نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵

سینماهای آمریکا کمترین تعداد تماشاگر در 23 سال گذشته را تجربه کردند

طبق آمار منتشر شده، تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۷ برای تماشای فیلم به سینماهای امریکا مراجعه کرده‌اند، به کمترین میزان خود طی ۲۳ سال گذشته رسیده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سینماهای آمریکا در سال ۲۰۱۷ با کاهش گسترده تماشاگر روبه‌رو شده‌اند. طبق خبر و آماری که گروه انجمن سینمایی آمریکا منتشر کرده است، فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۷ میلادی نمایش داده شده‌اند در مجموع حدود ۱۱.۱ میلیارد دلار در گیشه‌ها فروخته‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۶ با کاهش ۲ درصدی روبه‌رو شده است. فیلم‌های نمایش داده‌شده در سال ۲۰۱۶ در مجموع حدود ۱۱.۴ میلیارد فروخته‌اند که این بهترین آمار فروش در تاریخ سینمای آمریکا است. همچنین در بازار جهانی، فیلم‌ها در طول سال ۲۰۱۷ حدود ۴۰.۶ میلیارد دلار فروخته‌اند که بازار کشور چین بخش بزرگی از این فروش را به خود اختصاص داده است. با این حال، در سال ۲۰۱۷ سینماهای آمریکا با کاهش چشمگیر تماشاگر و بازدید کننده روبه‌رو شده‌اند.

در سال ۲۰۱۷، سینماهای آمریکا با کاهش ۶ درصدی فروش بلیت نسبت به سال ۲۰۱۶ روبه‌رو شده‌اند و در مجموع حدود ۱.۲۴ میلیارد بلیت در طول سال ۲۰۱۷ به فروش رفته‌اند که این آمار به کمترین میزان خود طی ۲۳ سال گذشته و از سال ۱۹۹۵ میلادی رسیده است. در سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش چشمگیر قیمت بلیت‌های سینما بوده‌ایم که همین موضوع باعث شده است تا با وجود کاهش فروش بلیت، فروش فیلم‌ها تنها با ۲ درصد کاهش روبه‌رو شود. همچنین در آمار منتشر شده MPAA، موارد جالب دیگری وجود دارد که به شرح زیر است:

  • افزایش ۱۱ درصدی هزینه برای خرید محصولات دیجیتالی و سرویس استریم در طول سال ۲۰۱۷ که مردم در مجموع ۴۷.۸ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. هزینه برای محصولات خانگی در آمریکا با افزایش ۲۰ درصدی و در دیگر کشورهای جهان با افزایش ۴۱ درصدی روبه‌رو شده است.
  • کسانی که در یک ماه حداقل یک‌بار به سینما می‌روند، تنها ۱۲ درصد از تماشاگران در آمریکا را تشکیل می‌دهند؛ اما آن‌ها تقریبا نیمی از تمام فروش بلیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.
  • ۲۴ درصد مردم آمریکا فیلم را در سینماها تماشا نمی‌کنند.
  • طبق آمار تماشاگران براساس نژاد در آمریکا، لاتین‌تبارها به طور میانگین ۴.۵ فیلم در طول سال در سینماها تماشا می‌کنند که در مقایسه با آسیایی‌های مقیم این کشور با میانگین ۴.۳ فیلم در طول سال، بهترین آمار را در اختیار دارند. ۵۹ درصد تماشاگران سینما در آمریکا را سفیدپوستان تشکیل می‌دهند.

MPAA ابراز امیدواری کرده تا در سال ۲۰۱۸ با اکران فیلم‌هایی چون فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت)، باعث افزایش تعداد فروش بلیت و بازگشت تماشاگران به سینما شود. با این حال، آمار سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ ناامید کننده عنوان شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده