرضهکنندهی آنها در بخش لپتاپ دیتابیس محصولات زومیت در اختیار شما خواهد بود.

لینک دانلود از آپارات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده