نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵

عنوان قسمت سوم مجموعه Guardians of the Galaxy اعلام شد

طبق گفته جیمز گان، کارگردان مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، عنوان فیلم جدید همچون فیلم قبلی خواهد بود و بر همان اساس این مجموعه ادامه خواهد داشت.

جیمز گان، کارگردان دو فیلم ابتدایی مجموعهٔ Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، تأیید کرد که عنوان قسمت سوم این مجموعهٔ دنیای سینمایی مارول، Guardians of the Galaxy Vol. 3 (نگهبانان کهکشان: بخش سوم) خواهد بود. از زمانی که جیمز گان با مجموعهٔ نگهبانان کهکشان وارد دنیای سینمایی مارول شده، وی به یکی از اعضای اصلی مارول تبدیل شده و جایگاه محکم و ثابتی برای خود دست‌وپا کرده است. وی نه‌تنها دو فیلم اول این مجموعه با عناوین Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 (نگهبانان کهکشان: بخش دوم) را کارگردانی کرده است، بلکه تهیه‌کنندگی اجرایی فیلم بسیار موفق در گیشه، Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت) را نیز بر عهده داشته است. این کارگردان، بازیگر، رمان‌نویس و موزیسین سینمای هالیوود، تنها نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های مجموعهٔ نگهبانان کهکشان را بر عهده ندارد و نقش وی در مارول بسیار پررنگ است. در حال حاضر وی به همراه کوین فایگی، در حال ترسیم دنیای کیهانی ۱۰ سال آیندهٔ مارول هستند.  

تا زمانی که جیمز گان نویسندگی و کارگردانی مجموعه فیلم‌های نگهبانان کهکشان را بر عهده دارد، تِم کمدی و شوخی‌های کلامی شخصیت‌ها، جلوه‌های تصویری زیبا و موزیک‌های دلنشین قدیمی راک، با این مجموعه همراه هستند. قسمت دوم فیلم محبوب Guardians of the Galaxy در ابتدا و در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۱۷ (۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۶) در توکیو به روی پرده رفت و متعاقب آن در تاریخ ۵ می (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در ایالات متحده آمریکا اکران شد. همچون قسمت اول این فیلم، فیلم جدید نیز با بازخورد بسیار خوب منتقدان و تماشاچیان همراه بود. فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 به خوبی توانست بودجه‌ٔ سنگین ۲۰۰ میلیون دلاری خود را جبران کند و در گیشه به فروش بسیار خوب ۸۶۳ میلیون دلاری رسید. از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کردند می‌توان به کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، مایکل کوپر و کارن گیلان اشاره کرد. موفقیت این فیلم سبب شد که بلافاصله دستور ساخت فیلم سوم از سوی سازندگان داده شود و حال با نام‌گذاری جدید، به نظر می‌رسد این مجموعه را باید یک برند با ریتمی مشخص در ژانر ابرقهرمانی خواند.     

James-Gunn

جالب است بدانید بسیاری از طرفداران در صفحات مجازی از جیمز گان درخواست داشتند که عنوان فیلم جدید را Guardians of the Galaxy.mp3 بگذارد و خود بهتر می‌دانید که دلیل این پیشنهاد، علاقهٔ زیاد شخصیت استار لرد با نقش‌آفرینی کریس پرت به موسیقی است و اینکه وی همه‌جا پلیر خود را به همراه دارد. در واقع یکی از نقاط قوت این فیلم همین موضوع و انتخاب آهنگ‌های دقیق و باسلیقهٔ جیمز گان است. اما خب جیمز گان در نهایت اعلام کرد که عنوان فیلم جدید Guardians of the Galaxy Vol. 3 خواهد بود که البته حدس انتخاب این عنوان از سوی سازندگان، چندان سخت نبود. جیمز گان در اکانت توییتر خود چنین نوشت:

این پیشنهاد را خیلی‌ها به من دادند (عنوان پیشنهادی Guardians of the Galaxy.mp3)، اما نه، سه فیلم این مجموعه ترتیب و نشانهٔ خود را دارند و همچنان تصمیم دارم از «بخش سوم» استفاده کنم.

اینکه جیمز گان روی این نوع عنوان‌گذاری اصرار دارد، چندان جای تعجب ندارد. همین انتخاب کلمات «بخش دوم، بخش سوم و...» سبب جاافتادن بیشتر این مجموعه در بین سینمادوستان و طرفداران می‌شود و همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، حکم برند را برای این مجموعهٔ علمی تخیلی خواهد داشت. جیمز گان پیش‌تر گفته بود که سازندگان در ابتدا قصد نداشتند از کلمهٔ «بخش» برای جداسازی فیلم‌های این مجموعه استفاده کنند و این کلمه به‌صورت آزمایشی و در مراحل پیش تولید استفاده می‌شد، اما در نهایت تغییری ایجاد نشد و سازندگان برای اینکه مطمئن شوند از مسیر اصلی داستان فاصله نمی‌گیرند، همین رویه را ادامه دادند.

بسیاری از طرفداران در صفحات مجازی از جیمز گان درخواست داشتند که عنوان فیلم جدید را Guardians of the Galaxy.mp3 بگذارد؛ دلیل این پیشنهاد، علاقهٔ زیاد شخصیت استار لرد  به موسیقی است  

برخلاف عنوان قسمت سوم، هنوز اطلاعات دیگری از فیلم جدید مجموعهٔ نگهبانان کهکشان تأیید نشده است. هنوز تاریخ اکران این فیلم مشخص نیست، اما پیش‌تر جیمز گان چنین گفته بود که انتظار می‌رود این فیلم در زمانی کمتر از سه سال آینده روی پرده سینما برود. طبق گفتهٔ جیمز گان، می‌توان چنین پیش‌بینی کرد که قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy در سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. در حال حاضر استودیو مارول چند فیلم بدون عنوان را برای اکران در تاریخ‌های ۱ می ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹)، ۷ آگوست ۲۰۲۰ (۱۷ مرداد‌ماه ۱۳۹۹) و ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان‌ماه ۱۳۹۹) در نظر گرفته است که قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy برای اکران در هر کدام از این تاریخ‌ها مناسب خواهد بود. در خبرهای مرتبط با قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy نیز چندی پیش خواندیم که جیمز گان ساخت این فیلم را از اولویت‌های خود و استودیو مارول دانست و گفت مگر اینکه اتفاقی خاصی بیفتد یا برنامه‌ای عوض شود تا به روند ساخت این فیلم خللی وارد شود.   

با این حال، طبق گفته گان اتفاقات فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers 4 (انتقام جویان ۴) قرار است تأثیر زیادی را روی فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 داشته باشند و احتمالاً به همین منظور است که تاکنون اطلاعات زیادی از این فیلم منتشر نشده است. گان پیش از این گفته بود آدام وارلاک ممکن است در این فیلم حضور داشته باشد؛ اما هنوز حضور یا عدم حضور این شخصیت در قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy مشخص نیست. آدام وارلاک پیش از این قرار بود در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 حضور داشته باشد، اما از نسخهٔ نهایی فیلمنامه حذف و تنها به آن اشاره کوتاهی شد.

از آنجایی که مارول تصمیم ندارد تا زمان اکران قسمت چهارم مجموعهٔ انتقام‌جویان، برنامهٔ کلی و فیلم‌های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول را معرفی کند، احتمالاً طرفداران مجموعهٔ نگهبانان کهکشان باید تا آن زمان منتظر بمانند. این موضوع در مورد تمام فیلم‌های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول صدق می‌کند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده