نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: تگزاس در دومین هفته اکران به صدرجدول رسید

در این هفته فیلم تگزاس بالاخره توانست تغیرات به نسبت گسترده‌ای در جدول فروش سینمای ایران ایجاد کند.

سینمای ایران حالا در حال جنب و جوش تازه‌ای است. تگزاس توانسته جای خود را در جدول پیدا کند و احتمالا با بالا گرفتن فروش تازه‌اکران‌ها پنج فیلم بالای جدول به کلی تازه شوند. این بدین معنی است که اکران دوم بهار می‌تواند موج جدیدی از سینمارو‌ها را به سالن‌های سینما برگرداند. در هفته‌ای که گذشت فیلم ایرانی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیایی پس از گذشت تنها دو هفته به رتبه اول جدول فروش هفتگی رسید. تگزاس با استفاده از یکی از زوج‌های پرفروش سینمای ایران یعنی سام درخشانی و پژمان جمشیدی به فروش هفتگی یک میلیارد و چهارصد و شانزده میلیون تومان دست پیدا کرد. تگزاس با نمایش در ۱۱۹ سالن سینما به فروش کلی دو میلیارد و ششصد و هفتاد و چهار میلیون تومان رسید. بیشتر رقیبان تگزاس در این دوره فیلم‌هایی درام-اجتماعی هستند و احتمالا تگزاس همچنان از پرفروش‌های این دوره اکران خواهد بود.

فیلم تگزاس

سینمای ایران حالا در حال جنب و جوش تازه‌ای است

لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان همچنان یکی از فیلم‌های بالای جدول است. لاتاری که حالا در هفتمین هفته اکران است به فروش هفتگی یک میلیارد و دویست و بیست و شش میلیون تومان رسید. فیلم پرحاشیه محمدحسین مهدویان نیز به احتمال خیلی بالا تحت تاثیر اکران فیلم‌های تازه قرار خواهد گرفت. لاتاری تا چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت و با نمایش در ۱۸۰ سالن سینما به فروش دوازده میلیارد تومانی رسیده است. البته با توجه به اکران تگزاس، تعداد سینماهای لاتاری نیز کاهش یافته است. سومین رده این هفته در اختیار انیمیشن مورد توجه فیلشاه است. فیلشاه که برای چند هفته‌ی گذشته در مقام پنجم قرار داشت، حالا به رده‌ی سوم رسیده است. فیلشاه در هفته‌ی هفتم اکران، با افزایش سالن‌های نمایش به فروش هفتگی یک میلیارد و شصت و شش میلیون تومان رسید. فیلشاه حالا به فروش کلی چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسیده است؛ رقمی که برای یک انیمیشن ایرانی قابل توجه است. فیلشاه همچنین در طول اکران توانست بازخورد بسیار خوبی از لحاظ بصری از طرف مخاطبان به دست بیاورد.

فیلشاه

در رده چهارم تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا قرار دارد. به وقت شام با دو رتبه سقوط نسبت به هفته قبل و با فروش هشتصد و هشتاد میلیون تومان در رده چهارم قرار گرفت. به وقت شام با کاهش در سالن‌های نمایش، با اکران در صد و نود و چهار سالن به فروش کلی یازده میلیارد و سیصد و پنجاه و نه میلیون تومان رسید. به وقت شام نیز مانند دیگر فیلم‌های اکران اول بهار تحت تاثیر اکران جدید قرار خواهد گرفت. در رده پنجم پرفروش‌ترین فیلم سال قرار دارد. مصادره به کارگردانی مهران احمدی با اینکه از نظر فروش هفتگی و سالن‌های سینما با کاهش قابل توجه‌ای همراه است اما همچنان هم پرفروش‌ترین فیلم سال محسوب می‌شود. مصادره در این هفته تنها هشتصد و هفتاد و سه میلیون تومان فروخت. مصادره که حالا در هفتمین هفته اکران قرار دارد، با نمایش در صد و سی دو سینما، به فروش کلی سیزده میلیارد و چهارصد و ششصد و دو میلیون تومان رسید. با توجه به افت مصادره از نظر فروش و سالن‌های نمایش این فیلم به احتمال بالا در هفته‌های آینده بیش از پیش از رده‌های بالای جدول دور خواهد شد.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱تگزاس۲۱,۴۱۶,۱۱۰.۰۰۰
۲لاتاری۷۱,۲۲۶,۸۲۸,۰۰۰
۳فیلشاه۷۱,۰۶۶,۸۰۲,۰۰۰
۴به وقت شام۷۸۸۰,۲۷۳,۰۰۰
۵مصادره۷۸۷۳,۳۵۰,۰۰۰
۶لوله زنبور۷۶۸۲,۸۸۸,۰۰۰
۷خرگیوش۷۱۲۰,۲۷۴,۰۰۰
۸بدون تاریخ بدون امضا۱۱۳۴,۴۹۵,۰۰۰
۹فراری۷۳۳,۷۱۰,۰۰۰
۱۰اسرافیل۱۱۴,۴۴۸,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده