نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۷

در سریال Watchmen شاهد شخصیت های جدید خواهیم بود

شورانر سریال نگهبانان (Watchmen) یعنی دیمون لیندلوف به‌تازگی به طرفداران قول داد که در این مجموعه تلویزیونی می‌توانیم شاهد حضور شخصیت‌های جدیدی باشیم.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دیمون لیندلوف، شورانر یکی از جدیدترین و مورد انتظارترین مجموعه‌های شبکه HBO یعنی سریال Watchmen (نگهبانان) به‌تازگی به طرفداران اعلام کرد که این مجموعه تلویزیونی، داستان خود را به همراه شخصیت‌های جدیدی به تصویر خواهد کشید. 

دیمون لیندلوف که یکی از خالقان سریال The Leftovers (بازماندگان) و همچنین سریال Lost (لاست) محسوب می‌شود، در یک نامه‌ی ۵ صفحه‌ای که در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرده است، خطاب به طرفداران خود اعلام کرد که «هیچگونه علاقه‌ای به اقتباس سری کتاب کمیک ۱۲ قسمتی آلن مور و دیو گیبنز که آن را هم ۳۰ سال پیش خلق کرده‌اند، ندارم.» این موارد را چندی پیش، رئیس شبکه HBO یعنی کیسی بلویس در طی بیانیه‌های مختلف خود خطاب به طرفداران اعلام کرده بود. لیندلوف در ادامه صحبت‌های خود به رمان گرافیکی اصلی‌ای که در سال ۱۹۸۶ منتشر شده بود هم اشاره‌هایی کرد و این کتاب را «زمینه‌ای مقدس» خواند و در ادامه عنوان کرد که آن سری کتاب کمیک ۱۲ قسمتی به‌گونه‌ای است که «نه به آن اشاره خواهد شد، نه دوباره خلق می‌شود، نه باز تولید می‌شود و در نهایت نه بازسازی خواهد شد.»

در عوض، دیمون لیندلوف در ادامه‌ی صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که سریال نگهبانان باری دیگر «میکس یا مخلوط» خواهد شد. او منبع متریال اصلی داستان را به عهد عتیق یا عهد قدیم تشبیه کرد. او در ادامه عنوان کرد که سریال جدید او که در شبکه HBO به روی آنتن می‌رود، به‌نوعی عهد جدید خواهد بود. همچنین او با تاکید عنوان کرد که در این عهد جدید، اصلا قرار نیست مسائلی که تا به امروز آمده یا عنوان شده حذف شود و باری دیگر تاکید کرد که «سریال واچمن یک مجموعه است.»

سریال watchmen

او در ادامه به صراحت عنوان کرد که سریال واچمن به هیچ عنوان یک «دنباله» نخواهد بود؛ بلکه یک مجموعه «اصلی» خواهد بود که داستان «معاصر» خود را به تصویر می‌کشد. براساس صحبت‌های دیمون لیندلوف، این مجموعه تلویزیونی قرار است «از طریق یک لنز جدید و تازه، سوالات جدیدی را مطرح کند و به کشف دنیای مدرن بپردازد.» همچنین لیندلوف در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که این مجموعه به نوعی با مسائل دنیای حال حاضر هم کار دارد و احتمالا تا حدودی اشاراتی به دونالد ترامپ، ترزا می یا حتی ولادیمیر پوتین خواهد کرد.

دیمون لیندلوف در میان صحبت‌های خود به صراحت تایید کرد که «برخی از شخصیت‌های این مجموعه تلویزیونی، شناخته‌شده نخواهند بود.» براساس گفته‌های وی، «این صورت‌های جدید قرار است با ماسک‌های جدیدی پوشیده شوند.» در انتها وی درباره تن و لحن این مجموعه عنوان کرد که قرار است «تازه، تند و زننده، جذاب و مضحک» باشد.

کتاب‌های کامیک این شخصیت‌ها در ابتدا به صورت یک مینی سری ۱۲ جلدی و در سال ۱۹۸۶ منتشر شد. زمان زیادی از آغاز انتشار آنها نگذشته بود که این سری کتاب‌ها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین کتاب‌های ترتیبی هنری و داستانی شدند و حسابی در دل مردم جا پیدا کردند. زک اسنایدر، کارگردان مطرح سینما هم به نوبه‌ی خود توانست به‌خوبی از این محبوبیت استفاده کند و فیلمی اقتباسی بر اساس شخصیت‌های این داستان بسازد که در سال ۲۰۰۹ به اکران عمومی درآمد و توانست فروشی بالغ بر ۱۸۵ میلیون دلار را در باکس آفیس سرتاسر جهان به دست آورد. پس از اکران این فیلم، کمپانی دی سی کامیکس کتاب‌های کامیک «قبل از نگهبانان» (Before Watchmen) را منتشر کرد که داستان‌هایی از گذشته شخصیت‌های اصلی این مجموعه را روایت می‌کرد. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده