نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵

ساخت فیلم Shin Godzilla 2 لغو شد

شرکت توهو پیکچرز از لغو ساخت فیلم Shin Godzilla 2 خبر داد و اعلام کرد که این شرکت برنامه‌های جدیدی برای دنیای گودزیلا دارد.

شرکت فیلمسازی توهو از دهه ۳۰ میلادی آغاز به‌کار و اولین فیلم Godzilla (گودزیلا) را در سال ۱۹۵۴ تولید و منتشر کرد. از آن زمان آن‌ها ۲۹ فیلم از این هیولای محبوب را تولید و منتشر کرده‌اند. در سال ۲۰۱۶، فیلم Shin Godzilla (بازخیز گودزیلا) که بیست و نهمین فیلم گودزیلا بود، به‌ روی پرده‌های سینما رفت. هیدئاکی آنو و شینجی هیگوچی کارگردانی و وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشتند. همچنین در این فیلم شاهد حضور بازیگرانی چون هیروکی هاسگاوا، یوتاکا تاکنوچی و ساتومی ایشی هارا بودیم. فیلم Shin Godzilla به پرفروش‌ترین فیلم لایو اکشنی که در ژاپن منتشر شده بود، تبدیل شد و پس از آن توهو ساخت دنباله این فیلم را تایید کرد.

shin godzilla

با توجه به توافق توهو با برادران وارنر و لجندری پیکچرز برای مجموعه Monsterverse که در آن شاهد نسخه آمریکایی گودزیلا هستیم و اینکه فیلم Godzilla: King of the Monsters (گودزیلا: پادشاه هیولاها) قرار است در سال ۲۰۱۹ و فیلم Godzilla vs Kong (گودزیلا علیه کونگ) در سال ۲۰۲۰ اکران شود، فیلم Shin Godzilla 2 (بازخیز گودزیلا ۲) قرار نبود زودتر از سال ۲۰۲۱ منتشر شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، توهو از لغو ساخت دنباله فیلم Shin Godzilla خبر داده است. طبق گفته نشریه نیکی استایل ژاپن، خالق گودزیلا برنامه‌های متفاوت و بزرگی را برای این مجموعه دارد. کیجی اوتا، مدیر اجرای توهو، اعلام کرد که این شرکت برنامه دارد که هر یک یا دو سال یک‌بار، یک فیلم جدید از گودزیلا را تولید و منتشر کند. با این حال، این تمام برنامه‌های توهو نیست و او اضافه کرد که آن‌ها در نظر دارند تا براساس فرمول دنیای سینمایی مارول فیلم‌هایی جدیدی را نیز در دنیای گودزیلا تولید کنند. اوتا گفت:

این مجموعه در آینده نزدیک براساس روش جدید جهان مشترک توسعه و گسترش پیدا خواهد کرد. گودزیلا، ماترا، کینگ گیدورا و غیره، همه می‌توانند در یک جهان مشترک مثل فیلم‌های مارول که در آن شاهد کراس آور آیرون من و هالک هستیم، باشند و در این دنیا با یکدیگر ارتباط داشته باشند. چندین فیلم احتمالی براساس این شخصیت‌ها که هرکدام می‌توانند شخصیت اصلی فیلم خود باشند، در دست ساخت است.

shin godzilla

با این حال، این خبر خوبی برای طرفداران فیلم Shin Godzilla نیست و به‌‌نظر می‌رسد که یکبار دیگر قرار است شاهد یک داستان از منشا شخصیت گودزیلا و دیگر هیولاهای ژاپنی باشیم. به هر حال اوتا در ادامه اضافه کرد که ساخت دنباله این فیلم لغو شده است. او در ادامه گفت:

به‌جای فکر کردن به ایده ساخت فیلم Shin Godzilla 2، می‌توان به یک دنیای سینمایی که می‌تواند برای یک مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد، فکر و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

با این حال، در حال حاضر اطلاعات بیشتری از دنیای سینمایی احتمالی گودزیلا در دسترس نیست و تنها اوتا اشاره کرد که توهو تصمیم دارد از همان روش مارول که دنیای سینمایی مارول را خلق کرد، برای خلق دنیای سینمایی خود استفاده کند. همچنین زمان انتشار اولین فیلم این مجموعه هنوز مشخص نیست؛ اما قطعا رقابت نسخه ژاپنی و آمریکایی گودزیلا در آینده می‌تواند جالب باشد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده