// چهار شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل BOMBARIKA

BOMBARIKA یکی از جدیدترین بازی‌های عرضه شده در سبک پازل و معمایی است که با داشتن طراحی‌ و گرافیک جذاب هوش بازیکنان را به چالش می‌کشد. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

بازی‌های سبک پازل و معمایی همیشه توانسته‌اند به نسبت خلاقیت و هوش سازندگان خود بازیکنان را برای حل هر معما به دردسر بیندازند. از طرفی هم حل کردن هر پازل و پی بردن به راز آن همیشه لذت بخش بوده و بسیاری از بازیکنان آن را به سایر سبک‌ها ترجیح می‌دهند. بازی BOMBARIKA اولین ساخته‌‌ی استودیوی مستقل و هندی Street Lamp Games است که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده که در اپ‌استور برخلاف نسخه اندروید رایگان نیست و ۰.۹۹ دلار قیمت دارد. بر خلاف بازی‌های پرطرفدار امروزی که معمولا بی‌نهایت و بدون پایان هستند این بازی برای هر پازل راه خاصی را در نظر نگرفته و می‌توان آن به روش‌های متفاوتی به پایان رساند.

BOMBARIKA

BOMBARIKA یک بازی معمایی است که هدف آن استفاده از محیط داخلی خانه و وسایل درون آن برای دفع بمب‌هایی است که به صورت تصادفی در نقطه‌ای مشخص از هر مرحله سقوط می‌کنند. برای خارج کردن بمب از خانه می‌توان از اشیای بی جان مانند مبل، کمد، وسایل الکترونیکی و حتی پادری‌ها استفاده کرد. البته مجبور نیستید که بمب را خنثی کنید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از خانه دور کنید یا با منتقل کردن بمب به گاوصندوق خالی از خطرات آن در امان بمانید. شاید هدف بازی بسیار ساده به نظر برسد و در مراحل ابتدایی بازی آن حس معمایی سخت به بازیکن منتقل نشود، اما مراحل اولیه بازی بیشتر برای آشنایی با مکانیک و فیزیک بازی است. در ادامه بازی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

در هر مرحله، شما با توجه به محلی که بمب‌ها در آن قرار می‌گیرند و با استفاده از وسایلی که در اتاق است باید بمب را دور کنید. برای به حرکت در آوردن وسایل خانگی، باید روی آنها ضربه زد که هرکدام کار خاص خود را انجام می‌دهند و به حل پازل کمک می‌کنند. در بازی می‌توان کشوها را به سمت دیگر هل داد،  با چرخاندن میز راه عبور بمب را باز کرد، یا با فعال کردن پنکه‌ها و فن‌ها بمب را به جایی که باید برود رساند. علاوه بر این تخت‌ها و نیمکت‌ها را می‌توان بلند کرد تا درب‌های مخفی مرحله را نشان دهند. روش‌های بسیاری برای حل پازل خاص در بسیاری از سطوح وجود دارد. اما بازیکنان برای انتخاب راه خودشان آزاد هستند.

BOMBARIKA

این بازی دارای واحد پولی‌ای به نام Rika است. با استفاده از Rika، می‌توانید انواع مختلفی از بمب‌هایی را خریداری کنید که طراحی‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند. ایده اولیه بازی بسیار منحصر به فرد است. طراحی‌های بازی آن را بسیار اعتیاد آور و لذت بخش کرده است و به نوعی ما را به یاد بازی‌های زیبا و چشم نواز Monument Valley 1 و 2 می‌اندازند. البته در این بازی طراحی‌ها بسیار ساده‌تر و برای محیط‌های بسته و خانگی هستند. اشیای موجود در هر مرحله نیز گرافیکی زیبا دارند که به ارزش تکرار آن افزوده است.

در BOMBARIKA با استفاده از وسایل خانه، بمب‌ها را از خانه‌ی خود دور کنید

موسیقی بازی لذت بخش است و برای حل معماها آرامش خاصی را به مخاطب القا می‌کند. کنترل‌های بازی نیز برای همه ساده هستند. اگر چه بازی کوتاه است و هم اکنون فقط ۱۵ مرحله دارد اما این بازی به تازگی عرضه شده و طبق گفته سازندگان با آپدیت‌های بزرگ‌تر مراحل جدیدتر و سخت‌تری به بازی اضافه خواهد شد.

BOMBARIKA
بازی از سیستم امتیازدهی معروف ۳ ستاره‌ای استفاده می‌کند که بازیکن به نسبت زمان انجام هر مرحله و حل معمای آن ستاره دریافت می‌کند. میزان تنوع محتوای بازی در همه زمینه‌ها مانند محل انجام هر مرحله یا انواع بمب‌های مختلف باعث شده که بازی BOMBARIKA  یکنواخت نشود و با عرضه آپدیت‌های بعدی نیز به مراحل جدیدتر دست پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال یک بازی معمایی با طراحی چشم نواز و پازل‌های سخت هستید، BOMBARIKA را از دست ندهید.

دانلود بازی اندروید و آیفون BOMBARIKA


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده