نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

مارول کامیکس سری کتاب کمیک کیبل را کنسل کرد

براساس گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد که سری کتاب کمیک شخصیت محبوب جهش یافته و مسافر زمان کمپانی مارول کامیکس یعنی کیبل، در حال نزدیک شدن به پایان خود است.

چند روز اخیر، کمپانی مارول کامیکس لیستی از کتاب‌های کمیک جدیدی را که قرار است در ماه آگوست سال جاری میلادی منتشر شود، به همراه تصاویر و همچنین اطلاعاتی که مربوط به آنها می‌شود، منتشر کرد. در این لیست، به طور جالب توجهی، نبود شماره جدید سری کتاب کمیک شخصیت کیبل، به چشم می‌خورد. در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، زک تامپسون، یکی از نویسنده‌های سری کتاب کمیک شخصیت کیبل در صفحه رسمی توییتری خود عنوان کرد که انتشار این مجموعه کمیک در واقع لغو شده است. از آنجایی که اعلام این خبر صدای طرفداران بسیار زیادی را درآورد، تامپسون در ادامه حرف‌های خود عنوان کرد که او و همکارش که در این مجموعه با یکدیگر کار می‌کردند، یعنی لانی نادلر، قرار است در ماه آگوست (مرداد-شهریور)، قسمت دوم سری کتاب کمیک Edge of Spider-Geddon را با یکدیگر بنویسند. زک تامپسون در طی توییت خود اینگونه خبر جدید را به طرفداران خود اعلام کرد:

لیست کتاب‌های کمیکی که قرار است در ماه آگوست منتشر شود توسط کمپانی مارول اعلام شد و... همانطور که شما هم توانستید در این مدت حدس بزنید، سری کتاب کمیک کیبل لغو شده است. اما @Lon_Monster و من قرار است در قسمت دوم سری Edge of Spider-Geddon بازگردیم. بنابراین برای دوری از ما گریه نکنید.

سری جدید و ولوم فعلی مجموعه کتاب کمیک کیبل در سال ۲۰۱۷ انتشار خود را به عنوان بخشی از انتشار دوباره‌ی خط تولید سری کتاب کمیک مردان ایکس در قالب ResurrXion، آغاز کرد و قرار است در ماه جولای سال جاری میلادی (تیر-مرداد)، آن هم با کتاب Cable #159 کار خود را به پایان برساند. این سری برای ۱۵ قسمت منتشر شد که ۳ خط داستانی را پوشش می‌داد و سه تیم خلاق و متفکر هم در تیم تولید و انتشار آن در حال فعالیت بودند.

جیمز رابینسون که نویسنده و کارلوس پاچکو که طراح تصاویر این مجموعه بودند، اولین خط داستانی این سری را با نام «Conquest» نوشته، طراحی و منتشر کردند. این خط داستانی، کیبل را در مقابل یک مسافر زمان دیگر قرار داده بود. رقیب کیبل در این خط داستانی قصد داشت یک شیء قدیمی بسیار قدرتمند را بازسازی کند. قطعات مختلف این شیء قدرتمند، در برهه‌های زمانی مختلف پراکنده شده بود.

deadpool - cable

بعد از اینکه جیمز رابینسون برای ادامه‌ی فعالیت کمپانی مارول کامیکس را ترک کرد و به کمپانی دی سی کامیکس رفت، اد بریسون نوشتن ادامه‌ی سری کتاب کمیک کیبل را بر عهده گرفت. در آن زمان هم جان مالین طراحی تصاویر را به عهده گرفت. این دو هنرمند تهیه و تولید سری جدید کیبل با نام جهش یافته‌های جدیدتر (The Newer Mutants) را که زیرمجموعه‌ی Marvel Legacy محسوب می‌شد، بر عهده گرفتند. در این خط داستانی جدید ما شاهد حضور شخصیت کیبل هستیم که در حال جمع‌آوری یک تیم از جهش یافته‌ها است. اعضای این تیم از نقاط مختلف تاریخچه‌ی تیم مردان ایکس گلچین شده‌اند. اعضای این تیم عبارتند از: بلینک، لانگ شات، دوپ، ایکس-۲۳، آرمور و شَتِراستار. اعضای این گروه جهش یافته قرار است با کمک یکدیگر تحقیقاتی را آغاز کنند تا متوجه شوند که چه کسی در حال کشتن اعضای گروه اکسترنال‌ها بوده است؛ گروهی از جهش یافته‌های باستانی و به‌ظاهر جاویدان.

تهیه و تولید خط داستانی آخر این مجموعه هم بر عهده زک تامپسون و لانی نادلر بود که ترس‌های گذشته (Past Fears) نام داشت. طراحی تصاویر این خط داستانی هم بر عهده ژرمن پرالتا بوده است. در این خط داستانی ما شاهد حضور دوباره‌ی کیبل هستیم که باید با هیولایی که مربوط به گذشته‌اش می‌شود و متوس نام دارد، مبارزه کند. هر قسمت از این خط داستانی، بیشتر و بیشتر از قبل داستان را به گذشته‌ی کیبل می‌کشاند. اینگونه که به نظر می‌رسد، به احتمال زیاد قرار است داستان با قسمت ۱۵۹ مجموعه به پایان برسد و به نوعی حقیقت تاریخچه و گذشته‌ی متوس هم برای خوانندگان برملا شود. خط داستانی «ترس‌های گذشته» به طرز عجیبی بین این سه خط داستانی، بهترین بود و مورد استقبال زیادی واقع شد. حتی گفته شده که این خط داستانی در میان تمامی داستان‌های شخصیت کیبل هم بهترین بوده است. بخشی از خلاصه‌ی کلی اولین قسمت از این خط داستانی منتشر شده که به شرح زیر است:

کتاب Cable #155 بُعد دیگری از کشمکش‌های یک مجموعه است که قصد دارد خود را به نوعی تعریف کند. به سادگی می‌توان گفت که این نسخه از کیبل، در میان دیگر نسخه‌ها بهترین است. این نسخه، توسط خالقانی به تصویر کشیده شده که علاقه دارند مسائل سطحی را کنار بزنند و داستانی را خلق کنند که دارای یک بافت به‌خصوص است؛ داستانی که درباره ارتباطات شخصی و تخیل‌هایی است که خود ما خلق کردیم و در طول زندگی مدام آنها را در کنار خود حس می‌کنیم. کیبل همان کیبل است اما این تخیلات و وهم‌ها، خیلی دقیق و کشنده هستند. با این حال خیلی خوب است که ما می‌بینیم «مردی که با نام کیبل شناخته می‌شود»، باری دیگر در حال تکمیل و پیشرفته کردن توانایی‌های خود است.

البته در پایان لازم به ذکر است که شخصیت کیبل به طور کلی از لیست کتاب‌های کمیک ماه آگوست کمپانی مارول حذف نشده است. او قرار است باری دیگر با شخصیت ددپول متحد شود و در کتاب Cable and Deadpool Annual #1 حضور داشته باشد. داستان این کتاب توسط دیوید اف. واکر نوشته شده و طراحی تصاویر آن بر عهده پاکو دیاز بوده است.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده