// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

بازی Escape Doodland کمپین کیک استارتر خود را با موفقیت پشت سرگذاشت

بازی دوبعدی و طنزآمیز Escape Doodland توانست بودجه توسعه خود را از سوی طرفداران در سایت Kickstarter جمع‌آوری کند.

کمپین جمع‌آوری بودجه از سوی طرفداران در سایت کیک استارتر (Kickstarter) هم می‌تواند نقطه آغاز موفقیت برای یک محصول باشد و همچنین پایان یک پروژه. در حالی که خیلی از پروژه‌ها می‌توانند مبلغ مورد نیاز خود را از سوی طرفداران جمع آوری کنند، در آن سو برخی از بازی‌های نمی‌توانند نظر مخاطبان را برای سرمایه‌گذاری به خود جلب کنند. بازی Escape Dodland جزو آن دسته از بازی‌های موفق در کیک‌استارتر محسوب می‌شود.

دیروز بازی Escape Doodland‌ آخرین روز خود را در سایت کیک‌استارتر گذراند و بلاخره در لحظه آخر سازندگان توانستند مبلغ مورد نیاز خود یعنی ۱۰ هزار دلار کانادایی را جمع‌آوری کنند. Escape Doodland یک بازی دوبعدی و پلتفرمر است که با دست نقاشی شده است. بازیکنان در آن هدایت یکی از ۱۰ غول بازی را در اختیار می‌گیرند و مراحل جذاب آن را پشت سر می‌گذارند. از ویژگی‌های مهم بازی می‌توان به جلوه‌های هنری و المان‌های طنزآمیز آن اشاره کرد.

گفتنی است که این اثر به دست ناشر لهستانی یعنی PlayWay منتشر می‌شود که پیش‌تر شاهد عرضه بازی‌هایی همچون Bum Simulator و Coocking Simulator از سوی آن‌ها بودیم که آنها نیز شامل المان‌های طنزآمیزی می‌شوند.

بازی Escape Doodland نتوانست بودجه خود را برای توسعه پورت‌های پلی ‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ به دست آورد و در آن سو به زحمت توانست کمپین خود را با موفقیت پشت سربگذارد. این موضوع هنوز می‌تواند برای خیلی از توسعه‌دهندگان امری خوشحال کننده باشد اما باز انتظار می‌رود که در آینده سازندگان با درآمد کسب شده از این پروژه آن را روی کنسول‌های دیگر نیز توسعه دهند.

هنوز سازندگان تاریخ عرضه بازی Escape Doodland را مشخص نکرده‌اند اما با توجه به صفحه کیک‌استارتر این محصول، ناشر آن در اظهارات خود بیان کرده است که قصد دارند در اواسط سال جاری میلادی آن را منتشر کنند. از آنجا که در ماه مه (ماه ششم سال ۲۰۱۸) قرار داریم انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی شاهد عرضه آن باشیم. بازی مذکور برای انتشار برای و  کامپیوتر  برنامه‌ریزی شده است و با کمی تاخیر نیز شاهد راه‌یابی این بازی روی دستگاه‌های iOS خواهیم بود.

برای آشنایی بیشتر با این بازی در ادامه می‌توانید تریلر گیم پلی آن را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

نظرات خود را در مورد این بازی با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده