// جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

رییس استودیو BioWare از بازی Anthem و ساختار آنلاین آن می‌گوید

کیسی هادسون، مدیر استودیو بایوور معتقد است که بازی Anthem تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی از یک اثر داستانی در بستری آنلاین ارائه خواهد داد.

حالا که دیگر یک ماه بیشتر تا شروع نمایشگاه E3 2018 فاصله نداریم، کمپانی‌های بزرگ کم کم از سورپرایزهای خود برای گیمرها صحبت می‌کنند و هیجان ما را برای تماشای نمایش‌های خود بیش از پیش بالا می‌برند. پس از اینکه اخیرا تاریخ رونمایی از نسخه جدید سری بازی Battlefield مشخص شد، حالا اطلاعات جدیدی از دیگر پروژه بزرگ الکترونیک آرتز، یعنی بازی Anthem منتشر شده است که نوید یک گیم‌پلی کاملا پیشرفته و عمیق را به گیمرها می‌دهد.

کیسی هادسون، مدیر ارشد استودیو BioWare، امروز با انتشار پستی در سایت این استودیو، برخی از ویژگی‌های مهم بازی Anthem را معرفی کرد. به گفته هادسون، از آنجایی که انتم یکی از محصولات بایوور محسوب می‌شود، بازیکن باید بتواند به خوبی خودش را در قالب قهرمان داستان احساس کند و این حس به او القا شود که این ماجراجویی در مورد او و مختص به او است. وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که نگرانی‌هایی از سوی مخاطبان در مورد بستر چندنفره و آنلاین بازی وجود دارد، به ویژه که این مبحث تاکنون هیچ‌گاه خالی از ایراد و اشکال ارائه نشده است.

به ادعای هادسون، تیم سازنده با طراحی ساختاری جدید برای بازی، به طور جدی به دنبال رفع تمامی مشکلات با راه‌حلی ویژه هستند. با اینکه هنوز دقیقا اطلاعی از ساختار کلی گیم‌پلی نداریم، اما هادسون در ادامه گفت که آن‌ها در صدد ایجاد تجربه‌ای خاص هستند که در آن بازیکن قصه و ماجراجویی خودش را پیگیری می‌کند، اما این داستان در جهانی آنلاین و مولتی‌پلیر به وقوع می‌پیوندد که دائما در حال تغییر است. رییس استودیو Bioware وعده داد که اثر جدید آن‌ها قرار است بهترین‌ عملکرد را در زمینه تجربه بازی به عنوان عضوی از جامعه بزرگ و آنلاین گیمرهای درون آن ارائه بدهد، اما با این حال شما قادر هستید حالت داستانی را فقط با دوستان خود یا حتی به‌صورت تک‌نفره تجربه کنید.

در بخش دیگری از این پست، هادسون نوشته بود:

ما جهان‌هایی پر از ماجراجویی‌، کشمش و همراهی‌ را می‌سازیم تا شما با الهام از آن، به قهرمان داستان خودتان تبدیل شوید.

Anthem

احتمالا منظور وی از این جمله، رویکرد سازندگان در بازی Anthem و سایر بازی‌ها است که همیشه با خلق جهان‌های مختلف، داستان پروتاگونیست‌های خود را در کنار کاراکترهایی که همراه وی هستند، روایت می‌کنند و اینکه بازی‌های Bioware هیچ‌گاه در مورد قهرمانان تنها و منزوی نبوده است. حال گاهی اوقات این همراهان بازیکنان دیگر هستند و گاهی نیز جزو هوش مصنوعی به شمار می‌روند. اما جدا از این، هادسون قصد داشت تا بگوید که هدف آن‌ها ارائه تجربه واقعی حضور در یک ماجراجویی بزرگ با همراهانی به‌یادماندنی است.

از بازی Anthem که فاصله بگیریم، این پست حاوی اطلاعاتی در مورد یکی دیگر از پروژه‌های بایوور نیز بود. هادسون در بخشی از صحبت‌هایش به آن اشاره کرد و گفت که قسمتی از اعضای استودیو در حال ایده‌پردازی و دوراندیشی برای اثر بعدی بایوور هستند که یکی از گزینه‌ها مجموعه Dragon Age است. البته که هنوز مشخص نیست منظور هادسون از این جمله کدام بازی است، اما احتمالا آن‌ها هنوز به ادامه این مجموعه فکر می‌کنند و هنوز توانایی ساخت دنباله‌ای بر آن را دارند.

بازی Anthem در مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷ یا فروردین ۹۸) برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد و در کنفرانس EA Play امسال نیز نمایش جدیدی از این بازی را مشاهده خواهیم کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده