// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۳

رئیس پلی استیشن از برنامه های خود برای بازی های پرتابل می‌گوید

جان کودرا در گفت‌وگوی اخیر خود در مورد بازار بازی‌های پرتابل سخن گفته است.

پلی‌استیشن در زمینه بازی‌های کنسول خانگی و انحصاری حسابی خوش درخشیده است و همیشه شاهد بازی‌های خوبی از سوی استودیوهای بازیسازی برای پلی استیشن 4 بوده‌ایم. از طرفی پلی‌استیشن در زمینه بازی‌های پرتابل یا همان بازی‌های کنسول‌های دستی در این سال‌های اخیر نتوانست موفق ظاهر شود و پلی استیشن ویتا، آنطور که باید و شاید موفق ظاهر نشد. با این حال جان کودرا، مدیر بخش پلی استیشن سونی، در جدیدترین گفت‌وگوی خود در مورد برنامه‌هایش برای این بخش سخن گفته است.

باتوجه به جدیدترین اخبار بازی، وی در صحبت‌های خود اشاره کرده است که موارد مختلفی را برای بازار بازی‌های پرتابل در نظر گرفته است و از سیاست‌های متفاوت‌اش نسبت به اندرو هاوس سخن گفته است. جان کودرا در این باره می‌گوید:

به‌عقیده من به‌جای جدا کردن بازی‌های کنسول‌های پرتابل از بازی‌های کنسول‌های خانگی، لازم است که به این مورد به‌چشم یک روش برای ارائه بازی و تجربیات بیشتر برای کاربران نگاه کرد. ما می‌خواهیم در مورد موارد بسیاری فکر کنیم.

همچنین کودرا در صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که کنسول پرتابل آینده آن‌ها پلتفرم موبایل را هم در خود جای خواهد داد و در حال حاضر در نقطه زمانی مناسبی برای صحبت کردن در مورد سخت‌افزار این کنسول قرار نداریم. نکته جالب این صحبت‌ها، این است که کودرا در جریان گفت‌وگوی خود به بازی‌های PlayLink اشاره کرد که چند ماهی از معرفی آن می‌گذرد و وی اعلام کرده است که بازی‌های PlayLink، یک تجربه نوین و هیجان‌انگیز در فضای پلتفرم موبایل است که به بازیکنان اجازه می‌دهد که از گوشی موبایل خود به‌عنوان یک کنترلر استفاده کنند.

اولین کنسول پرتابل سونی، پلی استیشن پرتابل بود و در ادامه شاهد پلی استیشن ویتا بودیم که هردو کنسول عملکرد خوبی داشتند، اما همیشه زیر سایه کنسول‌های دستی نینتندو قرار می‌گرفتند. اندرو هاوس مدتی پس از استعفایش از سمت مدیرعاملی بخش سرگرمی سونی، اعلام کرد یکی از دلایلی که بخش بازی‌های پرتابل و کنسول‌های دستی خود را ادامه ندادند، این بود که متقاضیان زیادی را در خارج از آسیا مشاهده نکردند.

با تمام این تفاسیر نظر شما کاربران زومجی در این مورد چیست؟ آیا سونی در آینده می‌تواند در بخش بازی و کنسول دستی موفق شود؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده