نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

تجربه بازی های استیم از طریق موبایل به زودی امکان‌پذیر خواهد شد

کمپانی ولو از انتشار دو اپلیکیشن استیم لینک و استیم ویدیو در آینده نزدیک خبر داد که پخش بازی‌ها و فیلم‌ها را در دستگاه‌های موبایل مبتنی بر اندروید و iOS امکان‌پذیر خواهد کرد.

استیم عمدتا شبکه‌ای برای دانلود و تجربه بازی‌ها در کامپیوتر به شمار می‌آید، اما کمپانی Valve در طول سال‌ها آن را گسترش داده است و به عنوان نمونه، استیم لینک امکان پخش بازی‌ها روی تلویزیون را از طریق یک شبکه خانگی وای فای برای کاربران فراهم کرده است. حال و در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که کمپانی ولو می‌خواهد تا با اپلیکیشن جدیدی تجربه بازی‌های Steam را از طریق گوشی‌های موبایل محقق سازد و از این طریق قدم قابل توجهی رو به جلو بردارد.

کمپانی ولو به تازگی از انتشار دو اپلیکیشن جدید در آینده نزدیک خبر داده است که بازی‌های موجود در شبکه استیم را بیش از پیش ارزشمند خواهد کرد. اپلیکیشن استیم لینک در تاریخ سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه (۲۱ می) منتشر خواهد شد و امکان استریم بازی‌ها را برای کاربران اندروید و iOS مهیا می‌کند. نسخه اندرویدی اپلیکیشن استیم لینک از گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها و نسخه iOS برنامه از آیفون‌ها، آیپدها و حتی Apple TV پشتیبانی خواهد کرد.

نسخه بتای این برنامه در ابتدا تنها از اندروید پشتیبانی می‌کند و دستگاه شما باید از طریق اتصال باسیم اترنت یا بی‌سیم با فرکانس پنج گیگاهرتز به شبکه محلی متصل شود. همچنین کاربران قادر خواهند بود تا از کنترلر استیم، کنترلرهای MFI (ساخته‌شده برای دستگاه‌های iOS) و دیگر دستگاه‌ها برای تجربه بازی‌ها استفاده کنند.

کمپانی ولو می‌خواهد تا علاوه بر Steam Link، در تابستان سال جاری برنامه Steam Video را منتشر کند که امکان تماشای فیلم‌ها و آمار بازی‌ها و نرم‌افزارهای استیم را برای کاربران اندروید و iOS فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند ویدیوهای خود را با استفاده از وای فای یا نسل سوم شبکه تلفن همراه (LTE) پخش کنند و بر اساس اعلام کمپانی ولو، این اپلیکیشن از پخش آفلاین نیز پشتیبانی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن‌ها چگونه کار خواهند کرد و باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات تکمیلی منتظر بمانیم. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده