// جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

ویژگی Google Play Instant در دسترس تمامی توسعه دهندگان بازی‌ های اندروید قرار گرفت

در جریان کنفرانس I/O 2018، گوگل اعلام کرد که ویژگی Google Play Instant در دسترس تمامی توسعه دهندگان بازی‌های اندروید قرار گرفته است.

Google Play Instant یکی از ویژگی‌هایی است که کمپانی گوگل در گذشته و رویداد I/O 2016 آن را برای برنامه‌های اندروید معرفی کرد. به کمک این ویژگی، کاربران می‌توانستند تعدادی از برنامه‌ها را بدون اینکه نسخه پیش‌نمایش یا نسخه کامل آن را دانلود کنند، به تجربه محتوای برنامه مورد نظر بپردازند. همچنین یک سال بعد و در کنفرانس I/O 2017 این ویژگی در دسترس تمامی توسعه دهندگان برنامه‌های اندروید قرار گرفت. البته در ابتدا نام این ویژگی Android Instant Apps بود.

در ادامه، در نمایشگاه GDC 2018 بود که گوگل اعلام کرد این ویژگی برای بازی‌ های اندروید نیز در نظر گرفته شده است و کاربران می‌توانند بازی‌های فروشگاه گوگل را بدون نصب کردن، تجربه کنند. همچنین نام برنامه از Android Instant، به Google Instant تغییر پیدا کرد. این ویژگی برای بخش بازی فروشگاه گوگل پلی، یک بخش نوپا به‌حساب می‌آید و بازی‌های زیادی از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند و در زومجی به بررسی ویژگی Google Play Instant برای بازی‌های اندروید پرداختیم.

حال با توجه به جدیدترین اخبار بازی موبایل، در فستیوال I/O 2018 که مختص به خود گوگل است، این کمپانی اعلام کرده است که ویژگی گوگل پلی اینستنت، برای تمامی توسعه دهندگان بازی اندروید در دسترس قرار گفته است و می‌توانند این ویژگی را برای بازی خود در نظر بگیرند. در ادامه کنفرانس گوگل آن‌ها به این مورد اشاره کردند که تا امروز Google Play Instant روی ۱.۲ میلیون دستگاه اندرویدی در دسترس است.

برای اینکه بدانید چه برنامه یا بازی‌هایی از این ویژگی استفاده می‌کنند، تنها کافی است وارد فروشگاه گوگل پلی شوید و در ادامه با ورود به بخش Instant Apps یا Instant Games، بازی یا برنامه‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند مشاهده کنید. با در دسترس قرار گرفتن این ویژگی برای تمامی توسعه دهندگان بازی شاهد همه‌گیر شدن ویژگی Google Play Instant خواهیم بود. قطعا وجود این ویژگی می‌تواند کمک حال بزرگی برای کاربران باشد تا برای تجربه بازی‌های موجود، مجبور به دانلود بازی اصلی یا نسخه پیش نمایش آن نباشند؛ این ویژگی، قطعا صرفه‌جویی در وقت و حجم اینترنت است.

درانتها باید گفت که Google Play Instant از یک سیستم کدنگاری پیشرفته در دانلود بازی‌ها استفاده می‌کند که می‌توان از آن به‌راحتی روی ساخت بازی‌ها استفاده کرد و از طرفی با NDK و موتورهای گرافیکی‌های مختلف سازگار است. گوگل اعلام کرده که پلاگین‌های این سرویس برای موتور گرافیکی یونیتی نیز بهینه شده است.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده