// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۸

اینتل از قوی ترین پردازنده های Core i9 مخصوص لپ تاپ رونمایی کرد

کمپانی اینتل به تازگی از سری جدید پردازنده‌های خانواده کافی لیک مخصوص لپ تاپ رونمایی کرده است.

هنگامی که شرکت Intel برای اولین بار پردازنده‌های سری Core i9 را سال گذشته برای سیستم‌های رومیزی معرفی کرد، تنها زمان لازم بود تا شاهد عرضه‌ی این نام تجاری برای لپ‌تاپ‌ها نیز باشیم. امروز شرکت اینتل اعلام کرد که قصد دارد به زودی سری Core i9 را که به گفته‌ی خودش بهترین چیپست‌های پردازشی برای گیمینگ و پردازش است برای لپ‌تاپ‌ها عرضه کند.

قوی‌ترین مدل اعلام‌شده برای لپ‌تاپ‌ها از سوی این شرکت مدل Core i9-8950HK است که توانایی اورکلاک به وسیله توربو بوست تا میزان ۴.۸ گیگاهرتز را خواهد داشت. همچنین این مدل اولین پردازنده‌ی موبایل اینتل نام گرفته که دارای ۶ هسته‌ و ۱۲ رشته‌ی پردازشی است. اینتل ادعا می‌کند که این پردازنده نسبت به مدل هم‌رده‌ی خود از نسل هفتم، ۲۹ درصد افزایش راندمان کلی را همراه دارد که در نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو ۵۹ درصد و در گیمینگ باعث افزایش کارایی ۴۱ درصدی می‌شود.

علاوه بر پردازنده‌های Core i9، اینتل از پردازنده‌های i5 و i7 مخصوص لپ‌تاپ‌ها نیز رونمایی کرده که برپایه‌ی معماری 14nm++ (که با نام سری Coffee Lake شناخته می‌شود) ساخته شده‌اند و به جای اولین نمونه‌ی چیپست‌های Kaby Lake R از نسل هفتم که با همان معماری 14nm+ بودند، روانه بازار می‌شوند.

intel

برخلاف سری قبلی پردازنده‌های نسل هشتم این شرکت (بخشی از پردازنده‌های سری U از شرکت اینتل) این مدل‌های جدید از خانواده‌ی کافی لیک بخشی از خط تولید سری H شرکت اینتل (مرتبط با همکاری مشترک اینتل و AMD برای پردازنده‌های هایبرید Radeon RX Vega M که دارای پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع هستند) محسوب می‌شوند. اما در حالی که پردازنده‌های سری Radeon RX Vega M برای تولید لپ‌تاپ‌های باریک‌تر، سبک‌تر و خنک‌تر طراحی شده‌اند، این چیپست‌های پردازشی جدید از خانواده‌ی کافی‌لیک برای ارائه‌ی بالاترین قدرت ممکن و حداکثر کارایی ساخته شده‌اند. 

به همراه این پردازنده‌های جدید خانواده‌ی کافی‌لیک، اینتل برای پردازنده‌های نسل هشتم خود هم از سری دستکاپ و هم لپ‌تاپ، پشتیبانی از حافظه‌های Optane را نیز محقق ساخته است که این عمل باعث افزایش سرعت و راندمان کلی سیستم‌ها در مقایسه با حافظه‌های معمولی خواهد شد.


منبع theverge.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده