نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳

احتمال ساخت دنباله فیلم Willow

ران هاوارد، کارگردان فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان)، از احتمال ساخت دنبالهٔ یکی از فیلم‌های دههٔ ۸۰ خود سخن گفت.

ران هاوارد، در سخنانی بدین موضوع اشاره داشت که احتمال ساخت دنبالهٔ فیلم فانتزی و کلاسیک Willow (ویلوو) وجود دارد و صحبت‌هایی در این رابطه شده است. حدود ۳۰ سال از اکران فیلم Willow می‌گذرد و کارگردانی آن فیلم بر عهدهٔ ران هاوارد بود و ممکن است پس از گذشت سه دهه، این کارگردان سینمای هالیوود تصمیم بگیرد بار دیگر به سراغ یکی دیگر از دنیاهای خلق‌شده توسط جرج لوکاس برود.  

اکران فیلم Willow در سال ۱۹۸۸، تغییری بزرگ در لحن روایی و داستانی فیلم‌های کمپانی لوکاس فیلم (Lucas Film) به وجود آورد؛ دیگر از دوئل با شمشیرهای نوری و جدای‌ها خبری نبود و مبارزات با شمشیرهای واقعی صورت می‌گرفت و جادوگران و ساحران جای موجودات فضایی و جدای‌ها را گرفتند. وارویک اشلی دیویس که در فیلم Return of the Jedi (بازگشت جدای) نقش شخصیت ایووک ویکت را بر عهده داشت، ایفاگر نقش شخصیت اصلی در فیلم Willow بود؛ شخصیت ویلوو آف‌گوود به‌صورت ناخواسته وارد ماجراجویی مخاطره‌آمیز در دنیای جادوگران، ساحران، اژدهایان دو سر و انسان مبدل‌شده به خوک می‌شود. از دیگر بازیگران فیلم فانتزی ران هاوارد می‌توان به وال کیلمر، جوآن ولی، بیلی بارتی، جین مارش، پاتریشیا هایس، پت روچ، مالکولم دیکسون و تونی کاکس اشاره داشت. داستان آن فیلم پیرامون نوزادی تازه به دنیا آمده به نام الورا دانان بود که طبق پیشگویی‌ها چنین گفته شده بود این نوزاد قرار است تاج و تخت پادشاهی شخصیت شیطانی باوموردا را نابود کند و وظیفهٔ شخصیت ویلوو، محافظت از این نوزاد بود. حال پس از گذشت نزدیک به ۳۰ سال از اکران فیلم Willow، ران هاوارد به احتمال ساخت دنباله یا اسپین‌آفی از آن فیلم اشاره کرده است.

Ron Howard

ران هاوارد در مصاحبه‌ای با سایت ComicBook، چنین گفت که با وجود اینکه هیچ تأیید رسمی و چراغ سبزی برای ساخت دنباله‌ای بر فیلم Willow از سوی سازندگان و مالکان این اثر اعلام و داده نشده، اما صحبت‌هایی در این رابطه شده است و ممکن است بعد از چند سال، قسمت جدیدی از آن دنیای فانتزی ساخته و اکران شود. ران هاوارد در مصاحبه با این سایت مشغول معرفی و تبلیغ فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) بود و در حین همین مصاحبه گفت که صحبت‌هایی کوتاهی در مورد ساخت فیلمی جدید از دنیای ساحران و جادوگران Willow شده است و وی نمی‌خواهد در حال حاضر زیاد وارد جزئیات شود. وی همچنین در ادامهٔ صحبت‌های خود تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که اگر تصمیم به ساخت فیلمی جدید از دنیای فانتزی ویلوو شود، این فیلم لزوماً دنباله نخواهد بود و شاید اسپین‌آف باشد و داستان آن روایتگر دوران بزرگسالی شخصیت الورا دانان باشد.

اگر تصمیم به ساخت فیلمی جدید از دنیای فانتزی Willow شود، این فیلم لزوماً دنباله نخواهد بود و شاید اسپین‌آف باشد و داستان دوران بزرگسالی شخصیت الورا دانان را روایت کند

ران هاوارد پیش‌تر نیز اشاراتی به ساخت فیلم جدیدی از دنیای ویلوو کرده بود و این فیلم را تا حدی به دنیای شخصیت سولو تشبیه کرده بود. وی چنین گفته بود که علی‌رغم روی دادن اتفاقات در دو دنیای متفاوت، برخی صحنه‌ها، المان‌های داستانی و حتی شخصیت‌های این دو دنیا، شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. فیلم Willow در کنار صحنه‌های اکشن و داستانی جدی، فیلمی بود که صحنه‌های سرگرم‌کننده و شوخی کم نداشت و به نظر، ران هاوارد همین تِم را به فیلم Solo: A Star Wars Story نیز تزریق کرده است.

فیلم Willow از نظر منتقدین فیلم معمولی بود و امتیازات متوسطی را دریافت کرده بود و در گیشه نیز موفق نبود و با بودجهٔ ساخت ۳۵ میلیون دلاری، فروشی ۵۷ میلیون دلاری داشت، ولی با این حال، فیلم ران هاوارد تبدیل به یکی از فیلم‌های مورد علاقهٔ طرفداران فیلم‌های کالت شد و بسیاری منتظر ساخت و اکران دنبالهٔ آن بودند. فیلم‌هایی چون Mad Max: Fury Road (مد مکس: جادهٔ خشم) و Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) نیز با چندین سال تأخیر ساخته شدند و کم فاصله زمانی با فیلم‌هایی ابتدایی نداشتند، اما هر کدام به‌نحوی به موفقیت رسیدند و شاید فاکتور نوستالژی بتواند به موفقیت فیلم جدید دنیای ویلوو نیز کمک کند و سازندگان را به ساخت آن ترغیب سازد.

جدیدترین فیلم ران هاوارد، یعنی فیلم Solo: A Star Wars Story، برای اکران در تاریخ ۲۵ می امسال (۴ خردادماه) برنامه‌ریزی شده است. مدت زمان فیلم مستقل هان سولو قرار است ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه یا به عبارتی ۱۳۵ دقیقه باشد. لارنس کاسدان به همراه جان کاسدان، پسر وی، کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند. آلدن ارنرایک در نقش هان سولو، دونالد گلاور در نقش لاندو کالریسیان، امیلیا کلارک در نقش کی-را (Qi’Ra)، وودی هارلسون در نقش توبی بکت، پل بتانی در نقش درایدن واس، جوناس سوآتامو در نقش چوباکا، ایان کنی در یک نقش نامشخص، تندی نیوتون در نقش وال (Val)، وارویک دیویس در یک نقش نامشخص، جان فاورو در نقش ریو (صداپیشگی) و فیبی والر-بریج در نقش دروید L3-37، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Solo: A Star Wars Story حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده