// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

رئیس بخش سرگرمی‌ های تعاملی سونی از کنسول PS5 می‌گوید

جان کودرا، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی سونی اعلام کرده است که کنسول پلی استیشن 5 تا سه سال دیگر عرضه نخواهد شد.

زمانی که جان کودرا به عنوان رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی سونی، خبر از نزدیک شدن کنسول پلی‌استیشن 4 به پایان چرخه‌ی حیات داد، بسیاری تصور کردند که این گفته به معنای عرضه کنسول جدید کمپانی سونی یعنی کنسول Playstation 5 در آینده نزدیک است. اما به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان باید مدت زمان بیشتری را در انتظار این کنسول سپری کنند، زیرا طبق جدید‌ترین اخبار کنسول های بازی و با استناد به گزارش منتشر شده از سوی Wall Street Journal، جان کودرا اعلام کرده است که کمپانی Sony سه سال آینده را به توسعه پنجمین نسل از کنسول‌های خانگی پلی استیشن اختصاص خواهد داد.

جان کودرا در این رابطه گفته است:

ما سه سال آینده را صرف زمینه‌سازی قدم بعدی خواهیم کرد و با استفاده از این فرصت برای جهشی بلندتر در آینده آماده خواهیم شد.

این گفته جان کودرا به این معنا است که کمپانی سونی قصد دارد با فاصله زمانی بیشتر نسبت به قبل اقدام به عرضه کنسول جدید کند. پیش از این کمپانی سونی پس از آنکه ۶ تا هفت سال از عمر کنسول فعلی می‌گذشت، نسل بعدی کنسول پلی استیشن را در بازار‌های جهانی عرضه می‌کرد. کنسول PS4 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و تا‌کنون ۷۹ میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است.

کنیچیرو یوشیدا، مدیر‌عامل کمپانی سونی در روز سه‌شنبه طرح کسب‌وکار سه ساله این کمپانی را منتشر کرد. وی پیش‌بینی می‌کند که سود کمپانی سونی تا سال ۲۰۲۱ با افت مختصری همراه خواهد شد. این کمپانی در سال مالی گذشته در حدود ۱.۶ میلیارد دلار در‌آمد داشته است. جان کودرا در مصاحبه با وال استریت جورنال گفته است که پایان چرخه حیات کنسول پلی استیشن 4 تاثیر زیادی روی کسب و کار کمپانی سونی نخواهد داشت، زیرا این کمپانی در قبال بخش پلی استیشن تمرکز خود را به جای سخت افزار، روی سرویس‌های اشتراکی آنلاین معطوف کرده است. هدف این کمپانی اضافه کردن منابع در‌آمدزایی است که پایدارتر از فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار هستند.

کمپانی سونی مدتی پیش اعلام کرد که در کنفرانس این کمپانی در نمایشگاه E3 2018 خبری از معرفی سخت افزار جدید نخواهد بود و این رویداد روی چهار بازی بزرگ کنسول پلی استیشن 4 یعنی بازی‌های Death Stranding ،Ghost of Tsushima ،Spider-Man و The Last of Us Part II متمرکز است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده