نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

بلیط چارتر

پروازهای چارتر، پروازهایی هستند که از لحاظ برنامه‌ریزی انعطاف بیشتری دارند، اما تمام صندلی‌های هواپیما باید توسط یک گروه رزرو شده باشد.

هنگامی که در عید نوروز برای دیدار خانواده از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنید، غالباً پروازهای برنامه‌ریزی شده یک شرکت هوایی را انتخاب می‌کنید. روش رزرو بلیط هواپیما و مسافرت با هواپیما که اکثر مسافران با آن آشنا هستند، پرواز برنامه‌ریزی شده است. پروازهای چارتر از جنبه‌های برنامه‌ریزی، مسیریابی و مقصد، انعطاف‌پذیری بیش‌تری ارائه می‌دهند، اما همه صندلی‌های این پرواز باید توسط یک گروه یا شرکت رزرو شوند.

پروازهای چارتر همانند اتوبوس‌های چارتر هستند که غالباً توسط گروه‌ها برای اهداف فوری محفوظ می‌شوند. برای مثال، هنگامی که تور شمال‌گردی را انتخاب می‌کنید، اتوبوس تور گروهی، شما را از مکانی به مکان دیگر و از شهری به شهر دیگر جابجا می‌کند. آن اتوبوس برای گروه شما محفوظ است. این یک اتوبوس جابجایی بین شهری نیست که در مسیر برای سوار و پیاده کردن مسافر توقف داشته باشد یا درب آن به روی هر مسافری باز شود. گروه تور شما این اتوبوس را اجاره کرده؛ بنابراین تنها گروه شما می‌تواند از آن استفاده کند و نیازی نیست هر زمان که وارد می‌شوید به راننده بلیط ارائه دهید.

در عمل، بسیاری از هواپیماهای چارتر اساساً از یک برنامه مشخص و با تعدادی پروازهای خاص در هر هفته به مقصدهای گردشگری مورد نظر پیروی می‌کنند. حتی در این شرایط، مسافران تکی بلیط پرواز را رزرو نمی‌کنند؛ آن‌ها به طور عمده به شرکت یا آژانس هواپیمایی فروخته شده‌اند. اگر به دنبال رزرو پرواز چارتر برای سازمان خود هستید، تا کل نفرات شرکت خود را به یک مسافرت دسته جمعی ببرید، می‌توانید درست در زمانی که گروه شما نیاز به یک پرواز چارتر دارد، آن پرواز را رزرو کنید. به جای اینکه به اعضای گروه خود پروازهای مختلفی را پیشنهاد دهید و از آن‌ها بخواهید پس از پیاده شدن منتظر بقیه گروه باشند، می‌توانید هر زمانی که می‌خواهید یک پرواز راحت به مقصد خود داشته باشید.

پروازهای چارتر در گروه هواپیماهای عمومی قرار دارند؛ امتیازی که مسافران را از برخی مقررات مربوط به پروازهای تجاری معاف می‌کند. سطح واقعی راحتی در حین پرواز به نوع هواپیما بستگی دارد؛ اکثراً گزینه‌هایی برای پذیرایی دارند، با این حال، همه آن‌ها سرویس بهداشتی یا کابین تحت فشار دارند.

حال بد نیست توضیحی در مورد ویژگی ها و مزایای پرواز پرطرفدار چارتر ارائه دهیم:

ویژگی‌های بلیط چارتر

یکی از خوبی‌های بلیط چارتر این است که قیمت آن تغییر می‌کند؛ پس با کمی جستجو و صبوری می‌توانید بلیطی با قیمت مناسب پیدا کنید. آژانس‌های هواپیمایی سعی می‌کنند بلیط‌های خود را با سود کم بفروشند و برای این کار تبلیغات و اطلاع رسانی‌های مختلفی دارند. در واقع شرکت چارتر کننده به هر ترتیب شده باید بلیط‌های خود را بفروشد تا جلوی ضرر را بگیرد. در زمان‌هایی که مسافر کم است یا مقاصدی که خلوت‌تر هستند بلیط چارتر ارزان حتما پیدا خواهید کرد. مثلا نزدیک عید نوروز و قبل از ایام عید بهترین زمان برای سفر به کیش است؛ چون همه‌ی مردم مشغول جمع‌آوری‌های قبل از عید هستند، پس مسیر خلوت است و بلیط چارتر به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. حتما اصطلاح تور‌های لحظه آخری را هم شنیده‌اید؛ مکانیزم این تور‌ها نیز بر همین اساس است. این تور‌ها صندلی‌های یک هواپیما و همچنین اتاق‌های یک هتل را چارتر می‌کنند و تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند که صندلی یا اتاقی خالی بماند؛ پس با قیمت پایین‌تر خدمات خود را عرضه می‌کند. در تور‌های لحظه آخری و بلیط‌های چارتر هم چارتر کننده ضرر نمی‌کند و هم مسافر با قیمت مناسب سفر می‌کند.

مزایای پرواز چارتر

پروازهای چارتر می‌توانند راحتی زیاد، سهولت و آسانی را تحقق بخشند. این پروازها برای شرایطی که محدودیت زمانی وجود دارد، بسیار مناسب هستند. برای مثال، یک مدیر را در نظر بگیرید که قرار ملاقات یا جلسه‌ای دارد که در آن زمان هیچ پرواز تجاری وجود ندارد؛ در این‌جا می‌توان هواپیمایی را چارتر کرد که برای این هدف خاص پرواز کند.

پس در واقع مهم‌ترین حسن بلیط چارتر این است که با کمی جستجو و صبوری می‌توانید بلیط ارزان پیدا کنید. آژانس‌های مسافرتی در جاهای مختلف و وب‌سایت‌های گوناگون بلیط‌های چارتر خود را تبلیغ می‌کنند تا بتوانند به موقع همه‌ی آنها را بفروشند. برخی از سایت‌ها همه‌ی پروازهای چارتری را به کاربر معرفی می‌کنند.

در خرید بلیط چارتر آیا می‌توان به همه‌ی بلیط‌های چارتر اعتماد کرد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت نه، فروش این بلیط ها در سال‌های اخیر با کژ رفتاری‌های زیادی همراه بوده است. اگر بلیت چارتر خود را از مراکز و وبسایت های معتبر خریداری نکنید، در فرآیند خرید با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهید شد؛ لذا توصیه‌ی ما به شما این است که از مجراهای قانونی، معتبر و شناخته‌شده بلیط هواپیمای چارتر خود را تهیه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده