نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: عصبانی نیستم!

در این مطلب به مرور و بررسی فروش فیلم‌های ایرانی در هفته گذشته می‌پردازیم و از عملکرد خوب عصبانی نیستم! صحبت می‌کنیم.

سینمای ایران در هفته گذشته روزهای کم‌سودی را سپری کرد و شرایط به‌گونه‌ای بود که فیلم‌ها فروشی معمولی را تجربه کردند. در این هفته اما وضعیت سالن‌ها کمی سر و سامان پیدا کرده است و به این واسطه فیلم‌های تازه‌اکران هم به وضعیت نسبتا بهتری رسیده‌اند. موضوع مشخص این است که با برقراری تعادل بین تعداد سالن‌های نمایش تازه‌اکران‌ها و فیلم‌های فاز اول اکران، این تازه‌اکران‌ها خواهند بود که خواهند توانست در دوران اکران به درآمد قابل توجه‌ای برسند. در این هفته فیلم «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی در چهارمین هفته اکران با نمایش در صد و هشتاد و پنج سالن به فروش یک میلیارد و صد و پنجاه و نه میلیون تومان رسید. تگزاس با این حساب به فروش کلی پنج میلیارد و ششصد میلیون تومان رسید. تگزاس احتمالا با تداوم همین وضعیت به‌کار خود ادامه خواهد داد و به یکی از فیلم‌های مهم گیشه نیز تبدیل خواهد شد. البته، تگزاس نسبت به فروش هفته‌ی گذشته‌اش با کاهش فروش مواجه شده است.

فیلم تگزاس

در رتبه دوم انیمیشن موفق فیلشاه حضور دارد. این انیمیشن که در اکران فاز اول بهار به نمایش درآمده است پس از ۹ هفته با نمایش در صد و شصت و شش سالن به فروش ششصد و هفتاد میلیون تومانی دست پیدا کرده است؛ فروشی که نسبت به هفته گذشته یک افت جدی برای این انیمیشن به حساب می‌آید. فیلشاه با اینکه نسبت به هفته قبل یک پله بالا آمده است، اما به نظر می‌رسد آخرین روزهایش را در بالای جدول تجربه می‌کند. فیلشاه حالا به فروش شش میلیارد و ششصد میلیون تومانی رسیده است. در رده سوم اما عصبانی نیستم به کارگردانی رضا درمیشیان قرار دارد؛ فیلمی که موفق‌ترین درام بالای جدولی این روزها نیز محسوب می‌شود. عصبانی نیستم! فقط پس از دو هفته از اکران و با نمایش در کمتر از صد سالن، در رتبه سوم پرفروش‌های هفته ایستاد و ششصد میلیون تومان فروخت. عصبانی نیستم حالا با گذشت چهارده روز از اکران، به درآمد کلی یک میلیارد و چهارصد و نود میلیون تومان رسیده است. عصبانی نیستم که به تازگی در شهرستان‌ها اکران شده است با دریافت سالن‌های بیشتر می‌تواند به عنوان یک درام پرفروش در گیشه ماندگار شود.

عصبانی نیستم

در رده چهارم لاتاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان حضور دارد. لاتاری که یکی دیگر از فیلم‌های فاز اول بهار است با نمایش در صد و بیست و نه سالن به درآمد پانصد و بیست میلیون تومانی دست پیدا کرد. این فیلم‌ در این هفته به درآمد سیزده میلیارد و هفتصد و شصت میلیون تومانی رسید. در رده پنجم این هفته مصادره ساخته مهران احمدی حضور دارد. مصادره نیز یکی از فیلم‌های اکران اول بهار است. این فیلم به فروش هفتگی چهارصد و شصت و سه میلیون تومانی رسید. مصادره حالا با درآمد چهارده میلیارد و ششصد و پنجاه و پنج میلیون تومانی پرفروش‌ترین فیلم سال نیز محسوب می‌شود.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱تگزاس۴۱,۱۵۹,۶۰۰,۰۰۰
۲فیلشاه۹۶۶۹,۴۳۱,۰۰۰
۳عصبانی نیستم!۲۵۹۹,۹۶۱,۰۰۰
۴لاتاری۹۵۲۶,۳۷۴,۰۰۰
۵مصادره۹۴۶۳,۸۷۱,۰۰۰
۶چهار راه استانبول۲۴۳۳,۶۷۷,۰۰۰
۷خجالت نکش۲۳۹۱,۷۵۰,۰۰۰
۸به وقت شام۹۳۷۸,۱۲۹,۰۰۰
۹لونه زنبور۹۲۶۰,۸۳۶,۰۰۰
۱۰خوک۲۱۹۹,۲۳۳,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده