نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵

شبکه آمازون برای پخش فصل چهارم سریال The Expanse وارد مذاکره شد

چندی پیش پخش سریال گستره (The Expanse) از سوی شبکه‌ی سای فای لغو شد. حالا مشخص شده که شبکه آمازون برای پخش فصل چهارم این مجموعه وارد مذاکره شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سایت خبری هالیوود ریپورتر در یکی از گزارش‌های خود عنوان کرده که شبکه آمازون به‌تازگی برای ادامه‌ی پخش سریال The Expanse (گستره) برای فصل چهارم وارد مذاکره شده است. تقریبا ۱۰ روز پیش بود که شبکه سای فای به طور رسمی پخش ادامه‌ی این مجموعه تلویزیونی را متوقف کرد. 

علی رغم نقدها و عملکرد بسیار درخشانی که این مجموعه تلویزیونی محبوب از خود به نمایش گذاشته بود، مدتی پیش شبکه سای فای به طور رسمی پخش آن را متوقف کرد. این موضوع بدین خاطر است که این شبکه، حق استریم کردن یا حقوق پخش بین المللی را در اختیار ندارد. زمانی که سریال گستره از طرف شبکه SYFY کنسل شد، تهیه و تولید کنندگان این مجموعه یعنی مسئولان کمپانی الکون (Alcon Television Group) اعلام کردند که قصد دارند حق پخش ادامه این مجموعه تلویزیونی را به یک خریدار مشتاق و بالقوه بفروشند. درست از همان زمان، آنها به دنبال این هستند که این مجموعه‌ی محبوب خود را به یک شبکه خوب بفروشند. حال براساس این گزارش جدید سایت هالیوود ریپورتر، به نظر می‌رسد که آنها شریک کاری خود را پیدا کردند و شبکه آمازون، علاقه به ادامه پخش این سریال دارد؛ شبکه‌ای که حق و حقوق استریم کردن را در اختیار دارد. 

این سریال علمی تخیلی با داستان خود، جریان ساکن شدن در کهکشان آن هم در زمان آینده، بعد از گذشت ۲۰۰ سال نسبت به دنیای کنونی را به تصویر می‌کشد. داستان این مجموعه تلویزیونی مربوط به زمانی است که دو فرد غریبه به طور کاملا ناخواسته، وارد یک توطئه و دسیسه‌ی عظیم می‌شوند. داستان فیلمنامه سریال The Expanse براساس یک مجموعه کتاب علمی و تخیلی فوق‌العاده محبوب است که با همین نام و به قلم تای فرانک (با نام هنری جیمز اس. ای. کوری) و دنیل آبراهام نوشته و منتشر شده است. در حال حاضر هفت قسمت کتاب در قالب این مجموعه نوشته و عرضه شده است. همچنین هشتمین قسمت آن برای عرضه در ماه‌های آخر سال جاری تنظیم شده است. این کتاب، یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز محسوب می‌شود. استیون استریت، شهره آغداشلو، دومنیک تیپر، کاس انور، وس چتهم و فرانکی آدامز از جمله هنرمندانی هستند که در سریال گستره حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. الیزابت میچل، بازیگر سریال LOST (لاست) و همچنین دیوید استراترن، بازیگر سریال Alphas (آلفاز) از جمله هنرمندانی هستند که به صورت مقطعی به فصل سوم سریال گستره پیوسته‌اند و به ایفای نقش می‌پردازند.

دو نویسنده نامزد دریافت جایزه اسکار، یعنی مارک فرگوس و هاوک اوتسبی که نویسنده فیلم Children of Men (فرزندان انسان) و فیلم Iron Man (مرد آهنی) و یک زوج هنری محسوب می‌شوند، نقش تهیه کننده اجرایی و همچنین خالق این مجموعه تلویزیونی را بر عهده دارند. همچنین نارن شانکار از تیم سریال Almost Human (تقریبا انسان) و سریال Grimm (گریم)، نقش شورانر این مجموعه را بر عهده دارد.

فصل سوم سریال The Expanse در حال حاضر روی آنتن شبکه سای فای پخش می‌شود. این مجموعه در روزهای چهارشنبه به روی آنتن می‌رود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده انتظار می‌رود که قسمت آخر این فصل، اوایل ماه جولای (تیرماه) پخش شود.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده