نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

بررسی بازی Dark Souls Remastered از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Dark Souls Remastered نشان می‌دهند که استودیو فرام سافتور موفق شده است این بازی ارزشمند را به شکلی عالی ریمستر کند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید.

مجموعه Dark Souls جزو بهترین و صد البته سخت‌ترین بازی‌های نقش آفرینی است که استودیو فرام سافت‌ور در سه نسخه آن، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش را با اتمسفری فوق‌العاده تقدیم مخاطبان کرده است. با اینکه پیش از سری دارک سولز استودیو مذکور با بازی Demon's Souls تجربه مشابهی را ساخته و روانه بازار کرده بود، ولی وقتی نسخه اول بازی Dark Souls در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، خیلی زود توانست نظر طرفداران سبک نقش آفرینی را جلب کند و با اینکه بازی از درجه سختی بسیار بالایی بهره می‌برد، اما این مساله باعث نشد تا بازیکنان بی‌خیال تجربه کردن آن شوند و دارک سولز، خیلی زود به نامی محبوب در بین بازی‌های این ژانر تبدیل شد. 

به دلیل همین محبوبیت بالای نسخه اول این مجموعه، خیلی از طرفداران مدت‌ها چشم‌انتظار معرفی یک نسخه ریمستر یا بازسازی‌شده از آن بودند که این اتفاق، چندی پیش رخ داد و فرام سافت‌ور رسما نسخه ریمستر بازی را معرفی کرد. این اثر قرار است فردا، ۴ خرداد، رسما برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و ویندوز منتشر شود و البته بعدا شاهد انتشار آن روی نینتندو سوییچ هم خواهیم بود. حال در فاصله یک روز مانده به انتشار، نمره‌های بازی به صورت کامل منتشر شده‌اند که خبر از تجربه بسیار با‌کیفیتی می‌دهند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Dark Souls Remastered از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Dark Souls Remastered

  • سازنده: فرام سافت‌ور
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۴ خرداد
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ویندوز، نینتندو سوییچ (نسخه سوییچ در آینده منتشر می‌شود)

Dark Souls Remastered

اتک آف فن بوی: ۹۰ از ۱۰۰

نسخه ریمستر Dark Souls تجربه‌ای عالی از این بازی را ارائه می‌دهد. زمانی که نسخه اصلی این بازی در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، روی کنسول‌ها از یک سری مشکلات رنج می‌برد که خب همه این مشکلات در نسخه ریمستر رفع شده‌اند و شاهد تجربه بی‌نقصی هستیم. 

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

با اینکه برخی بافت‌های بازی هنوز کیفیت ایده‌آلی ندارند و در یک سری قسمت‌های خیلی شلوغ هم شاهد افت فریم محسوس هستیم، با این حال نسخه ریمستر دارک سولز یک پیشرفت خیلی خوب در مقایسه با نسخه اصلی است. به همین دلیل هم تجربه این ریمستر به همه افرادی که قصد بازی کردن نسخه اول دارک سولز را، چه برای اولین بار و چه برای چندمین بار دارند، پیشنهاد می‌شود. 

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰

نسخه ریمستر دارک سولز همان کیفیت بالای همیشگی گیم‌پلی این مجموعه را حفظ کرده است و آن را با ظاهری مردن و امروزی ارائه می‌دهد که همین امر، تجربه این بازی را ارزشمند می‌کند. 

گیم اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

ریمستر دارک سولز مخصوصا برای افراد تازه‌کار بسیار لذت‌بخش خواهد بود؛ چرا که این افراد قطعا از وارد شدن به جهانی تاریک و زیبا که در هر گوشه و کنار آن یک دشمن بسیار خطرناک انتظارشان را می‌کشد لذت خواهند برد. همچنین بازی از حیث گیم‌پلی هم کماکان جذاب است و دقایقی فراموش‌نشدنی را تقدیم مخاطب می‌کند. 

تراستد ریویوز: ۸۰ از ۱۰۰

اگر قبلا بازی دارک سولز را تجربه کرده باشید، این نسخه تقریبا هیچ چیز جدیدی برای شما نخواهد داشت که به خاطر آن، برای خرید بازی ترغیب شوید. اضافه شدن واژه ریمستر به اسم بازی، این حس را منتقل می‌کند که در آن شاهد پیشرفت گرافیکی خیلی زیادی خواهیم بود. ولی خب با اینکه یک سری بهبود‌ها در بازی دیده می‌شوند، ریمستر دارک سولز از این حیث اثر فوق‌العاده‌ای هم نیست.

نمره های ریمستر دارک سولز

نمره های ریمستر دارک سولز

در مجموع می‌توان گفت که اکثر منتقدین، اقدام به تحسین نسخه ریمستر اولین قسمت از سری دارک سولز کرده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تجربه این بازی، قطعا بیش‌تر برای افرادی جذاب خواهد بود که پیش از این شانس بازی کردن نسخه اول مجموعه را نداشته‌اند. البته اگر از طرفداران سری دارک سولز باشید، قطعا می‌دانید که بازی کردن چندین باره بازی‌های این مجموعه هم بسیار لذت‌بخش است و خب چه بهتر که این تجربه چندین باره، با گرافیکی بهتر و تجربه‌ای پایدارتر هم همراه باشد. پس اگر کوچک‌ترین علاقه‌ای به سری دارک سولز دارید، الان بهترین زمان ممکن برای تجربه یا تجدید دیدار با نسخه اول است. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده