نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

حواس‌تان به هزینه کارتریج باشد

در هنگام خرید پرینتر یکی از مهم‌ترین فاکتورها، قیمت کارتریج‌های آنها است.

منبع تامین رنگ در پرینترهای لیرزی تونر نام دارد و نام آن در پرینترهای جوهرافشان کارتریج است. تونرها طول عمر بیشتری دارند و از سوی دیگر ظرف دربرگیرنده آنها در پرینترهای لیزری بزرگتر است. در بازار خرید و فروش پرینتر قیمت پرنیترهای جوهرافشان از پرینترهای لیرزی پایین‌تر است اما اگر از پرینتر جوهرافشان زیاد استفاده شود، قیمت نسبتاً بالای کارتریج باعث می‌شود که در عمل و برای مصرف‌کننده، این نوع پرینتر گران‌تر در بیاید. رنگ‌های اصلی در پرینترهای جوهر افشان، cyan (آبي)، magenta (قرمز) و‌ (yellow) زرد هستند كه به همراه آن‌ها يك رنگ سياه نيز وجود دارد كه براي توليد تصوير با رنگ مشكي به كار مي‌رود. بیشتر پرینترهای جوهرافشان از این چهار رنگ تشکیل شده‌اند اما در مواردی برای چاپ حرفه‌ای، پرینترهایی با شش رنگ هم وجود دارند. اهمیت کارتریج باعث شده است که خرید و فروش کارتریج  و مساله شارژ کارتریج از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

وقتی از پرینتر جوهرافشان استفاده می‌کنید باید حواس شما جمع باشد که زمانی که اولین آثار اتمام جوهر هر کدام از کارتریج‌ها را مشاهده کردید، کارتریج مورد نظر را از پرینتر خارج و به روش‌های استاندارد بسته‌بندی کنید. سپس کارتریج را به دست کسانی که شارژ کارتریج را انجام می‌دهند، برسانید؛ شارژ کردن کارتریج کاری است که عموم افراد قادر به انجام دادن آن نیستند و برای این منظور باید به متخصص این کار مراجعه شود. اگر به سایت دیوار سری بزنید و برای شارژ کارتریج خود به دنبال افرادی کاربلد بگردید با توجه به محل سکونت خود به گزینه‌های مناسبی می‌رسید. مثلاً اگر محل سکونت شما حوالی پونک باشد بر طبق آگهی سایت دیوار، شارژ کارتریج در محل، به قیمت ۱۲ هزار تومان انجام می‌شود؛ البته این هزینه شارژ کردن است و هزینه خود کارتریج جداست.

برای هر نوع پرینتری کارتریج مخصوص به همان نوع و مدل را باید تهیه کرد؛ یعنی در هنگام خرید کارتریج باید مدل پرینتر خود را بدانید و مطمئن شوید که که این کارتریج با مدل و کارخانه سازنده پرینتر سازگاری دارد. بر اساس مدل‌های مختلف پرینتر خود و برای خرید و فروش کارتریج مورد استفاده آن با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید، قیمت‌ها را مقایسه و سپس خرید کنید. به عنوان نمونه  انواع مختلف کارتریج آکبند اچ‌پی و سامسونگ در شهرک گلستان غربی تهران، به قیمت ۳۰ هزار تومان آگهی شده است. این نکته هم قابل توجه است که معمولاً جاهایی که خرید و فروش کارتریج را انجام می‌دهند، شارژ کارتریج را هم قبول می‌کنند و برای همین شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار و با قیمتی مناسب، کارتریج مورد نظر خود را تهیه و هم‌زمان درخواست کنید فروشنده، کاتریج را در محل شما شارژ کند.

در هنگام خرید پرینتر باید حتماً به قیمت کارتریج توجه کنید، زیرا ممکن است هزینه کارتریج یک پرینتر بسیار زیاد شود. بعضی از شرکت‌ها برای فروش پرینترهای جدید خود، قیمت کارتریج مدل‌های قدیمی‌تر را افزایش می‌دهند تا برای مشتریان به‌صرفه‌تر باشد به جای شارژ کارتریج و خرید و فروش کارتریج پرینتر خود را با مدل‌های جدید جایگزین کنند.

بیشتر کارتریج‌ها از ضمانت‌نامه‌ی معتبر برخوردار هستند و در هنگام خرید حتماً به این موضوع توجه کنید. همچین قابل ذکر است که اگر شما از طرفداران حفاظت از محیط‌زیست هستید، در خرید و فروش کارتریج، کارتریج جوهرهای قابل‌بازیافت را خریداری کنید؛ تهیه این کارتریج‌ها بسیار راحت و در دسترس است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده