// شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

گزارش مالی اسکوئر انیکس از موفقیت NieR: Automata و Final Fantasy XIV خبر می‌دهد

اسکوئر انیکس در گزارش مالی جدید خود اعلام کرده که درآمد حاصل از بازی NieR: Automata و Final Fantasy XIV، بیش از حد انتظارشان بوده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) گزارش مالی خود تا پایان ماه مارس ۲۰۱۸ را منتشر کرده است که در تصویر زیر، جزئیاتی از درآمد کل، سود عملیاتی و مواردی دیگر، به‌تصویر کشیده شده است. با توجه به جدول مربوطه، شاهد کاهش فروش خالص بازی هستیم، اما زمانی که به درآمد عملیاتی و درآمد عادی اسکوئر انیکس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آن‌ها نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، پیشرفت داشته‌اند.

گزارش مالی اسکوئر انیکس

حال به سراغ جدول دوم می‌رویم؛ جایی که شاهد میزان فروش محصولات اسکوئر انیکس نسبت به پیش‌بینی انجام‌شده از سوی کمپانی هستیم. با توجه به گفته‌های اسکوئر انیکس، وجود بازی NieR Automata، بازی Final Fantasy XIV و بازی Dragon Quest X سبب شده تا درآمدهای اسکوئر انیکس از پیش‌بینی‌هایشان بیشتر باشد و آن‌ها را شگفت‌زده کند.

گزارش مالی اسکوئر انیکس در ادامه کمپانی اسکوئر انیکس بیانیه‌ای در مورد فروش و درآمدهای گزارش مالی اخیر خود منتشر کرده است که در آن در مورد فروش دیجیتالی بازی‌هایی سخن گفته است که در گزارش مالی پیشین نیز، نجات‌دهنده کمپانی اسکوئر انیکس بوده‌اند.

بخش سرگرمی‌های دیجیتالی شامل برنامه‌ریزی، توسعه، توزیع و بهره‌برداری از محتوای دیجیتالی در قالب بازی است. در این میان محتوای سرگرمی دیجیتال با توجه به سبک و شیوه زندگی کاربران به روش‌های متفاوتی نظیر کنسول‌های خانگی، کنسول‌های دستی، دستگاه‌های هوشمند (موبایل و تبلت) و پلتفرم کامپیوتر در دسترس قرار می‌گیرد.

در جریان گزارش سال مالی که تا پایان ماه مارس ۲۰۱۸ لحاظ شده است، شاهد عرضه شدن بازی Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age، جدیدترین نسخه از سری Dragon Quest و بازی Final Fantasy XII The Zodiac Age بودیم. در این میان نبود بازی‌های بلاک باستر و بزرگ، سبب شد تا فروش خالص نسبت به سال مالی گذشته کاهش بیابد. از طرفی فروش دیجیتالی بازی‌های بزرگ گذشته نظیر NieR: Automata، باعث رشد درآمد عملیاتی نسبت به همین بازه در سال گذشته شده است.

از طرفی مورد دیگری که باعث افزایش درآمد عملیاتی‌مان در سال مالی ۲۰۱۸ شده است، وجود بازی‌های موبایل بوده است. بازی Final Fantasy Brave Exvius، بازی Hoshi no Dragon Quest، بازی Dragon Quest Monster Super Light و بازی Kingdom Hearts Union X، سبب شده‌اند که اسکوئر انیکس بتواند در این بخش نسبت به سال گذشته سود بیشتری کسب کند؛ زیرا بازی‌های ذکر شده همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کنند.

حال به سراغ بازی‌های MMO و چندنفره می‌رویم که وجود بازی‌هایی نظیر Final Fantasy XIV (به‌لطف اکسپنشن اخیر این بازی) و بازی Dragon Quest X سبب شده است تا درآمد عملیاتی و فروش خالص اسکوئر انیکس افزایش یابد. همچنین این دو بازی باعث افزایش پرداخت‌های کاربران برای خرید اشتراک و فروش دیسک بازی شده است.

اگر از نظر آمار و ارقام بخواهیم فروش خالص و درآمد عملیاتی اسکوئر انیکس در سال مالی ۲۰۱۸ را نسبت به ۲۰۱۷ بسنجیم؛ می‌بینیم که در بخش فروش خالص، شاهد رقم ۱۹۱ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ین هستیم که نسبت به سال گذشته ۳.۸ درصد کاهش یافته است، اما از نظر درآمد عملیاتی، شاهد رقم ۴۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون ین هستیم که نسبت به سال گذشته، ۳۰.۴ درصد افزایش یافته است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده