// سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

کمپانی مایکروسافت هیچ برنامه‌ای در رابطه با ساخت یک بازی بتل‌ رویال انحصاری ندارد

بر اساس گفته‌های فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، کمپانی مایکروسافت هیچ برنامه‌ای در رابطه با ساخت بازی بتل‌ رویال انحصاری ندارد. با زومجی همراه باشید.

گویا کمپانی مایکروسافت تمایلی به ساخت بازی بتل رویال انحصاری ندارد. بر اساس توییتی که فیل اسپنسر رییس بخش ایکس باکس، منتشر کرده است، با آن‌که آن‌ها از موفقیت بازی‌های عظیم Fortnite و PUBG خبر دارند، اما هیچکدام از استودیوهای مایکروسافت قرار نیست بازی بتل رویال انحصاری بسازند. با توجه به شرایط کنونی، فقط در صورتی که آن‌ها یک ایده بهتر ارائه دهند، استفاده از این سبک منطقی به‌نظر می‌رسد. فیل اسپنسر گفت:

در حال حاضر بسیاری از گیمرها سرگرم بازی‌های بتل رویال هستند. نمی‌خواهم چون دیگر استودیوها بازی بتل رویال می‌سازند، ما هم به تقیلد از آن‌ها یک بازی با این سبک بسازیم. بازی‌های Fortnite: Battle Royale و PUBG بسیار عظیم هستند و بازی‌های بتل رویال بسیار باکیفیتی توسط توسعه‌دهندگان دیگر در حال ساخت است. اما من ترجیح می‌دهم تا زمانی که یک ایده بهتر به ذهنمان نرسیده است، فقط به حمایت از این توسعه‌دهندگان بسنده کنیم.

با توجه به گفته‌های اسپنسر می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که هیچ‌کدام از استودیوهای مایکروسافت، هیچ برنامه‌ای برای ساخت بازی بتل رویال انحصاری ندارند. اما این احتمال وجود دارد که آن‌ها به‌جای ساخت یک بازی بتل رویال، این حالت را به یکی از بازی‌هایشان، همانند Halo 6، اضافه کنند. البته به‌نظر می‌رسد تاکنون هیچ‌چیز تایید نشده است.

با توجه به همکاری استودیوی مایکروسافت با تیم سازنده PUBG، اینکه آن‌ها نخواهند یک بازی بتل رویال انحصاری بسازند، منطقی است. چرا که اگر مایکروسافت بخواهد همچین کاری را انجام دهد، عملا باید با بازی PUBG رقابت کند که احتمال انجام همچین کاری آن بسیار کم است.

این تصمیم مایکروسافت مشابه رویکردی است که کمپانی راک‌استارگیمز (Rockstar Games) به عنوان زیرشاخه تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در قبال بازی‌های بتل رویال اتخاذ کرده است. استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیر کمپانی تیک تو گفته است که موفقیت بازی‌های سبک بتل رویال واقعا جالب‌توجه است، اما ترجیح می‌دهد شرکت‌های زیرشاخه‌اش یعنی راک‌استار گیمز و توکی گیمز (2K Games) به جای آن‌که از دیگر استودیوها تقلید کنند، راه خود را بروند و بازی‌های نوآورانه خود را توسعه دهند:

حتی بازی‌های بسیار خوبی که از دیگر بازی‌ها تقلید می‌کنند هم نمی‌توانند به اندازه‌ محصول‌هایی که کار نوآورانه و غیرمنتظره انجام می‌دهند، موفق باشند.

الکترونیک آرتز هم نسبت به پدیده بتل رویال عکس‌العمل نشان داده است. اندرو ویلسون Andrew Wilson مدیر عامل این استودیو در ماه ژانویه گفته است که بازی‌هایی همانند PUBG و Fortnite طرز تفکر مردم را راجع به بازی‌های سبک شوتر تغییر داده‌اند، با این حال استودیوی EA ترجیح می‌دهد یک چیز جدید بسازد:

با توجه به اینکه برخی از بهترین بازی‌های سبک شوتر بازار متعلق به ما هستند، ممکن است این انتظار را از ما داشته باشید که ما هم به فکر ساخت بازی‌های جدید و نوآورانه‌تری باشیم. معنای این حرف این نیست که بخواهیم چیزی شبیه PUBG را در دنیای بتلفیلد (Battlefield) کپی‌برداری کنیم، بلکه بدین معنی است که تیم ما چگونه در هر جنبه‌ای از بازی شامل گیم‌پلی اصلی و طراحی نقشه‌ها نوآوری به‌خرج دهند.

در Fortnite ،PUGB و دیگر بازی‌های بتل رویال، بازیکنان در یک محیط قرار می‌گیرند و تا زمانی که تنها یک نفر زنده بماند، باید با یکدیگر رقابت کنند. این سبک عملا همان چیزی است که در فیلم‌های The Hunger Games رخ می‌دهد.

با نزدیک شدن نمایشگاه E3 باید صبر کنیم و ببینیم چه تعداد بازی بتل رویال معرفی می‌شود یا چه تعداد از بازی‌ها، حالت بتل رویال را دریافت می‌کنند. نظر شما راجع به این خبر چیست؟ به‌نظرتان آینده سبک بتل رویال چگونه خواهد بود؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده