نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲

تاخیر در شروع مراحل فیلمبرداری The Expendables 4

پیش‌تر اعلام شده بود که مراحل فیلمبرداری قسمت چهارم مجموعه The Expendables از تابستان سال جاری آغاز خواهد شد، اما گویا شروع این پروژه چند ماه تأخیر خورده است.

تقریباً یکسال پیش بود که اعلام شد سیلوستر استالونه به علت اختلاف نظر با آوی لرنر، رئیس شرکت میلینیوم فیلمز (Millennium Films)، در رابطه با ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables (بی‌ مصرف‌ ها)  تصمیم به ترک این پروژه گرفته است. اما این خبر خیلی زود تکذیب شد و این بازیگر محبوب و قدیمی سینمای هالیوود بار دیگر قرار است در کنار دوستان خود، در اکشنی جدید برای سینمادوستان ایفای نقش کند. فیلم ابتدایی مجموعهٔ The Expendables در سال ۲۰۱۰ میلادی روی پردهٔ سینما رفت. از جمله بازیگران معروفی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به شخص سیلوستر استالونه، آرنولد شوارزنگر، جت لی، میکی رورک، بروس ویلیس، دولف لاندگرن، جیسون استاتهام و گری دنیلز اشاره داشت. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۸۰ میلیون دلاری خود حدود ۲۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و همین فروش خوب امکان ساخت فیلم دوم را فراهم ساخت و قسمت دوم نیز با بودجهٔ ۱۰۰ میلیون دلاری، ۳۰۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

در نهایت قسمت سوم مجموعهٔ The Expendables در سال ۲۰۱۴ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی همچون مل گیبسون، آنتونیو باندراس، وسلی اسنایپس و هریسون فورد نیز حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. قسمت سوم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دو فیلم ابتدایی در گیشه داشت و ۲۱۴ میلیون دلار فروش کرد. درجهٔ سنی این فیلم PG-13 بود و صحنه‌های خونین و برخی دیالوگ‌های شخصیت‌های اصلی حذف شده بود که البته همین موارد بر کیفیت کلی کار اثر گذاشت و فیلم آنچنان خوبی را شاهد نبودیم. اضافه کردن یک سری بازیگر جوان به قسمت سوم برای جلب نظر سینماروهای جوان نیز ایدهٔ خوبی نبود و به نتیجهٔ نهایی ضربهٔ بدی زد. باز هم با وجود اینکه فروش جهانی قسمت سوم مجموعهٔ The Expendables چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار کمتر از قسمت دوم بود، ولی بسیاری انتظار داشتند که سیلوستر استالونه کار ساخت قسمت چهارم را خیلی زود شروع کند، اما وی در صحبت‌های خود اشارهٔ چندانی به این موضوع نداشت تا اینکه چند ماه پیش استالونه با انتشار پستی در صفحهٔ اینستاگرام خود، به‌صورت تلویحی ساخت فیلم چهارم را تأیید کرد.

The Expendables

طبق گزارش سایت دِدلاین، چهارمین فیلم از مجموعهٔ The Expendables به دلیل قرارداد جدیدی که شرکت میلینیوم فیلمز با یک کمپانی چینی برای انتشار این فیلم در این کشور بسته است، تأخیر خورده و مراحل فیلمبرداری این فیلم احتمالاً اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز خواهد شد.

چهارمین قسمت از سری فیلم‌های The Expendables به دلیل قرارداد جدیدی که میلینیوم فیلمز با یک کمپانی چینی برای انتشار این فیلم در این کشور بسته است، با تأخیر در شروع فیلمبرداری مواجه شده است

سایت دِدلاین همچنین گزارش داده است که شرکت فیلمسازی میلینیوم فیلمز حق پخش فیلم جدید مجموعهٔ Rambo (رمبو) در کشور چین را نیز در قراردادی مشابه واگذار کرده است. مدتی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت فیلمسازی میلینیوم فیلمز در حال ساخت قسمت پنجم فیلم Rambo است و سیلوستر استالونه نیز احتمالاً برای نقش‌آفرینی دوباره در نقش جان رمبو و کارگردانی در این فیلم بازمی‌گردد. همچنین کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده استالونه خواهد بود. با این حال، هنوز حضور استالونه به‌عنوان کارگردان در فیلم Rambo V تأیید نشده است. قسمت پنجم فیلم Rambo قرار است در پاییز سال ۲۰۱۹ اکران شود و مراحل فیلمبرداری این پروژه نیز احتمالاً از ماه سپتامبر سال جاری (شهریور یا مهرماه)، آغاز می‌شود. شرکت لاینزگیت وظیفهٔ انتشار فیلم Rambo V را در ایالات متحدهٔ آمریکا بر عهده خواهد داشت. فیلمبرداری این فیلم به احتمال فراوان در مکان‌هایی چون شهر لندن، کشور بلغارستان و همچنین جزایر قناری انجام شود. طبق خلاصه داستان فیلم Rambo V، جان رمبو بیشتر زمان خود را به مزرعه‌داری سپری می‌کند و زمانی که کارتل‌های مواد مخدر مکزیک دختر یکی از دوستانش را می‌دزدند، به دنبال آن‌ها به کشور مکزیک می‌رود و حال جان رمبو باید با یکی از قدرتمندترین کارتل‌های مواد مخدر دنیای روبه‌رو شود و با آن مبارزه کند. سیلوستر استالونه در قسمت دوم فیلم موفق Creed (کرید) نیز حضور خواهد داشت و برای هشتمین مرتبه نقش شخصیت تکرارنشدنی راکی بالبوآ را ایفا خواهد کرد.

اطلاعات چندانی از داستان فیلم چهارم مجموعهٔ The Expendables در دسترس نیست و بازیگران این فیلم نیز هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده‌اند. پیش‌تر آرنولد شوارزنگر اعلام کرده بود که بدون سیلوستر استالونه در فیلم جدید حضور نخواهد داشت، حال باید دید تصمیم این بازیگر عوض می‌شود و به پروژه می‌پیوندد یا خیر. بسیاری از طرفداران معتقدند حضور همزمان این دو بازیگر، صحنه‌های جالبی و سرگرم‌کننده‌ای را در این مجموعه خلق کرده بود و بی‌صبرانه منتظر همکاری دوباره آن‌ها هستند.

سیلوستر استالونه در فیلم Escape Plan 2: Hades (نقش فرار ۲: هادس) نیز حضور خواهد داشت. اطلاعاتی چندانی راجع به داستان این فیلم به بیرون درز نکرده است، تنها می‌دانیم که شخصیت ری برزلین با نقش‌آفرینی سیلوستر استالونه، قرار است این مرتبه نیز در زندانی فوق امنیتی و بسیار پیشرفته، راه فراری به دنیای بیرون بیاید. آرنولد شوارزنگر در فیلم جدید حضور نخواهد داشت و جای وی را همبازی استالونه در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 (نگهبانان کهکشان: بخش دوم)، یعنی دیو باتیستا، خواهد گرفت. این فیلم در تاریخ ۲۰ جولای (۲۹ تیرماه) در کشور انگلستان روی پردهٔ سینما خواهد رفت. جالب است بدانید در شرایطی که هنوز قسمت دوم این فیلم به نمایش درنیامده است، سیلوستر استالونه و دوستانش کار تصویربرداری قسمت سوم این مجموعه را با عنوان Escape Plan 3: Devil's Station (نقشه فرار ۳: ایستگاه شیطان) آغاز کرده‌اند.

لازم به ذکر است تا این لحظه تاریخ اکرانی برای قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده