نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۵

جاش برولین می‌خواهد گوژپشت نتردام را دوباره روی پرده ببرد

جاش برولین، هنرپیشهٔ نقش شخصیت کیبل در فیلم Deadpool 2 (دِدپول)، تصمیم دارد پروژه‌ٔ لغوشدهٔ ساخت اقتباس سینمایی گوژپشت نتردام را دوباره به جریان بیندازد.

جاش برولین، بازیگر ۵۰ سالهٔ آمریکایی سینمای هالیوود علاقمند است قهرمان فراموش‌شدهٔ رمان معروف ویکتور هوگو را بار دیگر روی پردهٔ نقره‌ای سینما ببرد. برخلاف رویهٔ جدید جاش برولین، قهرمان جدید قرار نیست از خانهٔ قهرمانان کمپانی مارول باشد و این قهرمان کسی نیست جز کازیمودو، ناقوس‌زن گوژپشت و بدشکل نتردام که ویکتور هوگو در رمان معروف خود با عنوان «گوژپشت نتردام» وی را به علاقمندان دنیای ادبیات معرفی کرد؛ بدون شک این اثر یکی از برجسته‌ترین رمان‌های سبک رمانتیک است. جاش برولین تلاش خود را برای راضی کردن کارگردانان بزرگ در جهت پیوستن آن‌ها به این پروژه آغاز کرده است. وی در حین معرفی و تبلیغ فیلم جدید شخصیت دِدپول، در مورد ساخت فیلمی جدید از رمان معروف ویکتور هوگو سخن گفت و ابراز امیدواری کرد این پروژه با تکنولوژی امروزی، تبدیل به اثری فاخر شود.

رمان «گوژپشت نتردام» برای اولین مرتبه در سال ۱۸۳۱ میلادی منتشر شد و تاکنون اقتباسات زیادی از روی این اثر تاریخی ویکتور هوگو صورت گرفته است و بازیگران قدیمی و معروفی چون چارلز لفتن، لان چنی، آنتونی کویین و آنتونی هاپکینز نقش شخصیت کازیمودو را ایفا کرده‌اند. اما شاید معروف‌ترین نسخهٔ سینمایی رمان ویکتور هوگو، نسخهٔ انیمیشن کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) باشد که در سال ۱۹۹۶ اکران شد و تام هولس و دمی مور از صداپیشگان معروف آن نسخهٔ انیمیشنی بودند. آن فیلم ۹۰ دقیقه‌ای با بودجهٔ ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و فروشی ۳۲۵ میلیون دلاری در گیشه داشت. در سال ۲۰۱۱ میلادی جاش برولین صحبتی با تیم برتون برای ساخت فیلم بلند سینمایی و لایو اکشن از روی رمان هوگو داشت و قرار بود جاش برولین نقش اصلی آن فیلم را ایفا کند که ناگهان اعلام شد تیم برتون از این پروژه کنار گذاشته شده است و ژانگ ییمو، کارگردان فیلم‌های House of Flying Daggers (خانه خنجرهای پران)، The Flowers of War (گُل‌های جنگ) و The Great Wall (دیوار بزرگ)، برای کارگردانی آن پروژه انتخاب شده است. پروژه در حال پیشرفت بود که به دلایل نامعلوم اعلام شد ساخت آن فیلم لغو شده است.

Hunchback

با این حال این‌طور به نظر می‌رسد که جاش برولین در طول این سال‌ها، رؤیاپردازی برای ایفای نقش شخصیتِ درماندهٔ دنیای ادبیات را رها نکرده است و همچنان مصرانه خواهان ساخت فیلمی سینمایی راجع به گوژپشت نتردام است. جاش برولین در مصاحبه با سایت Den of Geek از دلایل علاقهٔ خود به ساخت این فیلم سخن گفت که صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

ما بار دیگر در مورد شخصیت کازیمودو صحبت کردیم. این پروژه چیزی است که مدت طولانی روی آن کار کرده‌ام؛ پروژه‌ای که زمانی با ژانگ ییمو مشغول کار روی آن بودیم، اما استودیو سازندهٔ آن فیلم، در آن زمان ژانگ ییمو را برای ساخت فیلم گوژپشت نتردام مناسب ندانست و خب طبیعتاً همه‌چیز بهم ریخت و پروژه سرانجامی پیدا نکرد. در حال حاضر ساخت فیلم بزرگ‌تری را در سر می‌پرورانیم و من دوست دارم این کار انجام شود... تجربهٔ حضور در فیلم‌هایی چون Deadpool (دِدپول) و The Avengers (انتقام‌جویان) را داشته‌ام؛ به این فکر می‌کنم که چرا نباید این فیلم را با تکنیک‌های امروزی ساخت؟ به‌عنوان مثال خلق صحنهٔ بالا رفتن شخصیت کازیمودو از کلیسای نتردام؛ ایدهٔ ساخت این فیلم با تکنیک‌های سینمایی امروزی را دوست دارم.

جاش برولین این روزها بسیار تقویم کاری شلوغی دارد و باید در قسمت چهارم مجموعهٔ انتقام‌جویان بار دیگر نقش شخصیت تانوس را ایفا کند و البته در چهار فیلم مرتبط با دنیای دِدپول، ایفای نقش شخصیت کیبل را بر عهده گیرد. قسمت دوم مجموعهٔ سیکاریو با عنوان Sicario 2: Soldado (سیکاریو ۲: سولدادو) را نیز به این لیست اضافه کنید و باید گفت این بازیگر تابه‌حال اینقدر پرکار نبوده است و حضور در فیلم‌های ابرقهرمانی حسابی او را درگیر کرده است. هنوز به‌صورت رسمی اطلاعاتی راجع به اقتباس سینمایی جدید اثر قدیمی ویکتور هوگو منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد جاش برولین سرانجام بتواند استودیوها را برای ساخت این فیلم قانع سازد. امیدواریم این فیلم ساخته شود و خود این بازیگر ایفای نقش کازیمودو را بر عهده داشته باشد.

تاکنون اقتباسات زیادی از روی رمان «گوژپشت نتردام» ویکتور هوگو ساخته شده است و بازیگران معروفی چون چارلز لفتن، لان چنی، آنتونی کویین و آنتونی هاپکینز نقش شخصیت کازیمودو را ایفا کرده‌اند

ضمناً یادآوری می‌کنیم که سال گذشته شایعات زیادی راجع به ساخت لایو اکشن گوژپشت نتردام به گوش می‌رسید و این شایعات از ساخت فیلمی بر اساس رمان ویکتور هوگو در دنیای سینمایی Dark Universe یونیورسال خبر می‌دادند و حتی اخباری به بیرون درز کرد که سازندگان به‌صورت آزمایشی در حال کار روی آن پروژه هستند. اندکی نگذشت که مارک رافلو پیشنهاد داد این فیلم را دیزنی بسازد و توجه بخش داستانی را روی شخصیت دختر کولی جوان و زیبایی به نام اسمرالدا قرار دهد. هیچ‌کدام از پروژه‌ها سرانجامی نداشتند و به نظر باید منتظر نسخه‌ای باشیم که جاش برولین در آن ایفای نقش می‌کند.

جدیدترین فیلم جاش برولین، قسمت دوم Deadpool است و این فیلم یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی و کمدی کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) است که به‌دست دیوید لیچ، کارگردان فیلم Atomic Blonde (بلوند اتمی) و قسمت فرعی سری فیلم The Fast and the Furious (سریع و خشن) به نام Hobbs & Shaw، کارگردانی شده است. در این فیلم بازیگرانی چون رایان رینولدز در نقش ددپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا، کارا سانی در نقش دوپیندر، جک کزی در نقش بلک تام، جولیان دنیسون در نقش راسل، بیل اسکارشگورد در نقش زایت‌گایست (Zeitgeist)، رابرت دیلینی در نقش پیتر، لوئیز تن در نقش شاتراستار و تری کروس در نقش بدلام حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. قسمت دوم فیلم Deadpool تا به امروز امتیاز ۶۹ را از بین ۳۴ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این فیلم برای اکران در تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۸ (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در ایالات متحده تنظیم شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده