نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵

مت ریوز به روند ساخت فیلم مستقل Batman خوشبین است

مت ریوز، کارگردان فیلم مستقل شخصیت بتمن، در توییتی کوتاه اعلام کرد که مراحل پیش تولید این فیلم به‌خوبی پیش می‌رود و رضایت کامل خود را نسبت به روند ساخت فیلم، اعلام کرد.

یکی از فیلم‌های مورد انتظار دی‌سی (DC)، فیلم جدید شخصیت بتمن است که قرار است نویسندگی و کارگردانی آن بر عهدهٔ مت ریوز باشد. حال مت ریوز در توییتی کوتاه اعلام کرده است که از روند پیشرفت مراحل تولید فیلم کاملاً رضایت دارد و به نظر سرانجام ساخت این فیلم روی غلتک افتاده است. نسخهٔ جدید شخصیت بتمن با نقش‌آفرینی بن افلک، برای اولین مرتبه در دنیای گستردهٔ دی‌سی، در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) زک اسنایدر معرفی شد. طرفداران در این فیلم با بتمن پیرتر و خسته‌تری آشنا شدند که قرار بود در چند فیلم نقش این شخصیت را ایفا کند و شاید در فیلم جدید نیز باز هم بن افلک ایفاگر نقش شخصیت فوق‌العاده محبوب بتمن باشد. با وجود اینکه طرفداران و منتقدان در مجموع از بازی بن افلک در آن فیلم بدشان نیامد، اما خود فیلم اصلاً به مذاق طرفداران قدیمی و منتقدان خوش نیامد و در واقع شروعی بر آثار ضعیف دنیای سینمایی دی سی بود. فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice با بودجهٔ ساخت ۳۰۰ میلیون دلاری، حدود ۸۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

با وجود اینکه همچنان مشخص نیست که بن افلک در این فیلم حضور خواهد داشت یا خیر، با این حال مت ریوز این مرتبه امیدوارانه‌تر از مراحل ساخت فیلم سخن می‌گوید و شاید سرانجام این پروژه سروسامان بگیرد

بن افلک در فیلم Justice League (لیگ عدالت) بار دیگر نقش شخصیت بتمن را ایفا کرد و البته در فیلم Suicide Squad (جوخهٔ انتحار) دیوید آیر نیز حضوری کوتاه داشت. بن افلک در ابتدا قرار بود کارگردانی و نویسندگی فیلم جداگانهٔ شخصیت بتمن را بر عهده داشته باشد، اما پس از مدت زمانی نسبتاً طولانی که وی مشغول کار روی فیلمنامهٔ فیلم جدید شخصیت بتمن بود، در ماه ژانویه سال جاری بود که اعلام شد بن افلک از کارگردانی فیلم بتمن کنار گذاشته شده و به‌ جای او مت ریوز، کارگردان فیلم Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها) و فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ سیاره میمون‌ها) برای کارگردانی فیلم جدید بتمن انتخاب شده است. پیش‌تر اعلام شده بود که مت ریوز فیلمنامهٔ‌ این فیلم را کاملاً از نو بازنویسی کرده است و قرار نیست فیلمنامهٔ‌ ابتدایی که بن افلک روی آن کار کرده بود مورد استفاده قرار گیرد، اما اکنون مشخص شده است که منظور از بازنویسی فیلمنامه، مشخص شدن کلیت داستان بوده است و هنوز نگارش فیلمنامه آغاز نشده است. همچنین مت ریوز اعلام کرده بود که تصمیم دارد شخصیت محبوب شنل‌پوش را به همان دنیایی که در ابتدا بیش‌تر با آن سروکار داشته برگرداند؛ دنیای کارآگاهی و نوآر و در این راه از آثار تریلر و جنایی کارگردان بزرگی همچون آلفرد هیچکاک الهام گرفته است.

Ban Affleck - Batman

با شکست فیلم Justice League به نظر می‌رسید که پروژه ساخت فیلم مستقل بتمن در برزخ انتخاب قرار گرفته است و سازندگان ترس دچار شدن این فیلم به سرنوشت فیلم‌هایی همچون Justice League و Suicide Squad را داشته باشند. از طرفی هم همچنان مشخص نیست که بن افلک در این فیلم حضور خواهد داشت یا خیر؛ با این حال مت ریوز این مرتبه امیدوارانه‌تر از مراحل ساخت فیلم سخن می‌گوید و شاید سرانجام این پروژه سروسامان بگیرد. در حالی که طرفداران همچنان منتظر اعلام خبر نهایی در رابطه با حضور بن افلک در فیلم مستقل شخصیت بتمن هستند و می‌خواهند بدانند فیلم دقیقاً در چه تاریخی وارد مرحلهٔ فیلمبرداری خواهد شد، مت ریوز در توییتی کوتاه و در پاسخ به سؤال یکی از طرفداران در رابطه با روند ساخت فیلم جدید چنین گفته است:

روند ساخت فیلم خیلی خیلی خوب پیش می‌رود و فوق‌العاده هیجان‌زده‌ام!

فیلم Justice League به‌صورت رسمی ضعیف‌ترین عملکرد را در گیشه در بین فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی داشته است و همین فروش دور از انتظار سبب شده است که دی‌سی روی ساخت و اکران فیلم‌های آینده دنیای سینمایی دی‌سی تجدید نظری داشته باشد. در حال حاضر دی‌سی تمرکز خود را روی ساخت فیلم‌‌های مستقل شخصیت‌های گوناگون دنیای کتاب‌های کمیک گذاشته است و البته پروژهٔ اصلی این استودیو، ساخت دنبالهٔ فیلم موفق Wonder Wonder (واندر وومن) است. در هر صورت فیلم مستقل بتمن با یا بدون بن افلک ساخته خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که مت ریوز می‌تواند این شخصیت را به روزهای خوبش بازگرداند یا خیر. در حال حاضر فیلمبرداری و تولید فیلم Shazam (شَزَم) در شهر تورنتو در جریان است و پس از آن فیلمبرداری و تولید قسمت دوم فیلم Wonder Woman در تابستان سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. همچنین ممکن است فیلمبرداری و تولید فیلم مستقل شخصیت جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس که قرار است به ریشه‌های این شخصیت بپردازد، از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز شود. بدین ترتیب اگر فیلمبرداری و تولید فیلم بتمن در زمان نامشخصی در سال ۲۰۱۹ آغاز شود، این فیلم احتمالا در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ روی پرده‌های سینما خواهد رفت. این در حالی است که گفته می‌شود که فیلم‌برداری فیلم Flashpoint (فلش‌پوینت) هم در سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ونکوور کشور کانادا آغاز خواهد شد و این احتمال وجود دارد که این فیلم به‌همراه فیلم جدید شخصیت بتمن در سال ۲۰۲۰ اکران شوند.

آخرین فیلمی که از مت ریوز به روی پردهٔ سینما اکران شد، فیلم War For The Planet Of The Apes بود که این فیلم با استقبال بسیار خوبی از طرف منتقدین همراه بود و با بودجهٔ ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری، نزدیک ۴۹۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. اندی سرکیس، وودی هارلسون، استیو زان، جودی گریر، مایکل ادمتویت، تای اولسون، آلساندرو جولیانی، سارا کنینگ، چاد روک، گابریل چاواریا و آمیا میلر، از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم War for the Planet of the Apes حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده