معرفی شخصیت اتم، ری پالمر

معرفی شخصیت اتم، ری پالمر

جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

در این قسمت از سری مقالات معرفی شخصیت‌های کتاب‌های کمیک، به سراغ اتم، دانشمند فیزیک کمپانی دی سی که به ری پالمرِ کوچک شونده معروف است، می‌رویم.

ری پالمر یک ابرقهرمان دانشمند محسوب می‌شود. از زمانی که او وارد لیگ عدالت شد و به فعالیت در این تیم پرداخت، مدت بسیار زیادی می‌گذرد. او در طی زندگی و دوران جوانی خود توانست از طریق تکنولوژی ماده‌ی به کار رفته در ستاره‌ی کوتوله، یک وسیله کوچک سازی و بزرگ سازی را برای خود اختراع کند. برای ری پالمر فرقی نمی‌کند و چه بخواهد سایز خود را کوچک کند و با تهدیدات کوچک اما قوی به مبارزه بپردازد چه مجبور باشد به جنگ با خطرات بسیار بزرگتری که دنیایش را تهدید می‌کنند برود، در هر صورت او در قالب شخصیت «اتم» قدرتمند به میدان مبارزه می‌رود تا بتواند صلح و آرامش را برای مردمش به ارمغان بیاورد و شروران را از روی زمین محو کند.

ری پالمر یک مرد سخت کوش، مسئولیت پذیر و متعهد محسوب می‌شود. در واقع شاید «متعهد» کلمه خوبی برای او نباشد و می‌توان گفت کلمه‌ی «مصمم» کمی به واقعیت نزدیک‌تر است. او به طرز دیوانه‌واری به کار خود علاقمند است. زمانی که ری کار خود را برای حل کردن یک مشکل، پازل یا معما آغاز می‌کند، می‌توان گفت «هیچ چیزی» نمی‌تواند او را از ادامه‌ی فعالیت منع کند و کارش را متوقف سازد. شاید بتوان گفت که همین پیگیری یک هدف خاص در یک برهه زمانی به خصوص، یکی از دلایل اصلی بر هم خوردن زندگی زناشویی او باشد؛ هر چند که این موضوع تا حدودی خوب است و در شرایط مختلف به ری کمک می‌کند تا بتواند بهتر از هر زمان دیگری با دشمنانش مبارزه کند. به رغم وسواس زیادی که ری دارد، او یک قهرمان آرام و منطقی و همچنین یک انسان بسیار دوست داشتنی محسوب می‌شود.

داستان گذشته‌ی اتم، بارها و بارها به شیوه‌های مختلف گفته شده است. با این حال، همیشه در این میان اتفاقات مشترک و متحد کننده‌ای بین آنها وجود دارد. ریموند پالمر که یک دانشمند اتمی و نابغه محسوب می‌شود، در حال کار کردن روی پروژه‌ای بود که بتواند از طریق آن و همچنین ماده‌ی به کار رفته در ستاره کوتوله‌ی سفید، سایز اجسام مختلف را کوچک کند. زمانی که ری پالمر در یک سرزمین غیرمسکونی در حال گشت و گذار و سفر بود، به خاطر اتفاقات غیرمنتظره و فروپاشی یک تونل، درون یک غار زیرزمینی گیر افتاد. با اینکه در آن شرایط تقریبا می‌توان گفت مرگ او حتمی بود، اما او توانست با نبوغ و هوش خود، راهی را برای فرار باز کند. ری پالمر در این غار زیرزمینی از یک تکه از ماده‌ی به کار رفته در ستاره کوتوله‌ی سفید که به شکل یک ذره‌بین آنها را ساخته بود، استفاده کرد. او این نقشه را در ذهن طرح ریزی کرده بود که از این ذره‌بین‌ها استفاده کند تا بتواند سایز خود را کاهش دهد و از درون یکی از دهانه‌های کوچک غار فرار کند و به دنبال کمک بگردد.

ری پالمر از اولین قهرمانانی بود که توانست به تیم ابرقهرمانی لیگ عدالت آمریکا بپیوندد

او تا به آن روز اصلا این روش را روی خود آزمایش نکرده بود اما در آن شرایط برای نجات جانش مجبور به انجام این کار شد. ری پالمر بعد از کمی تلاش توانست این نقشه خود را عملی سازد و پس از نجات خود از این غار زیرزمینی (در برخی نسخه‌ها او در این غار تنها نبود و افراد دیگری هم همراه او بودند)، به محل زندگی خود بازگشت. او بعد از بازگشت و کمی تفکر درباره این موضوع، عزم خود را جزم کرد که تبدیل به یک ابرقهرمان شود و با استفاده از قدرتی که حالا به‌دست آورده، به مردم بی‌دفاع کمک کند. او در ابتدا توانایی کوچک سازی خود را در کمربندی که همیشه به کمرش می‌بست اضافه کرد تا این توانایی همیشه در دسترس او باشد.

ماجراجویی‌های اولیه‌ی او، ابتدا در شهر آیوی تاون، زادگاه خودش، رخ داد. او در طی این ماجراجویی‌ها، هویت مخفی خود را از همه پنهان می‌کرد؛ حتی جین لورینگ که مدت زیادی نامزد او محسوب می‌شد هم خبری از هویت ابرقهرمانی او نداشت. همچنین جالب است بدانید که ری پالمر از اولین قهرمانانی بود که توانست به جمع اعضای تیم ابرقهرمانی «Justice League of America» بپیوندد. این تیم در ابتدا دارای ۷ عضو بود اما به مرور زمان گسترش یافت و تعداد اعضای قهرمانی خود را بیش از پیش کرد.

لازم به ذکر است که همانند برخی دیگر از شخصیت‌های ابرقهرمانی، لقب اتم پیش از ری پالمر و بعد از او هم وجود داشته است. آدام کری و ریان چوی از اتم‌های دیگری بودند که همان لباس رزمی که ری آن را بسیار مشهور و محبوب کرد، به تن می‌کردند.

دوستان: جین لورینگ، هاوکمن، هاوک‌گرل، ریان چوی و آدام کری.

تیم‌ها: لیگ عدالت، تایتان‌های نوجوان، جوخه انتحاری، شِید و قبیله‌ی ایندیگو.

دشمنان: کرونوس، فلورونیک من، Bug-Eyed Bandit، دکتر لایت و دث استروک.

القاب و اسامی مستعار: اتم، موجود کوچک قوی، تایتان کوچک، ریموند پالمر، ری-کوچک شونده و پروفسور پالمر.

اعضای خانواده: جین لورینگ (همسر سابق، مرحوم)، پرنسس لیث‌ون (همسر، مرحوم)، دنی پالمر (برادر، مرحوم)، دیوید پالمر (پدر) و سوزان پالمر (مادر، مرحوم).

شخصیت اتم توسط گاردنر فاکس و گیل کین خلق شد. در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، کمپانی دی سی کامیکس از سری کتاب کمیک Showcase که در آن زمان منتشر می‌شد، استفاده کرد تا بسیاری از شخصیت‌های جدید خود را در آن به صورت برجسته و درخشان معرفی کند و آنها را به نمایش بگذارد؛ به خصوص شخصیت‌هایی که به‌نوعی آینده‌دار بودند و توانایی این را داشتند که به قدری معروف شوند تا روزی بتوانند مجموعه‌ای مختص به خود داشته باشند. یکی دیگر از مواردی که در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته بود و تمرکز زیادی روی آن می‌شد، به‌روز رسانی نسخه‌های دوران طلایی شخصیت‌های مختلف و همچنین نمایش و عرضه آنها با تاکید بیشتری روی برخی مسائل علمی بود. یکی از بزرگترین تغییرات این مجموعه، همان شخصیت اتم بود که در آن برهه زمانی، ری پالمر جایگزین آل پرت شد؛ دانشمند نابغه‌ای که می‌توانست با علم و نبوغ خود، تا اندازه یک موجود میکروسکوپی کوچک شود. این شخصیت در ماه اکتبر سال ۱۹۶۱ و در شماره ۳۴ سری کتاب کمیک Showcase برای اولین بار حضور یافت. او تا به امروز در ۱۴۰۶ کتاب کمیک حضور داشته که در هیچکدام آنها، هیچکس نتوانسته این شخصیت را به قتل برساند یا خودش به علت خاصی جانش را از دست بدهد. بعد از ماجراهای اولین حضور در این سری کتاب، او در سری کتاب‌های کمیک Justice League of America به تصویر کشیده شد و بعد از آن هم آنقدر به محبوبیت رسید که توانست مجموعه مختص به خود را به‌دست بیاورد. در نهایت، تقریبا اواخر دهه ۶۰ هر دو کاراکتر اتم و هاوکمن در یک مجموعه با هم ادغام شدند و یک مجموعه را در دست گرفتند. بعد از اینکه کتاب‌های کمیک این دو شخصیت با یکدیگر ادغام شدند، مجموعه‌ی اختصاصی آنها هم لغو شد.

تا به امروز شخصیت اتم همچنان به حضور خود ادامه داده است و هر زمان و هر کجا که به او نیاز پیدا می‌شود، خود را سریع به محل مبارزه می‌رساند. همچنین این شخصیت تقریبا همیشه یکی از اعضای اصلی کتاب‌های لیگ عدالت محسوب می‌شود.

  • دوران نقره‌ای:

ری پالمر در دوران زندگی خود با چندین بیگانه و تهدیدات ماوراءطبیعی مبارزه کرده است. همچنین جالب است بدانید که تا حدودی، او هم شبیه بتمن یک لیست از دشمنان مخصوص به خودش را دارد: لازم به ذکر است که کرونوس راهزن زمان، شخصیت «Bug-Eyed Bandit» و همچنین تروریست محیط زیستی خطرناکی به نام فلورونیک من، از دشمنان اصلی ری پالمر محسوب می‌شوند.

atom

او چندین بار با استفاده از استخر زمان شخصیتی به نام «Professor Alpheus V. Hyatt» به سفر و ماجراجویی‌های مختلف رفته است. تیم ابرقهرمانی Justice League of America در دنیای کتاب‌های کمیک به چندین شکل مختلف وجود دارد که شخصیت اتم در برخی از آنها عضو است و به فعالیت می‌پردازد. اعضای این تیم آنقدر مهربان و دوست داشتنی هستند که صندلی مخصوصی برای او تدارک دیدند تا او بتواند با هر سایزی که راحت است روی آن صندلی بنشیند و در جلسات مختلف تیم شرکت کند. این موضوع بدان معنی است که ری پالمر برای شرکت در جلسات مختلف این تیم، لازم نیست که حتما لباس مخصوص خود را در بیاورد بلکه می‌تواند چه با سایز بسیار بزرگ و چه با سایز بسیار کوچک، از این صندلی استفاده و در این جلسات شرکت کند. در این جلسات و ملاقاتی که بین اعضا صورت می‌گرفت، ری پالمر با هاوکمن ملاقات کرد؛ مدت خیلی کوتاهی بعد از این ملاقات، هاوکمن تبدیل به یکی از بهترین و نزدیک‌ترین دوستان ری در جامعه‌ی ابرقهرمانی شد. هیچ کدام از این شخصیت‌ها براساس لیاقتی که دارند، آنطور که باید و شاید نتوانستند محبوبیت بسیار زیادی به‌دست بیاورند. حتی در برهه زمانی‌ای که آنها در اوج محبوبیت و خوشبختی خود بودند، باز هم اغلب اوقات نقش‌های مکمل به آنها داده می‌شد. از آنجایی که دیگر پالمر در زمینه‌ی تغییر اندازه تبدیل به یک فرد متخصص و کارشناس شده بود، اغلب اوقات زمانی به او نیاز پیدا می‌کردند که دسترسی به برخی نقاط بسیار محدود و غیرممکن بود و از او تقاضا می‌کردند تا این کار غیرممکن را برای آنها ممکن کند.

  • بعد از فلش پوینت/زمین صفر:

در برهه زمانی بعد از فلش پوینت، ری پالمر توانست تبدیل به یکی از اعضای تیم «Superhuman Advanced Defense Executive» (با نام «SHADE» بهتر شناخته می‌شود)، شود. ری در این تیم به عنوان رابط علمی آنها با سازمان ملل بود. ری به عنوان رابط علمی با سازمان ملل، از آنها برخی از تجهیزات مخصوص تله‌پورت کردن و همچنین کوچک کردن سایز را طلب کرد تا بتواند یک پایگاه جدید برای گروه شید بسازد؛ یک گوی پرنده که تنها ۳ اینچ ضخامت داشت و یک شهر درون آن ساخته می‌شد. او در این برهه از زمان، به تیم شید کمک‌های بسیار زیادی کرد؛ به طور مثال به آنها اطلاعاتی داد که هیولاها در کجا قرار دارند و دقیقا در چه محلی تخم‌گذاری خود را انجام می‌دهند. همین موضوع به تیم کمک بسیار زیادی کرد و آنها توانستند این هیولاها را از پا دربیاورند.

  • لیگ عدالت:

ری پالمر کمی بعد از تبدیل شدن به اتم جدید، پیشنهاد اضافه شدن به تیم Justice League of America را دریافت کرد؛ پیشنهادی که او با کمال میل و خوشحالی بسیار زیاد پذیرفت. در همین برهه زمانی بود که او یک رابطه دوستی بسیار خوب با هم‌تیمی خود یعنی هاوکمن را برقرار و به‌سرعت آن را به یک رابطه عمیق تبدیل کرد.

  • ازدواج کردن:

در حالی که ری پالمر (اتم) در این برهه زمانی هنوز یکی از اعضای فعال و خوب تیم لیگ عدالت آمریکا محسوب می‌شد، با جین لورینگ ملاقات کرد. مدت کمی بعد از این ملاقات، این دو فرد وارد یک رابطه عاطفی شدند که خیلی زود با یکدیگر ازدواج کردند. بعد از اینکه ری پالمر هویت مخفی خود را برای جین لورینگ فاش کرد، او متوجه شد که اتم در واقع همان ری است.

  • طلاق:

مدت بسیار کمی بعد از ازدواج، هویت دیگر ری پالمر که همان هویت ابرقهرمانی او محسوب می‌شد و وظایفی که برعهده‌اش بود، باعث شد که فعالیت در لیگ عدالت آمریکا بر زندگی زناشویی‌اش اولویت پیدا کند. به همین دلیل، جین هم از سرِ تنهایی به سمت فرد دیگری به نام پائول هابن کشیده شد و به همسرش خیانت کرد. در همین حین هم اتم متوجه شد که یک دنیای ریز اتمی در آمازون وجود دارد و وارد رابطه عاطفی با زن دیگری به نام لیث‌ون شد. ری پالمر از همسر خود یعنی جین طلاق گرفت و برای مدت زمانی، در این دنیای ریز اتمی مشغول به زندگی شد. جالب است بدانید که خیلی زود، ری دلتنگ دنیای قدیمی و واقعی خود شد و به‌سرعت به محل زندگی سابق خود بازگشت.

  • جوخه انتحار و بازگشت به لیگ:

ری پالمر بعد از بازگشت به دنیای واقعی و معمولی خود، برای انجام بخشی از یک عملیات دولتی، مرگ خود را جعل کرد تا بتواند منبع و منشاء عوامل فاسد و سرکش را پیدا کند. در این برهه از زمان، او در چندین ماموریت به تیم جوخه انتحار کمک کرد. همین کمک‌های او به تیم اجازه می‌داد تا بتوانند در ماموریت‌هایی که از سطح توان آنها خارج بود و بدون حضور ری قطعا شکست می‌خوردند، به راحتی پیروز شوند و حریف خود را شکست دهند. با این حال، بعد از مدت کوتاهی او دوباره دعوت‌نامه‌ای برای پیوستن دوباره به تیم لیگ عدالت آمریکا دریافت کرد؛ پیشنهادی که او با کمال میل قبول کرد. او با قبول کردن این پیشنهاد، به تیمی پیوست که معتقد بود به آنجا تعلق دارد.

  • ساعت صفر:

    جالب است بدانید که این تغییرات هیچ تاثیری روی خاطرات ری در رابطه با گذشته‌ای که به عنوان یک فرد بالغ و یکی از اعضای اصلی تیم لیگ عدالت آمریکا داشت، نگذاشتند

در طی بحران زمانی‌ای که با نام ساعت صفر شناخته می‌شد و توسط هال جوردن در قالب شخصیت پرالکس و عضو سابق تیم تین تایتانز یعنی اکستنت (هاوک سابق) آغاز شده بود، این شخصیت شرور تغییرات بسیار زیادی را در دنیای دی سی، پیوستگی آن و همچنین قهرمانانی که در این جهان فعالیت می‌کردند، ایجاد کردند. برخی از این شخصیت‌ها کاملا پاک شدند و برخی دیگر تا حد بسیار زیادی.... تغییر کردند. یکی از قربانیان این بحران زمانی ری پالمر بود که از لحاظ سنی بسیار جوان شد. او که در حالت عادی یک مرد تقریبا ۳۰ ساله بود، به یک نوجوان ۱۷ ساله تغییر پیدا کرد. 

  • تایتان‌های نوجوان:

ری پالمر بعد از اینکه در طی بحران ساعت صفر دوباره به سن ۱۷ سالگی بازگشت، باری دیگر به دانشگاه آیوی رفت؛ جایی که او قبلا به عنوان یک پروفسور فیزیک در آنجا کار می‌کرد. ری پالمر با این کار در تلاش بود تا دوباره بتواند به سن واقعی خود بازگردد. با این حال، پیش از آنکه او بتواند این هدف خود را به واقعیت تبدیل کند، با نوجوان دیگری به نام «آیزیا کراکت» (جوتو/هات اسپات) آشنا شد. او یک نابغه‌ی واقعی بود و زمانی که پالمر به او نگاه می‌کرد، توانست برای اولین بار قدرت‌های خود را  که براساس گرما بود، به نمایش بگذارد. در طی رخ دادن جریان خاصی، هر دوی آنها به داخل یکی از کشتی‌های نژاد بیگانه‌ای به نام «H'San Natall» تله‌پورت و منتقل شدند.

اتم

همینجا بود که ری پالمر توانست با دیگر نوجوانانی که به‌تازگی قدرت‌های خود را کشف و آشکار کرده بودند، آشنا شود. در آن برهه زمانی، این نوجوانان تبدیل به جدیدترین نسخه و تجسم تیم ابرقهرمانی تایتان‌های نوجوان شوند.

برای فردی مانند ری پالمر که مدام به دنبال کشف و رشد و ترقی بود، از آنجایی که در گذشته یکی از اعضای اصلی تیم لیگ عدالت آمریکا محسوب می‌شد، حالا عضویت در تیمی مانند تیم تایتان‌های نوجوان یک نوع پسرفت برای او به حساب می‌آمد

ری پالمر با کار کردن با این «ابرقهرمانان جوان» قادر بود تا ابرقهرمان دیگری به نام «Prysm» را نجات دهد. این شخصیت در یک برنامه شبیه سازی واقعیت مجازی که متعلق به نژاد «H'San Natall» بود، قرار داشت. بعد از نجات پریسم، همه‌ی آنها قادر بودند تا از دست نژاد بیگانه‌ی H'San Natall فرار کنند و به زمین بازگردند. روی زمین، اعضای جدید تیم تایتان‌های جوان توانستند با اعضای قدیمی این تیم یعنی لورن ژوپیتر (آقای ژوپیتر) و دخترش (اگرچه آنها نمی‌دانستند که او دخترش است) یعنی اومن ملقب به لیلیث کلی، ملاقات کنند.

ری پالمر بعد از این ماموریت غیرمنتظره و بدون برنامه ریزی، به همراه دیگر ابرقهرمانان جدید تیم خود، تصمیم گرفتند که همانند یک گروه بسیار خوب در کنار یکدیگر بمانند و به طور رسمی تبدیل به تجسم و نسخه‌ی جدیدی از تیم تایتان‌های نوجوان شوند. قرار بر این بود که هزینه‌های مالی این تیم توسط لورن ژوپیتر یا همان آقای ژوپیتر تامین شود. اگرچه در ابتدا ری پالمر علاقه‌ای به عضو شدن در این تیم نداشت، اما در نهایت به تایتان‌های نوجوان پیوست تا بتواند راهی برای بازگشت به سن واقعی خود پیدا کند. او بعد از پیوستن به این گروه، تبدیل به رهبر و رئیس تیم ابرقهرمانی خود شد. او آنقدر که باید و شاید، از رهبری این تیم و به نوعی رئیس بودن، خوشش نمی‌آمد زیرا او در گذشته در تیم لیگ عدالت آمریکا حضور داشت و عضویت در تیم تایتان‌های نوجوان، به نوعی یک پسرفت و قدم به عقب محسوب می‌شد.

  • رشد کردن:

مدت بسیار کوتاهی بعد از این جریان، به خاطر برخی تغییرات که در انرژی کرونال اتفاق افتاده بود، این نسخه از ری پالمر شروع به رشد و بزرگ شدن کرد، آن هم با سرعت زیاد. از طرف دیگر مشخص شده بود که شخصیتی به نام وِیورایدر در طی بحران زمانی ساعت صفر، بخشی از دی‌ان‌ای ری پالمر را برداشته تا بتواند با تلاش بسیار درمانی برای مشکلی که برای او رخ داده است پیدا کند و راهی برای برگرداندن او به حالت اولیه و اصلی خود به‌دست بیاورد. به لطف اتفاقاتی که در این برهه از زمان رخ داده بود و کارهایی که ویورایدر انجام داد، ری پالمر توانست باری دیگر تبدیل به همان مرد ۳۰ ساله قدیم شود. مدت کمی بعد از رخ دادن این قضیه، تایتان‌های نوجوان هم بعد از نجات دادن هم‌تیمی خود یعنی جوتو (هات اسپات)، که تصور می‌کردند جان خود را از دست داده، تیم و فعالیت‌های خود را منحل کردند.

  • بحران هویت، ۵۲ و غیره:

بعد از اینکه همسر سابق ری یعنی همان جین لورینگ، فرد دیگری به نام سو دیبنی را به این امید که بتواند توجه ری را باری دیگر به خود جلب کند و ری را در رابطه با امنیتش نگران کند، به قتل رساند، عقل خود را از دست داد. بعد از این جریان، جین لورینگ به سرعت به تیمارستان آرکهام منتقل شد اما مدت خیلی زیادی در آنجا نماند تا اینکه توسط شخصیت شروری به نام «اکلیپسو» آزاد شد و نجات پیدا کرد. ری به خاطر مرگ سو دیبنی آنقدر ناراحت و پریشان‌حال شده بود که مجبور شد همه چیز را رها کند و پا به فرار بگذارد.

atom

بعد از اینکه ری پالمر از وضعیتی که در آن زمان داشت فرار کرد، با موجودی روبه‌رو شد که او را با موضوع مولتی ورس یا فرضیه‌ی چند جهانی آشنا کرد. او در نهایت توانست راهی پیدا کند که بتواند به واسطه‌ی آن، در یک سطح کوانتمی بین جهان‌های مختلف در ارتباط باشد و به آنها سفر کند. او در جهان‌های مختلف مدام به دنبال نسخه‌های دیگر خود بود تا بتواند ری‌ای را ببیند که زجری را که او تحمل می‌کند، در زندگی خود نداشته باشد. روی زمین ۵۱ بود که ری توانست نسخه دیگری از خود را پیدا کند. این نسخه از ری در حال کار کردن روی پروژه‌ای بود تا بتواند دروازه‌ای به سمت واقعیت‌های متناوب یا جایگزین باز کند. در همین جهان بود که این نسخه از ری پالمر، زمانی که آزمایش‌هایش اشتباه پیش رفت، در طی یک انفجار جان خود را از دست داد.

ری که روی مسائل علمی وسواس زیادی داشت، به‌شدت درباره اینکه این نسخه از ری دقیقا روی چه چیزی کار می‌کرده، کنجکاو شده بود. او بعد از کمی جستجو متوجه شد که نسخه دیگر شخصیتش، در حال تحقیق روی موضوعی بود که اگر این تحقیقات به پایان نمی‌رسید، عواقب فاجعه باری را به دنبال می‌داشت. حال او دیگر یک دلیل بسیار خوب برای ماندن در این دنیا داشت. همچنین ری متوجه شد که نسخه دیگر شخصیتش، یک قرار جین لورینگ دارد؛ قراری که برای اولین بار اتفاق می‌افتاد و پیش از آن، این دو شخصیت یکدیگر را ندیده بودند. او به سرعت به دنیای سابق و واقعی خود بازگشت و با تلاش بسیار زیاد به دنبال این بود تا بفهمد که دقیقا در چه برهه زمانی‌ای، اتفاق خاصی رخ داده که باعث شده خودش و نسخه دیگرش در آن جهان، تا به این اندازه با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

ری زندگی بسیار خوب و «بی‌نقصی» را روی زمین ۵۱ داشت اما این جریان تا زمانی ادامه‌دار شد که دانا تروی، کایل رینر، جیسون تاد (در آن زمان با نام Challengers from Beyond هم شناخته می‌شدند) و همچنین شخصیت مانیتور او را پیدا کردند. این افراد مدت زیادی را صرف جستجو و پیدا کردن ری پالمر کرده بودند. مانیتور به همه اعلام کرد که این وظیفه‌ی او است تا از ناهنجاری‌ها و قانون شکنی‌های مولتی ورس یا همان چند جهانی باخبر شود و این ناهنجاری‌ها را از بین ببرد. حال از آنجایی که ری به این جهان تعلق نداشت، شخصیت مانیتور به او اطلاع داد که باید از بین برود. در طی این جریان، ری توانست با کمک و همکاری اعضای تیم Challengers، فرار کند. او برای همه توضیح داد که این ری زمین ۵۱ بود که قصد داشت از رخ دادن یک فاجعه‌ی بسیار بزرگ جلوگیری کند.

  • تاریک‌ترین شب:

درست از همان روز اول، ری پالمر در مرکز سری کتاب کمیک Blackest Night قرار داشت. ری برای اولین بار زمانی نشان داده شد که مشغول صدا کردن هاوکمن بود. در این زمان، ری از هاوکمن و هاوک‌گرل خواست تا او را در مراسم خاکسپاری جین لورینگ همراهی کنند. این موضوع به‌شدت هاوکمن را عصبانی کرد. او قصد داشت بداند که جین لورینگ، کسی که چنین بلایی را سر شخصیت «Elongated Man» و همچنین سو دیبنی آورده است، باید چنین مراسم خاکسپاری مناسب و خوبی داشته باشد. هاوکمن که به‌شدت از این موضوع عصبانی شده بود، بحث و جدل را با هاوک‌گرل آغاز کرد. هاوک‌گرل معتقد بود که آنها به عنوان دوست ری باید به این مراسم بروند و از او حمایت کنند. همینطور که هاوک‌گرل در تلاش بسیار زیادی بود تا خشم و عصبانیت هاوکمن را کاهش دهد، ناگهان مورد حمله‌ی سو دیبنی و شخصیت «Elongated Man» که حالا دیگر تبدیل به بلک لنترن شده بودند، قرار گرفتند. همینطور که هاوک‌گرل در حال خونریزی بود، هاوکمن متوجه شد که آنها نمی‌توانند دشمنان جدید خود را شکست دهند و در همین مبارزه هم کشته شدند. در همین حین شخصیت اسکار سر رسید و دو حلقه‌ی سیاه از قلب آنها خلق کرد.

بعد از مدتی ری باری دیگر با هاوکمن تماس گرفت و دوباره از او درخواست کرد که به همراه هاوک‌گرل در مراسم خاکسپاری جین شرکت کنند. هاوکمن از ری خواست تا او را ملاقات کند و کمی با یکدیگر اختلاط کنند. ری با کمال میل و خوشحالی این درخواست را پذیرفت به همین دلیل سایز خود را کوچک کرد تا بتواند از طریق خط تلفن به ملاقات دوستش برود؛ اما غافل از اینکه در واقع چه اتفاق بسیار بدی برای دوستانش رخ داده است و اینکه کارتر قصد داشت دوست سابق خود را بکشد. زمانی که ری به خانه‌ی دو دوست خود رسید، مورد حمله‌ی هاوکمن و هاوک‌گرل که دیگر بلک لنترن شده بودند قرار گرفت. تنها راهی که در آن شرایط برای ری باقی مانده بود، کوچک و پنهان شدن در حلقه‌ی کارتر بود. در مدت زمانی که ری درون این انگشتر قرار داشت، یک تحقیق گسترده انجام داد و متوجه شد که هیچ چیز آن شبیه به انگشتر هال جوردن نیست. ری متوجه شد که این انگشتر از یک ماده‌ی  تاریک کرم چاله‌های میکرویی تشکیل شده که انرژی را به یک منبع ناشناخته ارسال می‌کنند.

بعد از مدتی، ما شاهد این هستیم که شخصیت هال جوردن و همچنین فلش، مورد حمله‌ی اعضای بلک لنترن‌ها یعنی هاوکمن، هاوک‌گرل، Elongated Man، مارشن من‌هانتر و فایراستورم قرار گرفتند. ما در این صحبنه به طور ناگهانی شاهد این هستیم که ری، از حلقه‌ی بلک لنترن هاوکمن بیرون می‌پرد. این سه ابرقهرمان (هال جوردن، فلش و ری) تا جایی که توانستند برای حفظ جان خود مبارزه کردند تا زمانی که دو شخصیت قهرمانی دیگر یعنی «Indigo-1» و «Munk» از راه رسیدند و در نهایت سو دیبنی و Elongated Man را از بین بردند. قهرمانان داستانِ ما از همین فرصت استفاده کردند و فرار را به قرار ترجیح دادند. آنها بعد از فرار کردن، به تالار عدالت (Hall of Justice) پناه بردند و در آنجا پنهان شدند. این قهرمانان در تالار عدالت با مِرا (همسر آکوامن) و جیسون راش (فایراستورم کنونی) مواجه شدند.

atom

ایندیگو-۱، رهبر قبیله‌ی ایندیگو، به اعضای گروه درباره‌ی گروه بلک لنترن‌ها توضیح داد و اعلام کرد که تنها راه از بین بردن اعضای شرور گروه بلک لنترن‌ها، ترکیب انرژی گرین لنترن و انرژی یکی دیگر از ارتش لنترن‌ها است. بری و هال در این میان به این موضوع اشاره کردند که رالف دیبنی و سو، هیچکدام عکس العملی نسبت به حمله‌ی دیگری نشان ندادند. همین موضوع باعث شد تا ری به انگشترهای بلک لنترن‌ها اشاره کند؛ او در ادامه حرف‌های خود اعلام کرد که این انگشترها یک نوع کامپیوتر ارگانیک هستند که تنها جسم را بدون هیچگونه ذات و ماهیتی بازسازی می‌کنند. بعد از این صحبت‌ها، ایندیگو هال را به جای دیگری تله‌پورت کرد تا به دنبال انرژی بلک لنترن بگردد و آن را پیدا کند. در همین حین که هال و ایندیگو محل را ترک کرده بودند، اعضای مرده اما متحرک به آنجا حمله کردند و به مبارزه با قهرمانان باقی مانده در تالار عدالت پرداختند. در طی جریان این مبارزه، کاملا نزدیک بود که ری توسط بتمنِ متحرک، تبدیل به بلک لنترن شود اما در نهایت توسط یک نیروی ناشناخته محافظت شد. همینطور که همگی مشغول مبارزه در این ساختمان بودند، فایراستورم که یکی از اعضای ارتش بلک لنترن بود، محل مبارزه را ترک کرد و به قسمت نگه داری اجساد که در زیر تالار عدالت قرار داشت رفت تا حلقه‌های سیاه را برای شخصیت‌های شروری که مرده بودند، ببرد. در هنگام ورود اعضای شرور بلک لنترن، جیسون که دیگر حالا با فایراستورم بلک لنترن‌ها ترکیب شده بود، به تمامی آنها اعلام کرد که فرار کنند. در طی همین جریان، اتم از نزدیک‌ترین تلفن استفاده کرد تا فلش و مرا را از طریق آن به دورترین ایستگاه اداره پلیس منتقل کند.

ری پالمر در طی تحقیقات خود متوجه شده بود که انگشترهای بلک لنترن‌ها یک نوع کامپیوتر ارگانیک هستند که تنها جسم را بدون هیچگونه ذات و ماهیتی بازسازی می‌کنند

فلش به‌سرعت ری و مرا را ترک کرد تا به سراغ تمامی قهرمانانی که سرتاسر دنیا قرار دارند، برود و به آنها اطلاع دهد که چگونه می‌توانند اعضای ارتش بلک لنترن را از بین ببرند. از طرف دیگر هم ری تصمیم گرفت که به سراغ مستر ترفیک برود تا ببیند که آنها استراتژی و نقشه‌ی خاصی برای شکست دادن این ارتش دارند یا خیر. بعد از این ملاقات، ری با استفاده از گوی‌های مخصوص مستر ترفیک که «T-Spheres» نام دارند، به مقر جامعه عدالت آمریکا که در نیویورک قرار داشت، رفت. اتم و مرا به مبارزه‌ای که جامعه عدالت آمریکا در آن به سر می‌بردند، پیوستند. اتم در این مبارزه با شخصیت دمیج و اتم اسمشر آشنا شد که در کنار آل پرت و گروه مبارزان راه آزادی، در حال مبارزه کردن بودند. اتم با کمی تلاش موفق شد که الهام بخش دمیج باشد تا بیش از پیش سخت تلاش کند و گلیم خود را از آب بیرون بکشد اما در نهایت اتم شاهد این بود که دمیج توسط جین لورینگ کشته شد و حالا تبدیل به یک بلک لنترن شده است. در همین حین، جین لورینگ، اتم و مرا را گرفت و بعد از کوچک کردن سایز آنها، این دو قهرمان را درون حلقه‌ای بلک لنترن دمیج قرار داد.

بعد از مدتی اتم و مرا توانستند راهی را پیدا و از این حلقه فرار کنند. بعد از گذشت تمامی این جریان‌ها، شخصیت گانتت به این نتیجه رسید که آنها به کمک بیشتری نیاز دارند و نسخه‌های مشابهی از حلقه‌های قرمز، زرد، سبز، ایندیگو، نارنجی و بنفش ایجاد کرد و آنها را به سمت مردم فرستاد تا هر کدام از آنها، فردی را به عنوان نماینده، برای خود پیدا کنند. در همین حین، اتم هم حلقه‌ی ایندیگو یا همان نیلی رنگ را گرفت و از ایندیگو-۱ خواست تا در رابطه با چگونه استفاده کردن آن، به او کمک کند. ایندیگو تصمیم گرفت که با ارتش خود مخابره کند و به آنها اطلاع دهد که حضور آنها روی زمین، بسیار لازم است. در همین حین که ری تبدیل به لنترن نارنجی شده بود و بلک لنترن‌ها مبارزه می‌کرد، جین لورینگ هم باری دیگر ظاهر شد تا باز هم او را عذاب دهد. او با ترفندهای مخصوص به خود سایز ری را کوچک کرد، او را در حلقه‌ی ایندیگو قرار داد و در نهایت این حلقه را خراب کرد.

جین، اتم را مجبور کرد تا تمامی مرگ‌هایی را که او بدون هیچ قصد و غرضی باعث رخ دادن آنها شده بود، تماشا کند؛ درست مانند مرگ سو، لیث‌ون و قلمروی او. در مقابل اتم اجازه نداد که کارهای جین تاثیری روی او بگذارد. بعد از مدت کوتاهی اتم در نهایت متوجه شد که چگونه به قدرت لنترن‌های دیگر دست پیدا کند و این قدرت‌ها را با قدرت گرین لنترن ترکیب و در آخر جین را نابود کند.

  • لیگ عدالت آمریکا/انتقام جویان:

در کراس اور کمپانی مارول کامیکس و کمپانی دی سی کامیکس، ری در نقش اتم ظاهر شد تا جایگزینی برای عضو دیگری به نام والی وست باشد. زمانی که والی وست متوجه شد که نمی‌تواند در جهان ۶۱۶ مارول، از اسپید فورس استفاده کند، مجبور شد این تیم ابرقهرمانی را برای این مبارزه ترک کند و به همین دلیل، ری پالمر جایگزین او شد. در این اِلسورلد، ری پالمر به گونه‌ای نشان داده می‌شود که به هر دو تیم، یعنی انتقام جویان و لیگ عدالت، کمک می‌کند. او در این مبارزه‌ها شرکت و کمک کرد و در نهایت ناپدید شد و به دنیای دی سی بازگشت.

  • فلش پوینت:

در این برهه زمانی، اتم به علت مسمومیت با پرتو، یکی از پاهای خود را از دست داد و به یک افسر اصلاحات در زندان دوم (Doom Prison) تبدیل شد و مسئول مراقبت از «آمازو» بود. زمانی که شخصیت هیت‌ویو و پلاستیک من در تلاش بودند که از این زندان فرار کنند، ری پالمر وظیفه داشت که اسلحه‌های آنها را پس بگیرد. در طی همین جریان و بعد از انجام این کار، هیت‌ویو جمجمه‌ی ری را شکست و او را تنها رها کرد تا بمیرد.

از جمله قدرت‌هایی که ریموند کوچک شونده در خود دارد می‌توان به توانایی کنترل ترکم، دستکاری و تغییر ابعاد، هوش زیاد، دستکاری و تغییر اندازه، شمشیر بازی، تله‌پورت و مبارزه تن به تن و غیرمسلحانه اشاره کرد.

  • دستکاری اندازه و سایز:

ری پالمر هر زمان که دوست داشته باشد، می‌تواند سایز خود را تغییر دهد. همچنین او می‌تواند با تغییر جرم بدن خود، حتی در اندازه‌ی کوچک هم ضربه‌های قبل توجهی را به دشمن خود وارد کند. از او می‌تواند با سرعت بسیار زیاد جرم خود را تغییر دهد و دوباره همانند قبل به قدرت کامل خود دست پیدا کند، همچنین با استفاده از قدرتی که دارد قادر است تا با سرعت بسیار زیادی جابه‌جا شود یا پرواز کند. جالب است بدانید که او می‌تواند آنقدر از وزن خود کم کند تا به راحتی روی نسیم‌ها سر بخورد. او با کوچک کردن سایز خود تا اندازه یک ذره‌ی ریز اتمی، می‌تواند از طریق سیم‌های رسانای تلفن ثابت، حرکت کند و جابه‌جا شود؛ آن هم با سرعت برق. اگرچه او می‌تواند قد ۱۸۰ سانتی متری خود را تا حد بسیار زیادی کوچک کند، اما اغلب اوقات تا ۶ اینچ ریز می‌شود تا بتواند کارهای نسبتا بیشتری انجام دهد.

  • پایداری میکروسکوپی:

به خاطر وجود دلایل خاصی، فیزیولوژی ری به او اجازه می‌دهد زمانی که کوچک شده، منفجر نشود؛ برخلاف دیگر موجودات زنده‌ای که بعد از مدت کوتاهی کوچک شدن، کاملا منفجر می‌شوند.

  • پرواز:

همانطور که بالاتر هم گفته شد، ری می‌تواند وزن خود را آنقدر کاهش دهد تا روی نسیم‌ها پرواز کند. یکی از راه‌های مورد علاقه‌ی ری برای جابه‌جا شدن، برقراری تماس با تلفن ثابت به محل مقصد و جابه‌جا شدن به‌واسطه‌ی خطوط تلفن است.

  • قدرت ابرانسانی:

ری با جابه‌جا کردن تمامی قدرت و جرم بدنش به داخل دست‌ها، می‌تواند با قدرت فوق‌العاده زیادی به دشمنش ضربه وارد کند.

  • جابه‌جایی بین ابعاد مختلف:

ری با کمی تحقیق متوجه شد که اگر سایز خود را فراتر از اندازه‌ی ریز اتمی کوچک کند، می‌تواند در سطح کوانتمی، زیر واقعیت در حرکت باشد و هر زمان که بخواهد در مولتی ورس یا همان چند جهانی را جابه‌جا شود.

  • جودو:

برخی اوقات ری پالمر خود را در شرایطی می‌دید که استفاده از خشونت و هنرهای رزمی، امری لازم و ضروری بود. به همین دلیل او تلاش کرد تا مهارت و تخصص خود را در هنرهای رزمی به خصوص جودو بیش از پیش کند.

  • فیزیک:

دکتر پالمر در رشته‌ی فیزیک دارای مدرک دکتری است و در دانشگاه آیوی، یک استاد تمام بسیار خوب محسوب می‌شود.

تجهیزات:

  • کمربند زیستی:

در اصل، لوازم کنترلی سایز و وزن ری، در ابتدا در سگک کمربندی که همیشه با خود همراه داشت، قرار داده شده بود. با این حال، او بعد از مدتی این لوازم کنترلی را به دستکش‌های خود منتقل کرد تا بتواند دسترسی بیشتر، سریع‌تر و راحتی به آنها داشته باشد. در لباسی که او بعد از روزهایی که در New Morlaidh گذرانده بود، می‌پوشید، یک شبکه انسفالوپاتیک در ماسکش وجود داشت که او می‌توانست تمامی کارهای لازم را به وسیله ذهنش و بدون فشار دادن دکمه‌ای انجام دهد.

  • شمشیر کتارتان:

زمانی که اتم در میان کتارتان‌ها زندگی می‌کرد، یک شمشیر بلند در مبارزه‌های خود به کار می‌برد. در طی همین مدت او مهارت بسیار زیادی در استفاده از این شمشیر به‌دست آورد.

  • وسایل مبارزه‌ای قبیله‌ی ایندیگو (در گذشته)

نقطه ضعف:

  • دست قطع شده:

در طی جریان و اتفاقات سری کتاب کمیک Convergence، ری پالمر به باراکودا اجازه داد که دست چپ او را قطع کند تا بتواند به واسطه‌ی این کار، جان ریان چوی را از مینی ورس نجات دهد.

 

در انتها به انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌هایی اشاره می‌کنیم که شخصیت ری پالمر/اتم در آن حضور داشت:

Brandon Routh

  • انیمیشن سریالی Superman/Aquaman Hour of Adventure محصول سال ۱۹۶۷ با صداپیشگی پت هرینگتون جونیور
  • انیمیشن سریالی Super Friends محصول سال ۱۹۷۳ با صداپیشگی والی بر
  • پنج قسمت از انیمیشن سریالی Justice League Unlimited محصول سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ با صداپیشگی جان سی. مک‌گینلی
  • یکی از قسمت‌های انیمیشن سریال Batman: The Brave and the Bold محصول اوایل دهه ۸۰ با صداپیشگی پیتر اسکولاری
  • انیمیشن سریالی Young Justice محصول سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ با صداپیشگی جیسون مارسدن
  • لایو اکشن Legends of the Superheroes محصول سال ۱۹۷۹ با بازی الفی وایز
  • قسمت آزمایشی یا پایلوت ناموفق سریال Justice League of America محصول سال ۱۹۹۷ با بازی جان کسیر
  • سریال Arrow، سریال The Flash و سریال Legends of Tomorrow با بازی برندان روث
  • انیمیشن Justice League: The New Frontier محصول سال ۲۰۰۸ با صداپیشگی کوری برتون
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده