نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴

اقتباس سینمایی The Gingerbread Girl از استیون کینگ ساخته می‌شود

یکی دیگر از آثار استیون کینگ مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است و به نظر باید منتظر ساخت اقتباس سینمایی The Gingerbread Girl این نویسندهٔ معروف ژانر وحشت باشیم.

اقتباسی سینمایی از داستان کوتاه The Gingerbread Girl استیون کینگ، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس معروف ژانر وحشت، ساخته خواهد شد. این سی‌امین اقتباس از آثار استیون کینگ به شمار می‌رود و قرار است به‌صورت فیلم سینمایی بلندی روی پردهٔ سینما برود.

اقتباس سینمایی The Gingerbread Girl قرار است بر اساس داستانی کوتاه با همین عنوان که نخستین مرتبه در سال ۲۰۰۷ میلادی در مجلهٔ Esquire منتشر شد، ساخته شود. داستان کوتاه The Gingerbread Girl سپس در مجموعه داستان‌های کوتاه استیون کینگ که عنوان آن مجموعه Just After Sunset بود نیز منتشر شد. داستان این رمان کوتاه در مورد زنی است که تنها در یکی از شهرهای ایالت نیو انگلند ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند و درگیر فقدان یکی از نزدیکانش است. این زن تمامی روابط خود را با دوستان و اقوام قطع کرده و حتی پدر و شوهر خود را نیز در دستهٔ این افراد قرار داده است و با آن‌ها هم ارتباطی ندارد؛ در ادامهٔ داستان این زن از این موضوع آگاهی می‌یابد که همسایه‌اش به احتمال زیاد به ماجرای قتل زنانی که به خانهٔ آن شخص رفت‌وآمد دارند، ارتباطی دارد. کمپانی یو اس پروداکشن (U.S. production) حق ساخت اقتباس سینمایی این رمان کوتاه استیون کینگ را در جشنواره فیلم کن خریداری کرد و وظیفهٔ پخش این فیلم بر عهدهٔ کمپانی برین‌استورم میدیا (Brainstorm Media) است. این دومین مرتبه است که اثری از استیون کینگ در جشنواره فیلم کن معرفی شده و به فروش می‌رسد؛ اثر قبلی، In the Tall Grass بود که سرویس استریم نتفلیکس حق ساخت آن را خریداری کرد که این اثر نوشتهٔ مشترک استیون کینگ و فرزندش، جوزف هیل‌استورم کینگ بود.

King

طبق گزارش سایت دِدلاین، در ساخت اقتباس سینمایی The Gingerbread Girl، بار دیگر استیون کینگ و کریگ آر. بکسلی، با یکدیگر همکاری خواهند داشت؛ کریگ آر. بکسلی ساخت نسخهٔ سینمایی برخی آثار کینگ چون Rose Red (رز سرخ) و Storm of the Century (توفان قرن) را بر عهده داشته است. وی همچنین نگارش فیلمنامهٔ برخی مجموعه‌های تلویزیونی بر اساس نوشته‌های کینگ را نیز انجام داده است که از میان این آثار می‌توان به Kingdom Hospital (پادشاهی بیمارستان) اشاره داشت که این مجموعه را کینگ خود از روی مینی سریال The Kingdom لارس فون تریه به رشتهٔ تحریر درآورده است. فیلم The Gingerbread Girl اولین فیلمی خواهد بود که کریگ آر. بکسلی از روی آثار قدیمی استیون کینگ کارگردانی خواهد کرد. در این پروژه میچل گلین نیز با استیون کینگ همکاری خواهد داشت، کسی که تهیه‌کنندگی آثاری چون Thinner ،The Night Flier و Golden Years را بر عهده داشته است. وی همچنین تهیه‌کنندگی دو سریال The Stand و Pet Sematary را انجام داده است که اولی قرار است به‌صورت مینی‌ سریال و دومی به‌صورت فیلمی سینمایی، بازسازی شوند. نویسندهٔ نسخهٔ بازسازی فیلم Pet Sematary، جف بولر، در یکی از مصاحبه‌های جدید خود عنوان کرد که سازندگان این اثر اقتباسی، یک راه ترسناک با ایده‌های ترسناک‌تری را در پیش گرفتند که می‌تواند این اثر را به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های اقتباسی که تا به امروز بر اساس کتاب‌های استیون کینگ ساخته شده، تبدیل کند. استیون کینگ کتاب Pet Sematary را در سال ۱۹۸۳ نوشت و منتشر کرد؛  فیلم ترسناک Pet Sematary قرار است در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ (۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۸) روی پرده‌ٔ سینما برود.

پس از موفقیت فیلم‌هایی چون It (آن)، Gerald’s Game (بازی جرالد) و 1922 (۱۹۲۲)، استودیوهای فیلمسازی بار دیگر به آثار استیون کینگ علاقمند شده‌اند و نسخه‌های تلویزیونی و سینمایی زیادی از آثار کینگ در حال بررسی و ساخت است. میمی استاین‌بائر، مدیرعامل کمپانی Radiant Films International در صحبت‌های راجع به استیون کینگ چنین گفته بود که این نویسنده از دستهٔ نویسندگان سرمایه‌پذیر و البته پولساز است. وی در ادامه گفت که آثار استیون کینگ همان چیزی است که خریداران در جشنواره فیلم کن منتظرش هستند. مدیرعامل برین‌استورم میدیا نیز ضمن تأیید سخنان میمی استاین‌بائر، اضافه کرد که آثار کینگ، علی‌الخصوص همین اثر The Gingerbread Girl، طرفداران همه نوع آثار این نویسنده را جذب خواهد کرد.

King

چندی پیش نیز در خبری اعلام شد شعر روایی The Bone Church، نوشته استیون کینگ، تبدیل به مجموعه‌ای تلویزیونی خواهد شد. در مجموع سال گذشتهٔ میلادی، سال خوبی برای طرفداران آثار استیون کینگ بود و بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فیلمی که از آثار کینگ به روی پرده رفت و همهٔ اخبار و رکوردهای ژانر وحشت را از آن خود کرد، فیلم It اندی موشیاتی بود. بیل اسکارشگورد، جیدن لیبرهر، جرمی ری، سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، نیکولاس همیلتون و جک دیلان گریزر، از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم It حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم It رکوردی خارق‌العاده در گیشه بر جای گذاشت و با بودجهٔ ساخت ۳۵ میلیون دلاری، حدود ۷۰۰ میلیون دلار فروش داشت.

داستان این رمان کوتاه در مورد زنی است که تنها در یکی از شهرهای ایالت نیو انگلند ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند و درگیر فقدان یکی از نزدیکانش است

از طرفی نیو لاین سینما (New Line Cinema) در نظر دارد تا فیلمی بر اساس رمان The Long Walk که دیگر رمان استیون کینگ است، تولید و منتشر کند. این رمان در طی سال‌های ۱۹۶۶ تا ۶۷ نوشته شده بود، اما تا سال ۱۹۷۹، منتشر نشد. با اینکه رمان The Long Walk اولین رمان کینگ نیست، اما این اثر، اولین رمانی بود که او تحت نام مستعار ریچارد باکمن آن را چاپ و منتشر کرد. این رمان داستان گروهی از نوجوانان دونده را در آینده پادآرمانی آمریکا روایت می‌کند که قرار است در یک رقابت شرکت کنند. آن‌ها باید در یک ماراتن بسیار طولانی و تحت قوانین و محدودیت‌های بسیار خاص به رقابت بپردازند و در طی آن باید بدون توقف سراسر کشور آمریکا را بدوند و برنده کسی است که تا آخر مسابقه زنده بماند. جیمز وندربیلت، نویسنده فیلم‌هایی چون فیلم Zodiac (زودیاک)، فیلم The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت انگیز) و فیلم The Meg (مگ)، کار نوشتن فیلمنامه فیلم The Long Walk را بر عهده دارد. حقوق ساخت فیلم The Long Walk سال‌ها در اختیار فرانک دارابونت بوده است که پیش از این سه فیلم The Shawshank Redemption (رستگاری در شاوشنک)، فیلم The Green Mile (مسیر سبز) و فیلم The Mist (مه) براساس رمان‌های استیون کینگ را کارگردانی و منتشر کرده بود.

گفتنی است شبکه هولو سرانجام تاریخ شروع پخش سریال Castle Rock را تأیید و اعلام کرد. این سریال که بر اساس رمان‌های استیون کینگ ساخته شده، قرار است در تاریخ ۲۵ جولای ۲۰۱۸ (۳ مردادماه ۱۳۹۷) از این شبکه استریم منتشر شود. سریال Castle Rock که یک سریال ترسناک و روانشناختی است، قرار است گلچینی از موضوعات و شخصیت‌های مختلف رمان‌های کینگ از جمله It ،Misery و The Shawshank Redemption باشد که در محل Castle Rock زندگی می‌کنند. هر فصل این سریال قرار است خط داستانی و شخصیت‌های متفاوتی داشته باشد. همچنین موضوعات و شخصیت‌های خاص فصل گذشته در فصل‌ بعدی آن نیز حضور خواهند داشت. اندره هلند، ملانی لینسکی، جین لوی، سیسی اسپیسک، بیل اسکارشگورد، اسکات گلن، تری اوکوئین، چوزن جیکوب و فرانک ال ریدلی، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Castle Rock حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

یادآوری می‌کنیم استیون کینگ در حال بازپس‌گیری حق امتیاز ساخت فیلم‌های Creepshow (نمایش منزجر‌کننده)، The Dead Zone (منطقه مرده)، Cujo (کوجو)، Firestarter (آتش‌افروز)، Children of the Corn (فرزندان ذرت) و Cat's Eye (چشم گربه) است و احتمالاً به‌زودی شاهد ساخت ریبوت این فیلم‌ها نیز خواهیم بود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده