نویسنده: محمد حیدری
// سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

شایعه: نسخه فرعی بازی Star Fox در سبک ریسینگ در حال ساخت است

اخیرا شایعات و مطالب زیادی در فضای اینترنت منتشر شده‌اند که همگی آن‌ها حکایت از ساخت یک اسپین آف تازه از سری بازی Star Fox توسط استودیوی بسیار معروف Retro Studios دارند.

این روزها در گوشه و کنار اینترنت خبر‌هایی از ساخته‌ شدن یک اسپین آفِ ریسینگ تازه از سری بازی Star Fox به گوش می‌رسد. شایعات حاکی از آن هستند که این بازی که به ادعای برخی منابع Star Fox: Grand Prix نام خواهد داشت توسط استودیوی Retro Studios، توسعه‌دهنده‌ی سه‌گانه‌ی افسانه‌ای Metroid Prime ساخته خواهد شد. این اطلاعات ابتدا در منابعی همچون Reddit و 4chan منتشر شدند و کمی بعد‌تر موج آن به برخی دیگر از وب‌سایت‌های تخصصی و بزرگ بازی نیز رسید.

بر اساس اطلاعات منتشر‌شده توسط یکی از کاربران Reddit به نام DasVergeben، که البته سابقه‌ی انتشار برخی شایعات کاملا بی‌اساس را نیز در کارنامه‌ی خود دارد (!)، این بازی ریسینگ از نظر محتوا همانند ترکیبی از بازی‌های Diddy Kong Racing و F-Zero خواهد بود. بنا بر گفته‌های این کاربر، این بازی دارای یک بخش ماجرایی (همانند Diddy Kong Racing) و چند باس‌فایت نیز هست و دنیای آن نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که بازیکنان می‌توانند به‌طور همزمان به محیط‌های دیگر مراحل نیز دسترسی داشته باشند (در دنیای بازی‌های رایانه‌ای به این سبک طراحی مراحل، Hub World می‌گویند). گیم‌پلی بیشتر نسخه‌های پیشین از این سری بازی را مبارزات وسایل جنگی در میان فضا و زمین تشکیل می‌داد و گاهی شاهد نیم نگاه‌هایی از جانب این سری به دیگر ژانر‌ها نیز بودیم.

مدت کوتاهی بعد از انتشار پست مذکور در Reddit، لوگویی تایید نشده از بازی Star Fox Grand Prix در سایت 4chan، که معمولا به عنوان منبعی مطمئن برای ویدیو‌های لو رفته از بازی‌ها شناخته می‌شود منتشر شد. تصویر زیر، پست منتشر‌شده در وب‌سایت 4chan را نشان می‌دهد:

star fox grand prix leaked logo

این‌گونه که به نظر می‌رسد هواداران نینتندو به‌شدت مشتاق به‌دست آوردن اطلاعات از فعالیت‌های این روز‌های Retro Studios هستند؛ استودیویی واقع در تگزاس که اکثریت شهرت خود را مدیون ساخت سه‌گانه‌ی بسیار بزرگ و فوق‌العاده‌ی Metroid Prime برای کنسول‌های گیم کیوب و نینتندو وی است. این استودیو بعد‌تر بازی‌های تحسین‌شده‌ی Donkey Kong Country Returns و Tropical Freeze را برای کنسول‌های Wii و Wii U به بازار عرضه کرد.

اکنون سال‌های زیادی است که طرفداران در انتظار عرضه‌ی پروژه یا مجموعه‌ای تازه از جانب این استودیو هستند؛ پروژه‌ای که بتواند تاثیری به‌یادماندنی همانند سه‌گانه‌ی اصلی Prime را بر جای بگذارد و همین موضوع باعث شده است تا اخبار این روز‌ها در مورد ساخت یک اسپین آف تازه از سری Star Fox بسیاری از آن‌ها را سورپرایز کند.

لازم به ذکر است که آخرین نسخه‌ی منتشر شده از سری بازی Star Fox برای Wii U باعث ناامیدی بسیاری از هواداران و منتقدان شد و اکنون نیز احتمالا درصد زیادی از هواداران سرسخت و قدیمی نینتندو از عدم بازگشت سری F-Zero به جای این سری بازی گله‌مند خواهند بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار منتشر‌شده در این زمینه، با ما در زومجی همراه باشید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده