نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

ابراز رضایت سایمون پگ از انتخاب کارگردانی زن برای Star Trek 4

سایمون پگ، بازیگر نقش شخصیت اسکاتی در مجموعهٔ Star Trek، در سخنانی چنین گفت که بسیار خوشحال است سرانجام کارگردانی زن برای کارگردانی فیلمی از این مجموعهٔ علمی تخیلی انتخاب شده است.

سایمون پگ، بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ انگلیسی، از ساخت قسمت بعدی مجموعهٔ Star Trek (پیشتازان فضا) توسط کارگردانی زن بسیار هیجان‌زده است و ابراز رضایت و خوشحالی خود را از انتخاب اس جی کلارکسون، اعلام کرد. فیلم ابتدایی سری جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا، طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرد و همگی به آیندهٔ این مجموعه خوشبین شدند. فیلم ابتدایی با بودجهٔ ۱۵۰ میلیون دلاری، حدود ۳۸۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. با وجود آنکه قسمت دوم این مجموعه با عنوان Star Trek Into Darkness (پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی) در گیشه عملکرد خوبی داشت و با بودجهٔ ساخت ۱۸۵ میلیون دلاری، حدود ۴۶۸ میلیون دلار فروش داشت، اما منتقدان چندان از فیلم راضی نبودند و اعتقاد داشتند داستان این فیلم آنچنان قوی نبود و سازندگان می‌توانستند به شخصیت خان با بازی بندیکت کامبربچ بیشتر بپردازند. هنگامی که جی جی آبرامز کارگردانی قسمت سوم را رد کرد تا فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را کارگردانی کند، جاستین لین جانشین وی شد. فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) با بودجهٔ ۱۸۵ میلیون دلاری، فروش معمولی ۳۴۳ میلیون دلاری در گیشه داشت و در واقع عملکرد دور از انتظار قسمت سوم سری جدید در گیشه، تا حدی سبب بدگمانی کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) نسبت به آینده مجموعهٔ پیشتازان فضا شد. اما در نهایت این کمپانی تصمیم خود را برای ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ پیشتازان فضا و بر اساس بازهٔ زمانی کلوین، گرفت.

اخیراً در حاشیه نمایشگاه سینماکان امسال، پارامونت پیکچرز از در دست ساخت بودن دو دنباله جدید برای فیلم Star Trek خبر داده بود. یکی از این دو پروژه، فیلم Star Trek 4 است که قرار است دنباله سری فعلی این مجموعه باشد و فیلم دوم، براساس ایدهٔ کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم Pulp Fiction (پالپ فیکشن) و فیلم The Hateful Eight (هشت نفرت انگیز)، در دست ساخت است که ارتباطی به مجموعه اصلی ندارد و مارک ال. اسمیت، نویسنده فیلم The Revenant (از گور برخاسته)، در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم است. فیلم Star Trek نسخهٔ تارانتینو قرار است دارای درجه سنی بزرگسال (R) باشد. با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام یک از این فیلم‌ها در ابتدا بر روی پرده خواهد رفت.

طبق خبری که چندی پیش وب‌سایت ورایتی منتشر کرده بود، اس ‌جی کلارکسون کارگردانی فیلم Star Trek 4 را بر عهده گرفته است. اس جی کلارکسون رزومهٔ خوبی در کارگردانی آثار تلویزیونی دارد. وی دو قسمت ابتدایی سریال Jessica Jones (جسیکا جونز) مارول و همچنین سریال The Defenders (دیفندرز) را کارگردانی کرده است. در کارنامهٔ کاری اس جی کلارکسون، کارگردانی چندین قسمت از مجموعه‌های تلویزیونی Life on Mars (زندگی بر روی مریخ)، Dexter (دکستر) و Banshee (بنشی) به چشم می‌خورد. این کارگردان و فیلمساز انگلیسی، سابقهٔ همکاری با زکری کینتو، بازیگر نقش شخصیت فرمانده اسپاک در مجموعهٔ Star Trek را در مجموعهٔ تلویزیونی Heroes (قهرمانان) دارد و سایمون پگ در صحبت‌های خود بدین موضوع نیز اشاره داشته است.  

Star Trek

سایمون پگ در خلال مصاحبه با سایت JoBlo، در ارتباط با معرفی و تبلیغ فیلم جدید خود، Terminal (ترمینال)، از فیلم‌های ریبوت مجموعهٔ پیشتازان فضا سخن گفت و بار دیگر تأکید کرد که وی به دنبال دور هم گرد آوردن بازیگران این مجموعه است. وی در همین مصاحبه، نظر خود را در رابطه با کارگردانی اس جی کلارکسون اعلام کرد و گفت بسیار خوشحال است که سرانجام یک زن، کارگردانی فیلمی از این مجموعه را بر عهده خواهد داشت. صحبت‌های سایمون پگ را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

کارهای زیادی می‌توان با این شخصیت‌ها انجام داد. از اینکه اس جی کلارکسون برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده است، بسیار هیجان‌زده‌ام؛ جی جی آبرامز پیش از اعلام رسمی سپردن کارگردانی قسمت چهارم به اس جی کلارکسون، این موضوع را از طریق ایمیل با ما در ارتباط گذاشته بود. فکر می‌کنم زکری کینتو نیز سابقهٔ همکاری با وی را دارد. کارهایی که اس جی کلارکسون انجام داده است را تماشا کرده‌ام و فکر می‌کنم وی انتخابی عالی، در این بازهٔ زمانی است.

مجموعهٔ پیشتازان فضا در اکثر مواقع در انتخاب تِم داستانی و همچنین تیم بازیگری، عملکردی خوب داشته است و در واقع نگاهی رو به جلوی خود را حفظ کرده است و این مرتبه نیز با انتخاب کارگردانی زن برای قسمت جدید این مجموعه، روند آینده‌نگرانه خود را ادامه داده است. اس جی کلارکسون تنها زنی نیست که ساخت فیلمی با بودجهٔ بالا و بلاک‌باستری، به وی سپرده شده باشد. پیش‌تر آوا دوورنی قرارداد کارگردانی فیلم New Gods (خدایان جدید) دی‌سی را امضاء کرده بود. همچنین چندی پیش اعلام شد که کتی یان قرار است وظیفه هدایت و کارگردانی فیلم Birds of Prey (پرندگان شکاری) با بازی مارگو رابی را بر عهده داشته باشد. کتی یان که تا مدتی پیش یکی از گزارشگران سایت خبری وال استریت ژورنال محسوب می‌شد، با ساخت اولین اثر سینمایی بلند و مستقل خود به‌نام Dead Pigs (خوک‌های مرده)، توانست به جشنواره فیلم ساندنس راه یابد. این کارگردان تازه‌کار با ساخت اولین اثر خود نه‌تنها به این مراسم راه یافت، بلکه توانست در یکی از بخش‌های این مراسم (World Cinema Dramatic Award for Ensemble Acting) جایزه‌ای را هم از آن خود کند. همین موضوع باعث شد که این کارگردان جوان بااستعداد، راهش را به سمت کارگردانی کج کند. کتی یان اولین کارگردان زن آسیایی خواهد بود که قرار است یک اثر بلند ابرقهرمانی را کارگردانی کند.

از اینکه اس جی کلارکسون برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده است، بسیار هیجان‌زده‌ام؛ کارهایی که اس جی کلارکسون انجام داده است را تماشا کرده‌ام و فکر می‌کنم وی انتخابی عالی، در این بازهٔ زمانی است

چند ماه پیش نیز به‌صورت رسمی اعلام شد میشل مک‌لارن، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ کانادایی، قرار است نسخهٔ سینمایی مجموعه داستان‌های کمیک Cowboy Ninja Viking (کابوی نینجا وایکینگ) را کارگردانی کند و بازیگر نقش اصلی این فیلم نیز به احتمال فراوان کریس پرت خواهد بود. میشل مک‌لارن تاکنون فیلم بلند سینمایی نساخته است، اما باید به این نکته اشاره داشته باشیم که زمانی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) برای کارگردانی فیلم Wonder Woman (واندر وومن)، میشل مک‌لارن را در نظر گرفته بود که البته در نهایت ساخت این فیلم به پتی جنکینز رسید و وی نیز به‌خوبی از پس کار خود برآمد. لازم به ذکر است که میشل مک‌لارن احتمالاً کارگردانی فیلم The Nightingale (بلبل) را نیز بر عهده خواهد داشت؛ این فیلم قرار است بر اساس رمانی با همین عنوان، نوشته کریستین هانا ساخته شود و داستان آن در مورد دو خواهر فرانسوی در جنگ جهانی دوم است که در زمان اشغال فرانسه توسط نیروهای نازی، تصمیم به مقاومت گرفته‌اند و البته در انتها برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. این فیلم برای اکران در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است. گفتنی است فیلم Cowboy Ninja Viking در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ تیرماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.

پاتریک استوارت، کارل اربن، زکری کینتو و جان چو، برای نقش‌آفرینی در نسخهٔ تارانتینو ابراز علاقه‌ کرده‌اند و باید منتظر ماند و دید در نهایت تارانتینو چه بازیگرانی برای بازی در نسخهٔ مخصوص خود انتخاب خواهد کرد. آخرین فیلم مجموعهٔ Star Trek، فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) بود که در سال ۲۰۱۶ به روی پردهٔ سینما رفت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جاستین لین بود. کریس پاین و زکری کینتو بار دیگر به ترتیب در دو نقش کاپیتان جیمز کِرک و فرمانده اسپاک در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کارل اربن، سایمون پگ، زوئی سالدانا و آنتون یلچین اشاره داشت. فیلم جدید مجموعهٔ Star Trek در حال حاضر عنوانی ندارد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده