نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹

احتمال پخش سریال The Stand از CBS All Access

اقتباسی جدید از رمان معروف The Stand استفن کینگ قرار است ساخته شود و به احتمال فراوان این سریال از طریق سرویس CBS All Access پخش خواهد شد.

طرفداران آثار استفن کینگ منتظر پخش سریال The Stand (مقاومت) از طریق سرویس CBS All Access باشند. طبق آخرین گزارش‌ها، قرار است سریالی ۱۰ ساعته از روی رمان مشهور استفن کینگ، یعنی رمان The Stand ساخته شود.

استفن کینگ رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس معروف ژانر وحشت و نویسندهٔ رمان‌هایی طولانی همچون It (آن)، Under the Dome (زیر طاق گرد) و Insomnia (بی‌خوابی) است و در کنار این آثار، وی رمان‌های طولانی و حماسی معروفی دیگری نیز دارد که کمتر از آن‌ها سخن گفته شده است. رمان The Stand یکی از طولانی‌ترین آثار استفن کینگ تا به امروز بوده و حدود ۸۲۳ صفحه است. رمان The Stand چهارمین رمان استفن کینگ بود که در سال ۱۹۷۸ به بازار راه یافت و در سال ۱۹۹۴ شبکه ABC مینی سریال آن را به روی آنتن برد که بسیار هم مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. مدت زمان کلی اقتباس تلویزیونی شبکه ABC حدود ۶ ساعت بود. در سال ۲۰۱۴ بود که استفن کینگ از جاش بون برای کارگردانی مینی سریال پسارستاخیزی The Stand نام برد؛ قرار بود نویسندگی و کارگردانی اقتباس جدید رمان The Stand بر عهده جاش بون باشد و وی تصمیم داشت این رمان را به‌صورت چهار فیلم سینمایی به روی پرده ببرد تا بتواند به تمامی جزئیات داستانی وفادار بماند که البته این همکاری در آن زمان به سرانجام نرسید. جاش بون ساخت فیلم‌هایی همچون Stuck in Love (درگیر عشق)، The Fault In Our Stars (خطای ستارگان بخت ما) و فیلم New Mutants (جهش‌یافته‌های جدید) را در کارنامهٔ کاری خود دارد که فیلم آخر قرار است در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۳ اسفندماه ۱۳۹۷) اکران خود را آغاز کند. حال این‌طور که به نظر می‌رسد باز هم جاش بون قرار است کارگردانی سریال محدود ۱۰ ساعته The Stand را بر عهده داشته باشد و طبق گفته‌های وی، این سریال نسبت به اقتباس پیشین بسیار کامل‌تر خواهد بود.

Stand

چندی پیش نیز در گزارشی اعلام شد جاش بون یک نسخه از این فیلم The New Mutants را به شرکت فاکس قرن بیستم تحویل داده است؛ اما این شرکت به دنبال یک فیلم بسیار متفاوت‌تر نسبت به فیلم Deadpool (ددپول) و فیلم Logan (لوگان) است. گفته می‌شود که فاکس دارای اختلاف نظر و عقیده با بون در مورد فیلم The New Mutants است و قرار است حدود نیمی از این فیلم دوباره فیلمبرداری شود. البته گویا این تمام ماجرا نبوده است و جاش بون پس از تماشای فیلم It و موفقیت این فیلم، تصمیم به ایجاد تغییراتی در فیلم آخر خود گرفته است.

داستان رمان The Stand استفن کینگ در پسا رستاخیزی روایت می‌شود که ویروس آنفولانزا در کمتر از یک هفته به‌صورت وحشتناکی شیوع پیدا می‌کند و تقریباً ۹۹٪ ساکنان کرهٔ خاکی را به کام مرگ می‌کشاند

در هر صورت سازندگان تصمیم گرفتند کارگردانی سریال ۱۰ ساعتی The Stand را به جاش بون بسپارند؛ با وجود اینکه به نظر می‌رسد شخص بون ترجیح می‌داد رمان استفن کینگ را تبدیل به مجموعه‌ای سینمایی کند. داستان رمان The Stand استفن کینگ در پسا رستاخیزی روایت می‌شود که ویروس آنفولانزا در کمتر از یک هفته به‌صورت وحشتناکی شیوع پیدا می‌کند و تقریباً ۹۹٪ ساکنان کرهٔ خاکی را به کام مرگ می‌کشاند. آنتاگونیست اصلی داستان، شخصیت رندال فلگ است. خبر خوب این است که دیگر پسا رستاخیزی مملو از زامبی‌ها یا خرابی بعد از جنگ‌های هسته‌ای را شاهد نخواهیم بود و رمان استفن کینگ دست روی ایده‌ای متفاوت‌تر در مورد پایان دوران انسان‌ها روی کرهٔ زمین گذاشته است.

جالب است بدانید در دههٔ ۸۰ میلادی استفن کینگ شدیداً خواستار کارگردانی اقتباس سینمایی رمان The Stand توسط جرج رومرو بود. جرج رومرو کارگردانی فیلم‌هایی همچون Night of the Living Dead (شب مردگان زنده)، Dawn of the Dead (طلوع مردگان)، Day of the Dead (روز مردگان)، Land of the Dead (سرزمین مردگان)، Diary of the Dead (خاطرات مردگان) و Survival of the Dead (بقای مردگان) را در کارنامه دارد. بنا به دلایل مختلف این همکاری میسر نشد. در سال ۲۰۱۱ دیوید یتس، کارگردان فیلم Harry Potter (هری پاتر) ایدهٔ ساخت سه‌گانه را مطرح کرد که این مرتبه نیز ساخت فیلم The Stand محقق نشد. حتی بن افلک نیز مدتی در فکر ساخت نسخهٔ سینمایی رمان استفن کینگ بود.

یادآوری می‌کنیم که چندی پیش سایت دِدلاین در گزارشی اعلام کرده بود که به‌زودی مجموعه‌ای تلویزیونی بر اساس شعر روایی The Bone Church استفن کینگ ساخته خواهد شد. این شعر از زبان مردی دائم الخمر روایت می‌شود و داستان آن در مورد خودِ این مرد و اعزام شدن به مأموریت شومی در جنگلی ناشناخته برای یافتن کلیسای مرموز مردگان است. این مجموعهٔ تلویزیونی توسط استودیو Cedar Park Entertainment در دست ساخت است. کریس لانگ (تهیه‌کنندهٔ اجرایی سریال Mr. Mercedes) و دیوید آیر (کارگردان فیلم Bright)، مالکان استودیو Cedar Park Entertainment هستند.

در یکی دو سال اخیر اقتباس‌های زیادی از آثار استفن کینگ به صورت مجموعه تلویزیونی یا فیلم سینمایی ساخته شده‌ است، اما همهٔ آن‌ها موفق نبوده‌اند؛ فیلم The Dark Tower نمونهٔ سینمایی است و همچنین سریال The Mist (مه) از روی داستانی کوتاه با همین عنوان که یکی از مورد انتظارترین سریال‌های سال ۲۰۱۷ میلادی بود. این سریال درامی سرد و بی‌روح شد که به منبع اولیه وفادار نبود و تغییراتی اضافه و بدون دلیل در آن به وجود آورده بود که در نهایت به کیفیت کلی کار ضربهٔ بدی زد. گویا سریالی نیز از روی رمان The Dark Tower در حال ساخت است و استفن کینگ به طرفداران اطمینان داده است که این سریال هیچ‌گونه ارتباطی با فیلم شکست‌خوردهٔ نیکولای آرسل نخواهد داشت.

گفتنی است استفن کینگ در حال بازپس‌گیری حق امتیاز ساخت فیلم‌های Creepshow (نمایش منزجر‌کننده)، The Dead Zone (منطقه مرده)، Cujo (کوجو)، Firestarter (آتش‌افروز)، Children of the Corn (فرزندان ذرت) و Cat's Eye (چشم گربه) است و احتمالاً به‌زودی شاهد ساخت ریبوت این فیلم‌ها نیز خواهیم بود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده