نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵

فیلمبرداری بخش‌هایی از دنباله فیلم It به زودی آغاز می‌شود

اندی موشیاتی، کارگردان قسمت ابتدایی فیلم It (آن)، با انتشاری عکسی در صفحهٔ اینستاگرام خود از بازیگران خردسال این مجموعه، آنها را برای حضور در مراحل فیلمبرداری قسمت دوم فراخواند.

پیش‌تر اعلام شده بود مراحل فیلمبرداری قسمت دوم فیلم ترسناک It (آن)، از اوایل فصل تابستان و در شهر تورنتو کشور کانادا آغاز خواهد شد، اما اندی موشیاتی با انتشار عکسی در صفحهٔ اینستاگرام خود، از همین حالا بازیگران را برای حضور در مراحل فیلمبرداری قسمت دوم این مجموعه فراخوانده است.

فیلم It یکی از برترین‌ فیلم‌های ژانر وحشت در سال ۲۰۱۷ میلادی بود که هم توانست رضایت بسیاری از منتقدین را جلب کند و هم در گیشه عملکردی فوق‌العاده داشت. این فیلم بر اساس رمان معروف استفن کینگ با همین عنوان ساخته و توسط اندی موشیاتی کارگردانی شده است. فیلم It موفق شد کمی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان که شامل ۳۲۷.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۷۲.۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود، فروش کند. با اینکه مینی سریال ۱۹۹۰ نیز طرفداران خاص خود را داشت و در مجموع اثری قابل احترام است، اما نسخهٔ اندی موشیاتی در به تصویر کشیدن بهتر توصیفات و وفاداری به رمان استفن کینگ، بسیار موفق‌تر بود و موفقیت این فیلم نشان داد که می‌توان آثار ریبوت باکیفیت هم ساخت. این فیلم معجونی خوش‌ساخت از صحنه‌های هیجانی و شوخی‌های بجا بود و بازی عالی بازیگران نوجوان فیلم It بر موفقیت همه‌جانبهٔ آن تأثیر فراوانی داشت. با این حال با اکران فیلم اول، تنها نیمی از داستان روایت شده است و طرفداران بی‌صبرانه منتظر نیمهٔ دوم داستان هستند. 

مطابق روند داستانی رمان استفن کینگ، در دنبالهٔ فیلم It باید شاهد تقابل دوبارهٔ اعضای گروه «Losers» با پنی‌ وایز دلقک باشیم؛ تقابلی که بعد از ۲۷ سال دوباره اعضای این گروه را گردهم خواهد آورد. البته گذشت ۲۷ سال تأثیری روی پنی‌ وایز نخواهد داشت و باز هم شاهد نقش‌آفرینی بیل اسکارشگورد در نقش این دلقک با پیشینه‌ای باستانی خواهیم بود. اما گذشت نزدیک به سه دهه، سبب تغییر در لیست بازیگران اصلی شده است، اما طبق گفتهٔ اندی موشیاتی، بازیگران نوجوان فیلم ابتدایی نیز قرار است در بخش‌های کوتاهی از دنبالهٔ فیلم It حضور داشته باشند و این صحنه‌ها مربوط به نمایش اتفاقاتی از گذشته خواهد بود. بخش اصلی دنبالهٔ It، داستان بچه‌های بزرگ‌شده شخصیت‌های فیلم ابتدایی را روایت خواهد کرد. اندی موشیاتی در صفحهٔ اینستاگرام خود عکسی از خود و بازیگران نوجوان فیلم ابتدایی منتشر کرده است و در زیر این عکس نوشته است:

بیدار شوید بازنده‌ها؛ دِری فرامی‌خواندتان.

It

سوفیا لیلیس، فین ولفهارد و وایات اولف که به ترتیب ایفاگر نقش شخصیت‌های بورلی، ریچی و استنلی بودند، در این تصویر دیده می‌شوند.

موفقیت بالای فیلم It در گیشه، این فیلم را به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ میلادی و همچنین پرفروش‌ترین فیلم‌ ترسناک تاریخ تبدیل کرد. حتی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) انتظار چنین موفقیتی را نداشت و بلافاصله چراغ سبز خود را برای ساخت قسمت دوم به سازندگان نشان داد و مراحل ساخت فیلم نیز گویا به‌خوبی پیش می‌رود. البته بد نیست بدین موضوع اشاره داشته باشیم که حتی پیش از اکران فیلم ابتدایی It، اندی موشیاتی از ایده‌های خود برای ساخت دنبالهٔ آن خبر داده بود. کمپانی توزیع‌کنندهٔ فیلم، یعنی کمپانی برادران وارنر و کمپانی سازندهٔ فیلم، یعنی نیو لاین سینما (New Line Cinema)، پس از اطمینان از روند عالی فروش این فیلم، بدون فوت وقت به‌صورت رسمی ساخت دنبالهٔ آن را اعلام کردند.

به احتمال فراوان صحنه‌های مربوط به بازیگران نوجوان این فیلم زودتر از تاریخ پیش‌تر اعلام‌شده، فیلمبرداری خواهد شد

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم طبق گزارشی از سایت Omega Underground، به احتمال فراوان مراحل فیلمبرداری دنبالهٔ فیلم It از ماه ژوئن (اواخر خردادماه) آغاز خواهد شد. طبق آن گزارش، محل فیلمبرداری فیلم جدید، شهر تورنتو کشور کانادا خواهد بود و سازندگان استودیو پاین‌وود تورنتو را مدنظر قرار داده‌اند. البته به نظر می‌رسد لوکیشن شهر دِری تغییری نکند و بار دیگر شهر پورت هوپِ استان آنتاریو باشد. در حال حاضر تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خردادماه)، تاریخ اولیه اعلام‌شده برای آغاز مراحل فیلمبرداری این پروژه است و انتظار می‌رود که فیلمبرداری قسمت دوم فیلم It در ماه اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان‌ماه) به پایان برسد. با این حال با انتشار این عکس به نظر می‌رسد موشیاتی برای ساخت قسمت دوم بسیار هیجان‌زده است و می‌خواهد هرچه زودتر کار را آغاز کند. به احتمال فراوان صحنه‌های مربوط به بازیگران نوجوان این فیلم زودتر از تاریخ پیش‌تر اعلام‌شده، فیلمبرداری خواهد شد.

طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده بود، جسیکا چستین قرار است نقش بزرگسالی شخصیت بورلی مارش را در قسمت دوم فیلم It ایفا کند. پیش از این، چستین و اندی موشیاتی، در فیلم Mama (ماما) با یکدیگر همکاری کرده بودند و چستین یکی از دوستان صمیمی باربارا موشیاتی، خواهر اندی موشیاتی هم هست. دیگر بازیگرانی که شایعاتی در مورد حضورشان در دنبالهٔ فیلم It به گوش می‌رسد، کریس پرت و جیک جیلنهال هستند. 

همچنین طبق گفته اندی موشیاتی، نسخهٔ کارگردان فیلم It قرار است در سال ۲۰۱۸ و طی ماه‌های آینده منتشر شود، اما در حال حاضر زمان و تاریخ قطعی آن رسماً تأیید و اعلام نشده است و انتظار می‌رود که بخش محصولات خانگی کمپانی برادران وارنر این نسخه را به‌زودی رسماً تأیید و اعلام کند. در حال حاضر، نسخهٔ خانگی فیلم It دارای ۱۱ صحنه حذف شده از فیلم است که زمان آن ۱۵ دقیقه اعلام شده است، اما هنوز مشخص نیست که تمام این زمان در نسخهٔ کارگردان فیلم وجود خواهد داشت یا قرار است تنها بخشی از این صحنه‌ها به این نسخه از فیلم اضافه شود و در نهایت صحنه‌هایی مثل صحنه خوردن یک کودک توسط پنی وایز از این نسخه از فیلم It دوباره حذف خواهند شد.

فیلم ابتدایی It داستان کودکی را روایت می‌کرد که در شهر دِری ناپدید شده بود؛ گروهی از نوجوانان باید با بزرگ‌ترین ترس خود مقابله می‌کردند و وارد یک خانه متروکه می‌شدند و با دلقکی شیطانی به نام پنی‌ وایز که طی قرن‌ها مرتکب قتل و خشونت شده است، روبه‌رو می‌شدند و با او مبارزه می‌کردند. بیل اسکارشگورد، جیدن لیبرهر، جرمی ری، سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، نیکولاس همیلتون و جک دیلان گریزر، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم It حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده