// چهار شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸

نسل جدید پردازنده Ryzen PRO به چیپ گرافیکی Vega مجهز خواهد شد

کمپانی AMD اعلام کرده‌ است که نسل جدید پردازنده‌های Ryzen PRO به واحد گرافیکی Radeon Vega مجهز خواهد شد.

با وجود کارت‌های گرافیک قدرتمند موجود در بازار به راحتی می‌توان گفت که امروزه کاربرد چیپ‌های گرافیکی آنبورد به حداقل ممکن رسیده است و در بیشتر موارد تنها جهت تامین تصویر خروجی از آن استفاده می‌شود. البته این موضوع ظاهرا به کمپانی اینتل بیشتر مربوط می‌شود؛ چرا که اخیرا گزارش شده است که شرکت AMD قصد دارد در سری جدید پردازنده‌های خود موسوم به Ryzen PRO که هم برای سیستم‌های دسکتاپ و هم لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از پردازنده‌های گرافیکی جدید‌تر و قدرتمند‌تری از سری Radeon Vega استفاده کند. 

پردازنده‌های AMD Ryzen که مجهز به چیپ‌های گرافیک Vega باشند محصول جدیدی از سوی AMD محسوب نمی‌شوند؛ چرا که این شرکت در ماه فوریه (اسفند) سری اول پردازنده‌های دارای چیپ‌ گرافیکی خود را که پسوند Pro نداشتند معرفی کرد. در حقیقت می‌توان گفت که حتی این پردازنده‌های جدید AMD Ryzen Pro نیز یک خط تولید جدید محسوب نمی‌شوند و تمامی این پردازنده‌ها بر پایه معماری حال حاضر و نسل اول پردازنده‌های Zen و +Zen طراحی شده‌اند.

چیزی که باعث شده شرکت AMD پسوند PRO را برای این پردازنده‌های جدید انتخاب کند، تنها تضمین افزایش امنیت و میزان عرضه‌ است. این محصولات جدید را بیشتر برای مصارف شرکتی باید در نظر گرفت؛ در حقیقت پردازنده‌های Ryzen PRO هدف اصلی خود را بازار مصرف‌کنندگان عمده قرار داده است؛ چرا که در نسل اول شرکت‌های بزرگ و کسب و کار‌های کوچک با خرید پردازنده‌های رایزن نیاز داشتند که حداقل یک کارت گرافیک ضعیف نیز برای خروجی تصویر تهیه کنند. حال با تولید پردازنده‌های Ryzen Pro امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای شرکت‌های ذکر شده فراهم شده است.

Ryzen PRO

دومین چیزی که در مورد پردازنده‌های نسل دوم Pro از سوی AMD اعلام شده است، اطمینان این شرکت از خرید شرکای تجاری خواهد بود. AMD اطمینان حاصل کرده است که شرکت‌های بزرگ تولیدکنند‌ه‌ی کامپیوتر‌های مجتمع، لپ‌تاپ و دسکتاپ همچون Dell ،HP و Lenovo از پردازنده‌ و کارت‌گرافیک‌های این شرکت در تولیدات بعدی خود استفاده خواهند کرد و تعدادی محصول از سری لپ‌تاپ و دسکتاپ را که از AMD Ryzen Pro بهره می‌برند به صورت پیش تولید معرفی می‌کنند.

می‌توان گفت که AMD با تولید پردازنده‌های سری جدید خود باعث عقب‌نشینی اینتل در برخی جنبه‌ها شده است و با ارائه‌ی نسل بعدی پردازند‌ه‌های مجهز به Radeon Vega باعث خواهد شد که اینتل نیز مجبور به حرکت به سمت ارتقای تولیدات خود شود.


منبع slashgear.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده