// چهار شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

نگاهی به منابع اقتباس سریال Westworld

سریال Westworld از شبکه‌ی HBO، بدون شک یکی از محبوب‌ترین آثار این روزهای دنیای تلویزیون محسوب می‌شود و پرونده‌ی ویدیویی زومجی، منابع اقتباس گوناگون آن را معرفی می‌کند.

از همان زمانی که پخش اپیزودهای نخستین فصل از ساخته‌ی خاص جاناتان نولان و لیزا جوی به تهیه‌کنندگی جی. جی. آبرامز آغاز شد، خیلی‌ها فهمیدند که این اثر همان بیگ‌پروداکشن اصلی اچ‌بی‌اُ، در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد بود. اثری درباره‌ی انسان‌ها و اندرویدها، که درباره‌ی ماهیت خودآگاهی سوال می‌پرسد و در یک پارک تفریحی با نام «دنیای غرب»، جلوه‌ی مواجهه‌ی انسان‌ها با بی‌قانونی را در جایی که هیچ کسی نظاره‌گر اعمال‌شان نیست، نشان می‌دهد. البته که داستان خیلی سریع وارد قصه‌گویی‌های پیچیده‌ای می‌شود که هر بار مخاطبان راجع به ثانیه‌هایش تئوری‌پردازی و فلسفه‌سرایی می‌کنند و همه‌چیز ابدا همین‌قدر قابل انتظار باقی نمی‌ماند. با این حال، Westworld با تمام شات‌های یگانه و ارزشمندی که با کمک‌شان هویت خودش را شکل داده، مثل خیلی از بزرگ‌ترین ساخته‌های مدیوم سینما و تلویزیون، منابع اقتباسی هم داشته و حداقل برای شکل دادن بعضی از عناصر آغازینش، نیم‌نگاه‌هایی به چندتا از بزرگ‌ترین فیلم‌های سینمایی انداخته است. زومجی نیز هم‌گام با پخش قسمت‌های فصل دوم سریال، در یکی از پرونده‌های ویدیویی خود که اولین بار به عنوان یکی از آیتم‌های حاضر در «فریم» سی و سوم تقدیم‌تان شد، به بررسی همین موضوع می‌پردازد و تعدادی از منابع اقتباس و فیلم‌هایی که از مناظری مختلف شباهت‌های انکارناپذیری به Westworld دارند را زیر ذره‌بین می‌برد.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

در اپیزودهای متفاوت برنامه‌ی هفتگی، اختصاصی و ویدیویی زومجی برای دنیای سینما و تلویزیون یعنی «فریم»، همیشه می‌توانید آیتم‌هایی این‌چنین را پیدا کرده و تماشا کنید. آیتم‌هایی که هر کدام از مناظری گوناگون هنر هفتم را مطالعه می‌کنند و در کنار بخش‌های جذاب دیگر، هر هفته چهارشنبه شب‌ها به سرگرم کردن مخاطبانِ سینمادوستِ زومجی می‌پردازند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده