نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

فیلم The Accountant رکوردار کرایه خانگی فیلم در سال 2017 شد

فیلم The Accountant با نقش‌آفرینی بن افلک، در صدر لیست فیلم‌هایی که بیش‌ترین کرایه خانگی را در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند، قرار گرفت.

در میان فیلم‌های پرشماری که در سال ۲۰۱۷ اکران شدند و پخش فیلم‌های ابرقهرمانی کمی را هم در سال گذشته شاهد نبودیم، نکته‌ای جالب و تا حدودی عجیب به فیلم اکشن و هیجانی فیلم The Accountant (حسابدار) با نقش‌آفرینی بن افلک مربوط می‌شود؛ فیلمی که از سوی بینندگان بیش‌ترین کرایه خانگی را در سال ۲۰۱۷ داشته است. این آمار از سوی انجمن سینمای آمریکا (Motion Picture Association of America) تأیید شده است.

در فیلم The Accountant، بن افلک نقش شخصیت کریستین ولف را ایفا می‌کند که نابغه‌ٔ ریاضی است و به عنوان حسابدار آزادکار با برخی شرکت‌ها همکاری دارد. البته این تنها یک طرف داستان است و وی در پشت ماجرا با شرکت‌های نه‌چندان خوشنامی همکاری دارد که به آن‌ها در کارهایی همچون پول‌شویی و اختلاس کمک می‌کند و راه‌های فرار از مالیات را پیش پای آن‌ها می‌گذارد. در یکی از این همکاری‌ها، او پیشنهاد بسیار خوبی را دریافت می‌کند، ولی اندکی بعد مشخص می‌شود که با قبول این پیشنهاد پای خود را به داستانی خطرناک باز کرده است. فیلم The Accountant به نسبت فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) که در آن بن افلک بیشتر شخصیتی عضلانی داشت تا پیچیده، داستانی پیچیده‌تر را برای بینندگان روایت می‌کرد. بر خلاف فیلم زک اسنایدر، بن افلک برای کشتن مردم در فیلم The Accountant، دستش بازتر بود.

The Accountant

طبق گزارش انجمن سینمای آمریکا، فیلم The Accountant در صدر فیلم‌هایی که بیشترین کرایه خانگی را در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند، قرار گرفت. انجمن سینمای آمریکا در گزارش سالیانه خود که این هفته منتشر کرد، برای اولین مرتبه به آمار فروش و کرایه خانگی فیلم‌ها اشاره کرد. البته سایت هالیوود ریپورتر (THR) گزارشی کاملی در این رابطه منتشر کرده است. با وجود آنکه فیلم The Accountant نقدهای خوبی را هم از منتقدین دریافت نکرده بود، اما با این حال وجود با کنار زدن دو فیلم Moana (موآنا) و Wonder Woman (واندر وومن) که در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند، تبدیل به فیلمی شد که بیشتر کرایه خانگی را در سال ۲۰۱۷ داشته است.

فیلم The Accountant با کنار زدن دو فیلم Moana و Wonder Woman که در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند، تبدیل به فیلمی شد که بیشتر کرایه خانگی را در سال ۲۰۱۷ داشته است

آمار منتشرشده از سوی انجمن سینمای آمریکا و سایت هالیوود ریپورتر بدین نکته اشاره دارند که بخش خانگی رشد زیادی داشته است و بسیاری ترجیح می‌دهند در خانه به تماشای فیلم بنشینند. چارلز ریوکین، مدیرعامل انجمن سینمای آمریکا در رابطه با این گزارش چنین گفت:

سینما و همچنین بخش خانگی از همهٔ جهات در بازار در حال رشد هستند و به‌صورت مداوم و در جهات متفاوت، تجربه‌ای جدید را برای بینندگان سراسر دنیا به وجود آورده‌اند.

انجمن سینمای آمریکا این آمار را از روی بررسی و تحقیق روی سرویس‌های استریمی چون نتفلیکس، هولو، آمازون ویدئو، HBO Go و CBS All Access به دست آورده است و آمار جدید نشان‌دهنده‌ٔ محبوبیت فراوان سرویس‌های استریم در میان بینندگان است.

فیلم The Accountant سال ۲۰۱۶ اکران شد و نقدهای متوسط و می‌توان گفت نه‌چندان خوبی را از منتقدین دریافت کرد. در این فیلم علاوه بر بن افلک، آنا کندریک، جی. کی. سیمونز، جاناتان ادوارد برنتال، جفری تامبر و جان لیسگو به ایفای نقش پرداختند. فیلم با بودجه‌ٔ ۴۴ میلیون دلاری ساخته شد و توانست در گیشه چیزی در حدود ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. 

کارگردان فیلم، گوین اوکانر، سابقه‌ٔ کارگردانی فیلم‌های Comfortably Numb (خلسه‌ٔ دلپذیر)، Tumbleweeds (خارهای غلتان)، Jane Got a Gun (جین اسلحه دارد)، Brothers (برادران)، The Glass House (خانه‌ی شیشه‌ای) و نیز فیلم تحسین‌شده‌ٔ Warrior (مبارز) را در کارنامه‌ٔ خود دارد. 

یادآوری می‌کنیم طبق گزارشی که سایت ددلاین چندی پیش منتشر کرده بود، گویا کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) برای ساخت قسمت دوم هم روی کارگردانی گوین اوکانر و نویسندگی بیل دولاک حساب باز کرده و با آن‌ها در این رابطه صحبت‌هایی داشته است. طبق انتظار برای نقش اصلی هم بن افلک، بازیگر قسمت اول این فیلم، در نظر گرفته شده است. در آن گزارش نام جاناتان ادوارد برنتال نیز برای بازی در فیلم جدید لیست شده بود.   

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده