نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

عنوان و داستان کلی Zombieland 2 مشخص شد

پس از نزدیک به ۱۰ سال از اکران فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها)، قسمت دوم این فیلم کم کم وارد مراحل تولید شده و قرار است شاهد زامبی‌های متفاوتی باشیم.

جزئیات داستان کلی و همچنین عنوان دنبالهٔ فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها)، مشخص شد. پس از نزدیک به یک دهه از اکران فیلم ابتدایی، دنبالهٔ این فیلم ما را به دنیایی خواهد برد که زامبی‌های آن تکامل یافته‌اند و همچون فیلم ابتدایی خیلی آسان نمی‌توان از شر آن‌ها رها شد.

در فیلم Zombieland که کارگردانی آن بر عهدهٔ روبن فلیشر بود، بازیگرانی چون وودی هارلسن، جسی آیزنبرگ، اما استون و ابیگیل برسلین حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. داستان فیلم ابتدایی در مورد چهار شخصیتی بود که برای رهایی از آخرالزمان زامبی، راه سفر را در پیش گرفته بودند و بجز شخصیت تالاهاسی با نقش‌آفرینی وودی هارلسن که سرخوشانه در این دنیا از کشتن زامبی‌ها لذت می‌برد، سه شخصیت دیگر، هر کدام رؤیایی در سر می‌پروراندند. کلومبوس با نقش‌‌آفرینی جسی آیزنبرگ، شخصیت اصلی داستان بود و قوانین جالبی برای زنده ماندن داشت: تناسب اندام داشتن برای دویدن و فرار کردن، چون زامبی‌ها افراد چاق را زودتر می‌گیرند، همیشه چک کردن صندلی عقب ماشین، زدن تیر خلاص و مطمئن شدن از کشتن زامبی، قهرمان‌بازی درنیاوردن و...؛ بازیگران معروف دیگری چون امبر هرد در نقش همسایه‌ٔ زامبی‌شدهٔ شخصیت کلومبوس و بیل مری دوس‌داشتنی در نقش خودش، در این فیلم ترسناک و کمدی حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. اکنون پس از ۱۰ سال از اکران فیلم ابتدایی، در گزارشی به‌صورت رسمی تأیید شده است پال ورنیک و رت ریس بار دیگر نگارش فیلمنامهٔ قسمت جدید را بر عهده خواهند داشت و البته بخش‌هایی از داستان کلی قسمت دوم مشخص شده است.

طبق گزارش سایت Splash Report، نه تنها داستان کلی قسمت دوم فیلم Zombieland، بلکه عنوان این فیلم نیز مشخص شده است. طبق گزارش این سایت، عنوان فیلم جدید Zombieland Too (باز هم سرزمین زامبی‌ها) خواهد بود. داستان قسمت جدید باز هم حول محور چهار شخصیت اصلی فیلم ابتدایی خواهد بود و انتظار می‌رود همان چهار بازیگر بار دیگر در نقش‌های قدیم خود ظاهر شوند. این مرتبه نیز این چهار شخصیت باید بتوانند در دنیای تغییریافتهٔ زامبی‌ها زنده بمانند. جالب اینجاست که پس از گذشت چند سال، جمعیت زامبی‌ها کمتر شده است و همین موضوع باعث بی‌حوصلگی شخصیت‌های اصلی داستان شده است.

Zombieland

از نکات دیگر داستان قسمت دوم فیلم Zombieland، حضور یک شخصیت جدید است که همراه شخصیت ویچیتا با نقش‌آفرینی اما استون و لیتل راک با نقش‌آفرینی ابیگیل برسلین در فیلم ابتدایی، به دنبال یک نقشهٔ نجات اساسی هستند. بار دیگر سفر جاده‌ای شخصیت‌ها را شاهد خواهیم بود و البته شخصیت‌ها با نژاد جدیدی از زامبی‌ها مواجه می‌شوند که از آن‌ها به‌عنوان سوپرزامبی نام برده می‌شود که بسیار بزرگ‌تر، قوی‌تر و البته جهنده‌تر از زامبی‌های معمولی قسمت ابتدایی هستند. طبق این گزارش کارگردانی قسمت جدید را نیز روبن فلیشر بر عهده خواهد داشت. پال ورنیک و رت ریس پیش‌تر در مصاحبه با سایت Vulture گفته بودند فیلم Zombieland Too برای اکران در اکتبر سال ۲۰۱۹ (مهر یا آبان‌ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است و آن‌ها امیدوار هستند که این فیلم در تاریخ در نظر گرفته شده روی پرده‌ٔ سینما برود. علاوه بر فیلم Zombieland و دنبالهٔ آن، ورنیک و ریس وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Deadpool (ددپول) و فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲) را نیز بر عهده داشته‌اند. این دو همچنین وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Clue (سرنخ) با بازی رایان رینولدز و فیلم 6Underground به کارگردانی مایکل بی، را نیز بر عهده خواهند داشت. ورنیک و ریس به‌عنوان تهیه کننده نیز در فیلم Cowboy Ninja Viking (کابوی نینجا وایکینگ) با بازی کریس پرت که قرار است در سال ۲۰۱۹ اکران شوند، نیز حضور دارند.

شخصیت‌ها با نژاد جدیدی از زامبی‌ها مواجه می‌شوند که از آن‌ها به‌عنوان سوپرزامبی نام برده می‌شود که بسیار بزرگ‌تر، قوی‌تر و البته جهنده‌تر هستند

با وجود فاصلهٔ ۱۰ ساله بین اکران فیلم ابتدایی و انتشار خبر ساخت فیلم دوم باید گفت که این پروژه در این ۱۰ سال کاملاً مسکوت نبوده است. در سال ۲۰۱۳ میلادی، شبکه آمازون تصمیم به ساخت مجموعهٔ تلویزیونی Zombieland می‌گیرد و نویسندگی فیلمنامهٔ آن مجموعه را نیز به پال ورنیک و رت ریس می‌سپارد، اما قسمت آزمایشی این مجموعه آنچنان ضعیف بود که در همان ابتدای کار ادامهٔ ساخت آن لغو شد. ریت ریس در مورد آن مجموعه گفت آمازون کاری کرد که طرفداران به کل از وجود چیزی به‌عنوان Zombieland متنفر شوند.

در هالیوود ساخت دنباله و قسمت‌های جدید از فیلمی با فاصلهٔ زمانی چندساله چندان عجیب نیست و البته در برخی مواقع این فاصله باعث بهتر شدن فیلم‌ها نیز شده است و از فیلم‌های موفقی که پس از چند سال فاصله با فیلم ابتدایی ساخته و اکران شدند می‌توان به فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) دنیس ویلنوو و Mad Max: Fury Road (مد مکس: جادهٔ خشم) جرج میلر اشاره داشت. از سال ۲۰۰۰ به بعد بعضاً فیلم‌های خوبی در ژانر زامبی ساخته و اکران شدند و نگاه متفاوتی به این آخرالزمان تخیلی داشتند. از فیلم‌های متفاوت این ژانر می‌توان به 28 Days Later (بیست‌وهشت روز بعد)، Dawn of the Dead (طلوع مردگان)، Shaun of the Dead (شاون مرده) و World War Z (جنگ جهانی زد) اشاره داشت.  

فیلم Zombieland با بودجه‌ای معادل ۲۳.۶ میلیون دلار تولید و در سال ۲۰۰۹ روی پرده رفت. این فیلم علاوه بر دریافت نقدهای بسیار خوب از سوی منتقدان، در گیشه نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست ۱۰۲.۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و کمپانی سونی سود بسیار خوبی از ساخت و انتشار این فیلم بدست آورد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده