نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

پخش سریال The Expanse از سوی شبکه سای فای متوقف شد

سای فای بعد از گذشت ۳ فصل، پخش ادامه سریال The Expanse را متوقف کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه سای فای به‌تازگی اعلام کرد که پخش سریال The Expanse (گستره) بعد از اتمام فصل سوم آن به‌طور رسمی متوقف می‌شود و این مجموعه در اوایل ماه جولای، با طرفداران و بینندگان خود خداحافظی خواهد کرد. براساس گزارش جدیدی که سایت خبری ددلاین منتشر کرده است، شبکه Syfy قرار نیست این سریال علمی تخیلی و درام را برای پخش فصل چهارم تمدید کند اما کمپانی الکون (Alcon Television Group) قصد دارد حق پخش ادامه این مجموعه تلویزیونی را به یک خریدار مشتاق و بالقوه بفروشد. پس با این اوصاف، این احتمال وجود دارد که توقف سریال The Expanse همیشگی نباشد و در آینده‌، طرفداران بتوانند این مجموعه تلویزیونی را در شبکه دیگری تماشا کنند.

رئیس بخش Entertainment Networks از کمپانی NBC Universal Cabel در مصاحبه‌ای جدید، صحبت‌ها و احساسات خود را درباره این سریال و همچنین خبر متوقف شدن پخش ادامه این مجموعه بیان کرد:

سریال The Expanse به واسطه داستانی که داشت، ما و مخاطبان را از طریق تلویزیون به مدت سه فصل فوق‌العاده زیبا در فضا چرخاند و محیط جدید و بسیار خوبی را به ما نشان داد. می‌توان گفت هر کسی که در شبکه سای فای کار می‌کند یکی از طرفداران بزرگ این مجموعه تلویزیونی محسوب می‌شود. با این تفاسیر، اتخاذ این تصمیم برای تک تک ما فوق‌العاده سخت بود. ما می‌خواهیم خالصانه و از صمیم قلب از تمامی بازیگران، عوامل و خالقانی که برای این پروژه تلاش و خود را وقف آن کردند تشکر کنیم. تمامی این افراد دست به دست هم دادند و به ما کمک کردند تا بتوانیم به داستان جیمز اس. ای. کوری زندگی ببخشیم. همچنین می‌خواهیم از تمامی طرفداران پر و پا قرص این مجموعه تشکر کنیم.

داستان فیلمنامه سریال The Expanse براساس یک مجموعه کتاب علمی و تخیلی فوق‌العاده محبوب است که با همین نام و به قلم جیمز اس. ای. کوری نوشته و منتشر شده است. در حال حاضر هفت قسمت کتاب در قالب این مجموعه نوشته و عرضه شده است. همچنین هشتمین قسمت آن برای عرضه در ماه‌های آخر سال جاری تنظیم شده است. با این تفاسیر، داستان‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان آنها را در قالب این سریال برای مخاطبان بیان کرد. از طرف دیگر، مسئولان کمپانی Alcon Television Group هم که نیازهای مالی این پروژه را تامین می‌کرد، در پاسخ به خبر متوقف شدن این مجموعه تلویزیونی، اینگونه نظر خود را بیان کردند:

ما از شنیدن این خبر که دیگر سریال The Expanse قرار نیست برای پخش فصل بعدی خود به شبکه سای فای بازگردد بسیار ناراحت و ناامید شدیم. ما کاملا به تصمیم مسئولان شبکه SyFy احترام می‌گذاریم، اما با توجه به موفقیت‌های مالی و همچنین نظرات بسیار خوبی که از طرف منتقدان نسبت به این مجموعه مطرح شده بود، ما کاملا برای برقراری رابطه کاری با یک شبکه دیگر و استفاده از فرصت‌های جدید آماده هستیم.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده