نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶

فیلمبرداری فصل دوم American Gods با انتشار تصویری آغاز شد

نیل گیمن، خالق رمان خدایان آمریکایی، اولین تصویر از شروع مراحل فیلمبرداری فصل دوم سریال American Gods را در اکانت توییتر خود به اشتراک گذاشت.

مراحل فیلمبرداری فصل دوم سریال درام و فانتزی American Gods (خدایان آمریکایی)، با تیم سازندهٔ متفاوت از فصل اول، آغاز شد. برایان فولر و مایکل گرین سازندگان فصل ابتدایی سریال American Gods بر اساس رمان نیل گیمن بودند و توانستند اقتباسی باکیفیت از رمان گیمن را به تصویر بکشند و موفقیت را برای شبکه استارز به ارمغان بیاورند؛ سریال American Gods بر اساس رمانی ۴۶۵ صفحه‌ای با همین عنوان و نوشته نیل گیمن ساخته شده است. اما در مورد فصل دوم اوضاع فرق می‌کند و گیمن نقش پررنگی در پروژه دارد. گیمن پیش‌تر گفته بود که به‌خاطر حضورش در سریال Good Omens (نشانه‌های خوب) نمی‌تواند مسئولیت ساخت فصل دوم سریال American Gods را بر عهده بگیرد، اما در نهایت تصمیم گرفت فصل دوم این سریال را اولویت خود قرار دهد.

اواخر سال گذشته میلادی بود که اعلام شد برایان فولر و مایکل گرین به علت اختلاف عقیده با کمپانی FremantleMedia، کمپانی تولیدکننده سریال American Gods، تصمیم به جدایی از این سریال گرفتند. گفته می‌شود که این دو سازنده باعث افزایش بودجه فصل دوم سریال American Gods شده‌اند و کمپانی سازنده از این موضوع رضایت نداشته است. طبق اطلاعات منتشر شده، هزینه ساخت هر قسمت فصل دوم این سریال حدود ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است. در نهایت طبق خبری که سایت هالیوود ریپورتر (THR) منتشر کرد، جسی الکساندر وظیفه ساخت فصل دوم این سریال را بر عهده گرفت. الکساندر پیش از این با برایان فولر، سازنده سابق American Gods، در سریال‌هایی چون سریال Star Trek: Discovery (پیشتازان فضا: دیسکاوری) و سریال Hannibal (هانیبال)، همکاری کرده بود. باید بدین نکته اشاره داشته باشیم که فصل اول سریال با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد و یکی از آثار تلویزیونی متفاوت و شوکه‌کننده چند سال اخیر بود. سازندگان فصل اول به‌خوبی از پس کار خود برآمدند و توانستند رمان نیل گیمن را تقریباً همان اندازه خوب به تصویر بکشند.

طبق گزارش سایت دِدلاین، فصل دوم سریال American Gods، همچون فصل اول، هشت قسمتی خواهد بود و انتظار می‌رود سال ۲۰۱۹ میلادی به روی آنتن برود. اولین قسمت از فصل جدید سریال شبکه استارز را کریس بایرن (کارگردان دو سریال Star Trek: Discovery و Hannibal) کارگردانی خواهد کرد. تقریباً یک ماه پیش بود که روند ساخت فصل دوم سریال American Gods رسماً تحت هدایت سازنده جدیدش، یعنی جسی الکساندر شروع شد. نیل گیمن نیز با شروع مراحل فیلمبرداری این سریال، تصویری از بازیگران اصلی، یتینده بداکی، ریکی ویتل و ایان مک‌شین را در اکانت توییتر خود با طرفداران به اشتراک گذاشت که این تصویر را در پایین مشاهده می‌کنید:

American Gods

سریال روایتگر داستان شخصیتی به نام شدو مون، محکومی سابق که همواره در دو راهی اعتقاد یا انکار وجود خدا قرار داشت، بود. اندکی پس از آزادی شدو مون از زندان، اتفاقات عجیبی برای وی رخ می‌دهد و این شخصیت خود را در میان انواع و اقسام خدایان متفاوت می‌بیند و درگیر توطئه و جنگ پشت پردهٔ خدایان جدید و قدیم می‌شود. فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی American Gods یکی از آثار خوش‌ساخت چند سال اخیر بود و کم صحنه‌های میخکوب‌کننده نداشت و باید منتظر ماند و دید پس از صحنه‌های پایانی فصل اول و ملاقات خدایان در منزل الهه سپیده دم، چه اتفاقاتی خواهد افتاد. با توجه به رمان نیل گیمن، انتظار می‌رود چند فصل دیگر نیز از این سریال ساخته شود.

طبق گزارش سایت دِدلاین، فصل دوم سریال American Gods، همچون فصل اول، هشت قسمتی خواهد بود و انتظار می‌رود سال ۲۰۱۹ میلادی به روی آنتن برود

علاوه بر فولر و گرین، تاکنون جیلیان اندرسون، بازیگر نقش مدیا و کریستن چنووس، بازیگر نقش ایستر، الهه سپیده دم، تصمیم به جدایی از سریال American Gods گرفته‌اند. پس از اینکه جیلیان اندرسون اعلام کرد در فصل دوم سریال American Gods حضور نخواهد داشت، به‌صورت غیررسمی اعلام شد نقش شخصیت وی به نام مدیا، توسط بازیگر دیگری ایفا نخواهد شد و به جای آن یک شخصیت جدید جای وی را خواهد گرفت. بدون شک جیلیان اندرسون در نقش شخصیت مدیا عالی بود و راضی ساختن وی برای حضور دوباره در این مجموعه، شاید بهترین تصمیم از سوی سازندگان می‌بود. گفتنی است در حال حاضر گرین در حال کار روی مجموعهٔ تلویزیونی Raising Dion برای شبکهٔ نتفلیکس و چند پروژه دیگر است و فولر نیز در حال ساخت مجموعهٔ تلویزیونی Amazing Stories (داستان‌های فوق العاده) برای سرویس دیجیتالی اپل است.

ریکی ویتل، ایان مک‌شین، امیلی براونینگ، پابلو شرایبر، کریسپین گلاور، یتینده بداکی، بروس لانگلی، اورلاندو جونز، جاناتان توکر، جرمی دیویس، جیلیان اندرسون، پیتر استورماره، کلوریس لیچمن، بت گرانت، کوربین برنسن، کریستن چنووس، دین کوک، دمور بارنز، امید ابطحی، موسی کرایش و بتی گیلپین از جمله بازیگرانی بودند که در فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی American Gods حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده