نویسنده: محمد شیرزاده
// جمعه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

شکایت از سازندگان سریال Stranger Things برای سرقت ایده

چارلی کسلر از سازندگان سریال Stranger Things بابت دزدیدن ایده‌های خود شکایت کرده است.

سریال Stranger Things (چیزهای عجیب) توانسته تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های شبکه نتفلیکس شود، اما حالا شکایتی علیه مت و راس دافر، خالقین این مجموعه، طرح شده که حکایت از دزدیده شدن ایده این سریال از یکی از همکاران قدیمیشان دارد.

چارلی کسلر به تازگی شکایتی علیه این دو برادر طرح کرده است، مبنی بر اینکه وی قبلا ایده خود را برای یک پروژه در لانگ آیلند نیویورک که در نزدیکی یک پایگاه نظامی جریان دارد و با المان‌های علمی تخیلی به آزمایش‌های نظامی می‌پردازد، برای آن‌ها ارائه کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد این پروژه قرار بود نسخه بلندمدتی از فیلم کوتاه کسلر به نام «پروژه مونتاک» (The Montauk Project) باشد.

گفته می‌شود وی در یک مهمانی در فستیوال فیلم سال ۲۰۱۴ با برادران دافر در این رابطه صحبت کرده است. کسلر درباره فیلمنامه، ایده‌ها و داستان با آن‌ها صحبت کرد و فکر می‌کرد برادران قصد دارند با وی همکاری کنند.

در سال ۲۰۱۵، برادران دافر سریال چیزهای عجیب را به Netflix فروخت و جالب است بدانید در آن زمان این پروژه را به نام مونتاک به فروش رساند. چیزهای عجیب در ابتدا قرار بود در مونتاک در لانگ آیلند جریان داشته باشد، اما پس از مدتی به ایندیانا تغییر مکان پیدا کرد.

براساس این شکایت، ایده اولیه کسلر برای مونتاک دارای چند المان بود که بعدا در سریال چیزهای عجیب دیده شدند. در میان این ایده‌ها پسری جوان که به شکل رازآلودی ناپدید می‌شود، توطئه‌ای دولتی درباره آزمایش‌هایی روی کودکان و مامور پلیسی که گذشته سختی داشته و به دنبال پیدا کردن آن کودک است، دیده می‌شود. همچنین در نسخه کسلر هیولایی بود که می‌توانست درون پورتال‌ها به دنیاهای مختلف سفر کند.

مایکل کرنان، وکیل کسلر، در این رابطه گفت:

برادران دافر پول‌های بسیار زیادی با ساخت سریال چیزهای عجیب براساس ایده‌های کسلر به دست آورده‌اند.

الکس کانر، وکیل برادران دافر در این رابطه گفت:

برادران دافر نه فیلم کوتاه آقای کسلر را دیده‌اند و نه درباره این پروژه با وی صحبت کرده‌اند. این شکایت فقط تلاشی برای به‌دست آوردن پول افرادی است که از طریق خلاقیت و کار سخت کسب درآمد می‌کنند.

کسلر به دنبال مجازات برادران دافر و به دست آوردن بخشی از درآمد حاصل از سریال است. وی همچنین از برادران دافر می‌خواهد تا تمامی المان‌های مشترک این دو پروژه را از سریال چیزهای عجیب حذف کنند.

تاریخ پخش فصل سوم سریال چیزهای عجیب هنوز نامشخص است، اما دیوید هاربر در مصاحبه‌ای اعلام کرد هواداران احتمالا تا قبل از سال ۲۰۱۹ فصل سوم را نخواهند دید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده