نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰

رو در رو با حقیقت در مستندهای جذاب فیلیمو

با سرویس فیلیمو می‌توانید به تماشای مستندهای بسیار جذاب ایرانی و خارجی و حتی مستندهای برنده اسکار بنشینید.

برخلاف تمام تخیل­‌ها، داستان پردازی­‌ها و جلوه­‌های ویژه بصری، برخلاف تمام ژانرهای اکشن، ماورایی و آخرالزمانی و برخلاف تمام فیلم­‌هایی که سعی دارند مخاطب را صرفا برای ساعاتی سرگرم شدن از دنیای حقیقی دور کنند؛ این سینمای مستند و تجربی است که شانه به شانه واقعیت­ آن­ها را به تصویر می­‌کشد.  سینمایی که جایگاه ارزشمندی در جشنواره­‌های معتبر بین­‌المللی دارد، شبکه­‌های تلویزیونی اختصاصی برای نمایش فیلم­‌های آن وجود دارد و هر فیلمش قادر است عده زیادی را به تماشای آن میخکوب کند. شاید معروف­‌ترین این فیلم­‌ها، مستندهایی با عنوان راز بقا باشد که تا قبل از رواج ماهواره   مخاطبان بسیاری از طریق تلویزیون آن را دنبال می­‌کردند. رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی، گسترش رسانه­‌ها و استقبال مردم دنیا از تماشای جذابیت­‌های طبیعی، دامنه این مستندها  گسترده شد و اکنون شبکه­‌هایی وجود دارند که به صورت شبانه روزی مشغول به پخش این فیلم­‌ها هستند.

در دنیای امروز که ابزارهای تکنولوژی به کمک سرویس‌­های خدماتی آمده­‌اند و هر کدام به نحوی می­‌خواهند کاربر را درگیر کنند، تماشای فیلم و سریال روی تبلت و گوشی موبایل آن هم با اینترنت رایگان بیش از پیش هیجان انگیز است. حالا اگر طرفدار مستند باشید و امکان تماشای آن را چه در بخش سینمای هنر و تجربه چه در بخش نمایش خانگی نداشته باشید یکی از همین سرویس­‌های VOD به کمک‌تان می­‌آید. فیلیمو سرویسی برای ارائه محتواهای ویدیویی است که در ابزارهای مختلف نمایش و از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت خود امکان دسترسی به هزاران فیلم و سریال، مستند، انیمیشن و فیلم-تئاتر را برای کاربران خود فراهم می­‌کند. آن هم با اینترنت رایگان و با دوبله و زیرنویس.

به دنیای ناشناخته­‌ها خوش آمدی

در فیلیمو بیش از ۵۰۰ عنوان مستند وجود دارد که بخش عمده آن مستندهایی درباره زندگی افراد مشهور است. از افراد هنری مثل کارگردان­‌ها و نویسنده­‌ها تا آن­هایی که بنیان‌گذار حرکت و راهی نو هستند. تماشای این مستندها گاهی برای بالارفتن انگیزه است، گاهی برای درس گرفتن از تجارب بزرگان و گاهی برای دانستن راز موفقیت و روش زندگی آن­ها. روش­‌هایی که هر چقدر یک فرد مشهورتر باشد، به نظر می­‌آید زندگی عجیب­‌تری داشته باشد اما این مستندها نشان می­­‌دهد که آن­ها هم به سادگی دیگران روزگار می­‌گذرانند. با این تفاوت که برای اهدافشان اهمیت بیشتری قائل هستند. در این دسته­‌بندی فیلیمو به سراغ مستندهایی رفته است که داستان زندگی و فراز و نشیب­‌های عمر چندین ساله افراد مشهور را روایت می­‌کند. برای مثال مستند «قصه­‌ها» از زندگی هوشنگ مرادی کرمانی، «قلمرنج» از زندگی احمد محمود، «ارثیه پدری» آرشیوی نادیده از زندگی و فرجام محمدرضا پهلوی، «پیدای ناپیدا» از آثار و زندگی شهرام ناظری در بین بیش از ۵۰۰ مستند برگزیده در فیلیمو قرار دارد. مستندهای متعدد دیگری نیز از آثار و ابعاد فعالیت­‌های افرادی چون عباس کیارستمی، ابراهیم گلستان، ناصر حجازی، خواهران منصوریان، رونالدو، اوسین بولت و مارادونا، شهیدانی چون آوینی و بهشتی در این بین قرار دارند که تماشای آنها دریچه­‌ای تازه به روی جهان بینی افراد باز می­‌کند.

یکی دیگر از دسته­‌بندی­‌های فیلیمو که به جذابیت­‌های بخش مستند آن اضافه می­‌کند، فیلم­‌های با موضوع طبیعت، تاریخ طبیعی زمین، جغرافیا و حیوانات است. تماشای این دسته از مستندها همیشه جذاب است چرا که عظمت طبیعت چه در خشکی و چه در اعماق دریا آنقدر زیاد است که برای هیچکس امکان سفر و تماشای از نزدیک آن­ها وجود ندارد. حالا تمام این مستندها با کیفیت­‌های بالا، با دوربین‌های پیشرفته تصویربرداری و با کیفیت­‌هایی بسیار بالاتر نسبت به آنچه در گذشته وجود داشت تولید می­‌شوند و استقبال از آن­ها به اختصاص شبکه­‌های تلویزیونی ۲۴ ساعته منجر شده است. فیلیمو نیز امکان تماشای تعداد زیادی از این مستندها از جمله تعقیب مرجانی، امپراطوری مورچه­‌های زیرزمینی، پیش از سیل، سیاره زمین، سیاره آبی و ده­‌ها مستند برگزیده دیگر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

علاوه بر این مستندهای نامزد اسکار و مستندهای برگزیده ایرانی از جمله سری مستندهای کارستان از دیگر محتوای کار شده در فیلیمو هستند که تنها با تهیه اشتراک فیلیمو و با اینترنت رایگان در هر کجایی که باشید امکان تماشای آن بر روی موبایل و تبلت و تلویزیون هوشمند برای‌تان فراهم خواهد شد.

برای دسترسی به بخش مستند فیلیو و تماشای صدها مستند برگزیده جهان اینجا را کلیک کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده