نویسنده: رضا اکبری
// سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲

اینتل SSD جدید Optane 905P را عرضه می‌کند

خبر‌هایی مبنی بر عرضه‌ی حافظه‌های SSD جدید اینتل با نام Intel Optane 905P در دو مدل PCIe و M.2 در فضای اینترنت منتشر شده است.

به نظر می‌رسد که شرکت Intel قصد دارد نسخه‌ی بروز شده‌ای برای Optane 900P عرضه کند. نسخه‌ی جدید که با نام Optane 905P شناخته می‌شود، اولین بار در وب سایت NewEgg دیده شد. دو نسخه برای این محصول موجود است؛ نسخه‌ی اول PCIe SSD است که با چراغ‌های LED آبی رنگی که لوگوی شرکت اینتل را نشان می‌دهند تزیین شده است و دیگری مدل M2 است.

Intel Optane 905p

بر اساس مطالب منتشر شده، این درایو SSD دارای ظرفیت متفاوتی نسبت به نسخه‌ی قبلی خود، یعنی مدل 900p است. هچنین مشخصات فنی کلی مدل Optane SSD 905P نیز با نسخه‌ی پیشین دارای تفاوت‌های کمی است. اما در این میان باید به افزایش مصرف در حالت Idle اشاره کنیم که از ۲ وات به ۷ وات تغییر کرده است و به هیچ عنوان خبر خوبی نیست.

جزییات بیشتری درباره مشخصات فنی این محصول از جمله گنجایش و عملکرد دقیق آن منتشر نشده است، اما طبق گفته‌ها این محصول در حجم ۹۶۰ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۱۶۰۰ دلار و در حجم ۴۸۰ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۶۶۰ دلار به فروش خواهد رسید. همچنین در وب‌سایت Asrock چند تصویر از مدل 905P M.2 منتشر شده است.

 اگر به دنبال خرید SSD هستید توصیه می‌کنیم راهنمای خرید SSD و هارددیسک زومیت را مطالعه کنید؛ مشخصات فنی قیمت اس اس دی سامسونگ، قیمت اس اس دی وسترن و قیمت اس اس دی ای دیتا و دیگر برندها را در بخش حافظه ذخیره سازی محصولات زومیت ببینید. 


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده