نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: ادامه صدرنشینی پر قدرت Far Cry 5

بازی فارکرای ۵، جدیدترین محصول یوبی‌سافت، موفق شد در دومین هفته انتشار خود، دومین صدرنشینی را نیز به دست بیاورد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی فارکرای 5 موفق شد در دومین هفته انتشار به صدرنشینی خود ادامه دهد و برای دومین هفته متوالی، به پرفروش‌ترین بازی انگلستان تبدیل شود. به طور کلی، این هفته، هفته نسبتا آرامی برای عرضه بازی‌های جدید بود و در میان ۴۰ بازی پرفروش انگلستان، هیچ اثر جدیدی نداشتیم.

بازی فارکرای 5، با اینکه این هفته ۶۹ درصد افت فروش را تجربه کرد، اما باز هم توانست جایگاه خود را نگاه دارد. مکان دوم و سوم جدول بازی‌های پرفروش هفته منتهی به هفتم آوریل، هیچ تفاوتی با هفته قبل نداشت و بازی‌های فیفا 18 و Sea of Thieves به ترتیب موفق شدند جایگاه‌های دوم و سوم هفته گذشته خود را حفظ کنند. اما اولین تغییر بزرگ این هفته در جایگاه چهارم رخ داد. جایی که به دلیل فروش‌های فوق‌العاده‌ای که مایکروسافت برای بازی Forza Motorsport 7 در نظر گرفته بود، این بازی توانست با صعودی پنج پله‌ای از جایگاه نهم به جایگاه چهارم برسد.

در دو جایگاه پنجم و شِشُم جدول این هفته، باز هم شاهد تغییری نبودیم و دو بازی PUBG و Call of Duty WWII توانستند جایگاه‌های هفته گذشته خود را در این هفته بسیار آرام، حفظ کنند. اما در بخش پایانی جدول، کمی جنب و جوش دیده شد. بازی Mario Kart 8 Deluxe که هفته پیش در جایگاه چهارم قرار داشت، این هفته با سه پله سقوط به جایگاه هفتم رسید. از طرف دیگر، پای ثابت این جدول یعنی Grand Theft Auto V که هفته پیش ناپلئونی (!) در جدول باقی مانده بود، این هفته دو پله صعود کرد و جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد. دیگر بازی انحصاری نینتندو سوییچ یعنی Super Mario Odyssey، باز هم موفق شد با دو پله صعود خود را به درون فهرست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان برساند. در جایگاه آخر جدول فروش این هفته انگلستان، ریمستر سه‌گانه کرش با نام Crash Bandicoot N.Sane Trilogy قرار گرفت که مانند اودیسه سوپر ماریو دو پله صعود کرده بود.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۷ آوریل (۱۸ فروردین) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Far Cry 5

۶۹ درصد افت فروش
۲۲

FIFA 18

-
۳۳

Sea of Thieves

-
۴۹

Forza Motorsport 7

-
۵۵

PlayerUnknown's Battlegrounds

-
۶۶

Call of Duty: WWII

-
۷۴

Mario Kart 8 Deluxe

-
۸۱۰

GTA V

-
۹۱۱

Super Mario Odyssey

ورود دوباره به جدول
۱۰۱۲

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

ورود دوباره به جدول


منبع Game Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده