نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۲

بررسی بازی State of Decay 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های State of Decay 2 خبر از بازی‌ای می‌دهند که در بهترین حالت، می‌توان آن را تجربه‌ای خوب دانست. با نگاهی به بررسی‌های بازی همراه زومجی باشید.

زمانی که بازی State of Decay در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، حکم یک تجربه جذاب را در بین بازی‌های زامبی-محور داشت. ساخته استودیو آندد لبز بیش‌تر از آنکه یک اثر اکشن باشد، روی تلاش برای بقا تمرکز داشت و باعث می‌شد با تمام وجود برای بقا در جهانی آخرالزمانی تلاش کنید. البته که این وسط بازی مشکلاتی هم از باگ‌های مختلف گرفته تا ضعف‌هایی در گیم‌پلی داشت. با این حال پتانسیل بازی به حدی بود که مایکروسافت و آندد لبز در جریان E3 2016 نسخه دوم بازی را معرفی کنند. State of Decay 2 ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۷ منتشر شود، ولی در نهایت انتشار بازی به سال جاری میلادی موکول شد و امروز، ۲۸ اردیبهشت، شاهد انتشار آن روی ایکس باکس وان و ویندوز هستیم. به همین مناسبت، نمره‌های بازی هم منتشر شده‌اند. 

پیش از آنکه به سراغ نمره‌های بازی برویم، بد نیست کمی بیش‌تر با State of Decay 2 آشنا شویم. این ساخته استودیو Undead Labs در جهانی آخرالزمانی جریان دارد؛ جایی که زامبی‌ها تقریبا همه‌جا را تصرف کرده‌اند و شما در نقش یکی از معدود بازمانده‌ها، ابتدا باید برای بقای خودتان تلاش کنید و پس از آن هم با جمع کردن سایر بازماندگان در پایگاه خودتان، به آن‌ها هم کمک کنید. State of Decay 2 یک بازی جهان‌باز است که وسعت نقشه آن در مقایسه با نسخه اول بسیار بزرگ‌تر شده است. از آنطرف بازی انواع و اقسام زامبی‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهد که مبارزه با هرکدام از آن‌ها، نیازمند استراتژی خاصی است. در حالی که در ساخت نسخه قبلی بازی از موتور کرای‌انجین استفاده شده بود، آندد لبز در این نسخه سراغ موتور آنریل 4 رفته است و همین مساله باعث شده بازی از حیث بصری هم نسبت به قبل پیشرفت خوبی داشته باشد. در نهایت یکی دیگر از ویژگی‌های جدید بازی اضافه شدن قابلیت تجربه بازی به شکل Co-Op چهارنفره است که در آن می‌توانید با سه بازیکن دیگر ماموریت‌ها را انجام بدهید و به کشتن زامبی‌ها بپردازید. 

در ادامه با زومجی و بررسی بازی State of Decay 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا همراه باشید:

State of Decay 2

  • سازنده: آندد لبز
  • ناشر: مایکروسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، ویندوز
  • سبک: تلاش برای بقای جهان‌باز
  • تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت (۱۸ می)

state of decay 2

گیمینگ ترند: ۸۵ از ۱۰۰

State of Decay 2 تقریبا از هر نظر یک پیشرفت در مقایسه با نسخه قبلی است. البته بازی هنوز هم از وجود باگ‌ها و همچنین نبود یک روایت داستانی جذاب رنج می‌برد، ولی در مجموع تجربه‌ای لذت‌بخش و اعتیاد‌آور است. 

دیستراکتوید: ۸۰ از ۱۰۰

تجربه خاصی که State of Decay 2 از تلاش برای بقا و مدیریت موارد مختلف ارائه می‌دهد، شاید برای همه جذاب نباشد، اما این ساخته آندد لبز چیزی شبیه به یک تجربه کالت و جریان‌ساز است. 

آی‌جی‌ان: ۷۵ از ۱۰۰

گشت و گذار، مبارزه و تلاش برای بقا در نقشه‌های مملو از زامبی بازی State of Decay 2 لذت‌بخش است. همچنین مبارزات بازی هم نفس‌گیر هستند و مخصوصا برخی از زامبی‌ها باعث می‌شوند تا حسابی به دردسر بیفتید. با این حال هرقدر که بازی در این زمینه‌ها کیفیت خوبی دارد، باگ‌های آن آزاردهنده هستند و تقریبا همیشه باگی برای آزار دادن مخاطب وجود دارد. از طرف دیگر بازی پس از مدتی آن ارزش تکراری را که از یک اثر سندباکس انتظار می‌رود از دست می‌دهد و دیگر آن جذابیت اولیه را ندارد. 

گیمزرادار: ۷۰ از ۱۰۰

State of Decay 2 تقریبا در رسیدن به پتانسیل‌ها به عنوان یک بازی تلاش برای بقا در جهانی پر از زامبی موفق ظاهر می‌شود. با این حال بازی از یک سری مشکلات هم رنج می‌برد که به تجربه نهایی آن ضربه می‌زنند. 

گیم‌اینفورمر: ۶۵ از ۱۰۰

State of Decay 2 آنقدر ویژگی خوب دارد که بتوان آن را دوست داشت. با این حال یک سری مشکلات از نسخه قبلی بازی در این نسخه هم وجود دارد و در کنار آن‌ها، شاهد مشکلات جدیدی هم هستیم که برخی از این مشکلات هم مربوط به حالت Co-Op بازی می‌شوند. 

هاردکورگیمر: ۶۰ از ۱۰۰

شاید با یک سری بهبود‌ها و انتشار بروزرسانی‌ها State of Decay 2 به تجربه لذت‌بخش و ارزشمندی تبدیل شود، ولی در حالت فعلی، بازی فاصله زیادی از بهترین بازی زامبی-محور ممکن دارد. 

گیم‌اسپات: ۵۰ از ۱۰۰

State of Decay 2 شرایطی دارد که سپری کردن چندین ساعت پای آن خیلی حوصله‌سربر نمی‌شود. با این حال بازی هرگز به یک تجربه فوق‌العاده که بتواند مخاطبینش را شگفت‌زده کند یا حتی معنای خاصی داشته باشد هم تبدیل نمی‌شود. برخی سیستم‌های معرفی‌شده در بازی واقعا پتانسیل خوبی دارد، ولی متاسفانه در طول بازی آنقدر درگیر کار‌های تکراری و خسته‌کننده می‌شوید که این موارد هم خیلی به چشم نمی‌آیند. در واقع State of Decay 2 شبیه به بازی‌ای است که بدون هدف خاصی ساخته شده است و همین باعث می‌شود در طول تجربه آن دلیل قانع‌کننده‌ای برای کار‌هایی که انجام می‌دهید نداشته باشید. 

به هر حال State of Decay 2 نمره‌هایی دریافت کرده که باعث می‌شود نتوانیم آن را یک بازی بسیار عالی و ارزشمند خطاب کنیم. با این حال تقریبا اکثر منتقدین اعتقاد دارند که بازی، با وجود همه مشکلاتش، ویژگی‌های مثبت هم کم ندارد و سازندگان می‌توانند با انتشار آپدیت‌های مختلف برای آن و همچنین رفع یک سری از باگ‌ها بازی State of Decay 2 را به تجربه بهتری تبدیل کنند. 

نمره های State of Decay 2

نمره های State of Decay 2

نظر شما در مورد نمره‌ها و بررسی‌های بازی State of Decay 2 چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده