نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷

سرورهای نسخه کلاسیک بازی RuneScape پس از سال‌ها فعالیت، بسته خواهند شد

سرورهای نسخه‌ی کلاسیک بازی RuneScape به علت آسیب پذیری بالا، پس از ۱۷ سال فعالیت بسته خواهند شد.

سرورهای نسخه‌ی اصلی و قدیمی بازی RuneScape، یعنی RuneScape Classic که در سال ۲۰۰۱ منتشر شده بود، پس از ۱۷ سال فعالیت، بسته خواهند شد. با توجه به مطلبی که در وب‌سایت تیم سازنده‌ی بازی RuneScape منتشر شده، سرورهای نسخه‌ی کلاسیک این اثر در مقابل پردازش مسائلی همچون ربات‌ها، ناتوان و آسیب‌پذیر شده و آن‌ها را برای تامین امنیت جامعه‌ی کاربران‌شان، با مشکلی جدی مواجه کرده است. تیم سازنده‌ی بازی، کمپانی Jagex، مسئله به وجود آمده را این‌گونه توصیف کرد:

ما چندین سال محتویات نسخه اصلی را در دسترس قرار داده بودیم که بازیکنان بتوانند آن‌ها را تجربه کنند.

تیم سازنده در ادامه گفت که آن‌ها در این چند سال نتوانسته‌اند به طور کامل از بازی RuneScape Classic پشتیبانی کنند و حس می‌کنند که با توجه به ریسک به‌وجود آمدن باگ‌های غیرقابل اصلاح و آسیب‌زننده به بازی، دیگر نمی‌توانند به طور بلندمدت به کاربران این بازی سرویس‌دهی کنند. آن‌ها در ادامه افزودند:

تعداد باگ‌ها در حال زیاد شدن است و ما درحال مشاهده‌ی ضعف عملکرد بازی‌مان هستیم.

سازندگان بازی برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن این مشکل، تصمیم به بستن سرورهای بازی خود گرفته‌اند و برای اینکه بازیکنان فرصت وداع کردن با بازی را داشته باشند، تاریخ بسته شدن سرورهای بازی را اعلام کردند.

البته این خبر فقط مخصوص نسخه‌ی کلاسیک و اورجینال بازی RuneScape یعنی RuneScape Classic است و نسخه‌ی مدرن این بازی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. سرورهای بازی RuneScape Classic قرار است در تاریخ ۶ آگست (۱۵ مرداد) آفلاین شوند.

نسخه‌ی اورجینال بازی RuneScape، در سال ۲۰۰۱ میلادی برای کامپیوتر و گوشی‌های موبایل منتشر شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده